Společnost se snaží o to, aby ceny jejich produktů byly na trhu za stejnou cenu. Proč tedy např v restauracích a na čerpacích stanicích jsou ceny těchto produktů výrazně vyšší?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4565 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je mnoho obchodních taktik…
Ne všechny obchody prodávají zboží za (dodavatelem doporučené)
maximální ceny, tedy s co největším ziskem na výrobku, ale nalákají
kupujícího na výhodnější cenu a prodají více (levnějších)
výrobků.
Zisk z jednoho kusu výrobku je sce nízký, ale v měsíčním průměru
jsou, díky velkému objemu zobchodovaného zboží, ziskovější.
Se zbožím např. na čerpacích stanicích je to jako se zbožím ve Večerkách …také tam seženete stejné zboží, ale za mnohem vyšší cenu… Můžete tam ale přijít nakoupit třeba hned ráno v 6 nebo hodinu před půlnocí, zatímco ostatní obchody otevřely v 7 hod. a zavřely v 16 hod.. tady jde o poptávku… kde je poptávka, většinou bývá i vyšší cena… bagetu za 55,– Kč si na pumpě koupíte, když nemáte jinou možnost a máte hlad. Jste tak ochotni zaplatit takovou sumu i s vědomím, že byste jinde, v jinou dobu za ty peníze dostali teplé polední menu i s polévkou a moučníkem.
0 Nominace Nahlásit |
Nie, musíte povedať „spoločnosť sa snaží, aby na rovnakom trhu bola
cena rovnaká“.
Reštaurácie a čerpanie stanice nie sú konkurenciou bežného trhu
(obchodmi), ale jeho doplnkom, ktorý využíva toho, že produkt môže predať
nad „bežnú“ cenu (z dôvodu dostupnosti časovej, miestnej, prípadne ako
službu).
A to nemôže výrobca ovplyvniť (leda dumpingom).
0 Nominace Nahlásit |
Nějak nerozumím. Pochopitelně když si koupíte limonádu v obchodě tak
jí koupíte lacinějc než v restauraci, kde maj vyšší náklady na obsluhu
a vyšší zisk. Na čerpacích stanicích maj zase všechno předražený
proto, že asi spolíhaj na to, že když si někdo rychle potřebuje koupit
rozmrazovací směs, tak si to koupí radši tam, když už tam je, a nebude
muset speciálně kvůli tomu obíhat specializovaný prodejny.
Doporučená cena, o který jsme se bavily, je typická pro některý druhy
zboží, jako například značkový oblečení a batohy. Běžný jídlo a
pití se nakupuje za různý ceny, nehledě na to, že v restauraci už se
většinou nebavíme o zboží, nýbrž o službách (jejichž součástí je
podávání oněch jídel a nápojů).
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek