Avatar uživatele
bolak

Jak sestavoujou český dráhy spoje?

Podle sebe nebo podle lidí? Kolikrát sem jel vlakem a byly připojený třeba jenom dva vagony se 60 místy, ve kterjch se těsnilo 200 lidí, většina v uličkách a v chodbě před výstupníma dvěřma. Jindy měl zase vlak 6 vagónů a byl jsem tam jenom já, průvodčí a dva bezdomovci.

Funguje tam nějakej inspektor, kterej čas od času spočítá lidi v jednotlivejch spojích a podle toho se to upravuje? A nebylo by lepší kdyby ČD zavedly na svejch webovkách nějakou celostátání databázi, každej kdo pravidelně jezdí by si tam napsal kdy by potřeboval jet a kam a až by bylo dostatek vložených informací, systém by pak spočítal data a vyhodil výsledky nejen kolik by mělo bejt vagonů, ale přesně v kolik hodin by měly jezdit spoje tak aby lidi zbytečně nemuseli čekat nebo nepřišli pozdě tam kam potřebujou.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, dudu, Kamka123 před 4472 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
jmhad

To je možná zajímavý nápad,ale nejde uskutečnit. Spoje osobních nesestavují ČD -ti sestavují jízdní řády rychlíků a to podle toho,jak jezdí konkurence.Osobní vlaky sestavují krajská centra,která jsou trochou dráhy ale většinou příslušného kraje,čili půl vola a půl včely.A tam „odborníci“,co většinou nikdy nejeli vlakem neboť mají služební auta,rozhodují o tom,které vlaky a jak pojedou a že třeba nemají jezdit souběžně s autobusem a pod.Zpravidla se jim to ale nedaří,protože jejich základní kvalifikací je věk do 30 let,umět anglicky a mít potřebného známého,který zatlačí,eventuelně blond vlasy.Osobně jsem se setkal s požadavkem – neměl by dráze moc rozumět /aby si zbytečně nevymýšlel/.Zá­kladním předpokladem pro sestavu JŘ jsou peníze,které chce kraj na vlakové spoje dát.A když se to všechno dá dohromady,tak to ČD nebo jiný dopravce koupí a podle toho si zase oni koupí od Správy železniční dopravní cesty zabezpečení jízdy dotyčných vlaků. Nepochopitelné co? Tak jinak ČD vlastní lokomotivy a vagony,ale koleje a nástupiště a nádraží a zabezpečovací zařízení ona správa,od které si ČD musí koupit tu jízdu svých vlaků podle jízdního řádu sestaveného Krajem.A jestli to nenavazuje či jestli zpožděný vlak vjíždí do stanice a přípojný ujíždí,to dnes už nikoho nezajímá.V Kolíně třeba nikoho nezajímá,že od 20.00 do 5.00 jsou uzavřeny všechny záchody a cestující musí jít „na malou i velkou před nádraží“.
A tak podobně.Takže v tomhle bordelu na dráze nejsou jakékoliv konstruktivní náměty dovoleny a řada z nás je ráda,že už u nich není.

Doplňuji:
dudu někde něco vyčetl a má body. Ale ještě k těm záchodům jako příkladu – ty záchody jsou v nádražní budově a tedy patří Správě železniční dopravní cesty.Ale cestující jsou – mají vztah – platí jízdenku ČD,nikoliv SŽDC a proto jí vůbec ale vůbec nezajímají.Měli by zajímat ČD,ale ty zase říkají – naše to není.A tak je to ve všem. Např. strojvedoucí či vlaková četa musí platit SŽDC za to,že chodí po nástupišti,mi­mochodem špinavém.

Upravil/a: jmhad

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dudu

Základní článek tohoto složitého plánování je popsán zde:
V železniční dopravě se pracuje s pojmem Grafikon vlakové dopravy (GVD), který zahrnuje nejen výše popsané grafické znázornění jízd vlaků (označované jako nákresný jízdní řád nebo list GVD), ale také všechny služební pomůcky související s organizací práce na železnici, mezi něž patří

Sešitový jízdní řád (obsahují tabelární jízdní řády, pro každý vlak platí samostatný tabelární jízdní řád)
Vlaky osobní dopravy (řazení vlaků osobní dopravy, oběhy souprav apod.)
Čekací doby a opatření při zpoždění vlaků osobní dopravy
Plán vlakotvorby (řeší tvorbu nákladních vlaků pro celou železniční síť)
Plán řadění nákladních vlaků
Rozkaz o zavedení grafikonu vlakové dopravy
Grafikon oběhu lokomotiv
Turnusy lokomotivních a vlakových čet
Seznam vlaků pro staniční zaměstnance
Seznam vlaků pro traťové zaměstnance
V Česku se od konce 90. let 20. století tyto pomůcky stále častěji používají v elektronické formě. To souvisí nejen s rozšiřujícím se používáním osobních počítačů v železniční dopravě, ale i s používáním systému SENA (Sestava nákresného jízdního řádu výpočetní technikou), který se používá pro sestavu nákresného jízdního řádu včetně navazujících pomůcek.[2]
Zdroj: wikipedia

Doplňuji:
ad jmhad: milý synu, dudu se bez zaurdění přihlásil ke zdroji informací /wikipedia/ a body, které zmiňujete si kliďánko můžete přivlastnit. Ze zkušenosti s tím jak docela perfektně v naší aglomeraci funguje už několik let systém IDOS se nemohu ubránit myšlence o předpojatosti Vaší osoby při koncipování příspěvku.
Jako důkaz při hodnocení prospěšnosti používaných modelů a dosažených výstupů procesu tvorby jízdních řádů by nejlépe mohly posloužit zkušenosti samotných uživatelů. Proto moc prosím o jejich vyjádření a pokud příspěvky budou veskrze negativní, pak na akdresu jmhad zašlu specielní omluvu.

Upravil/a: dudu

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
baghira

Jedna věc je jízdní řád jako takový, druhá věc je délka vlaků. Bohužel platí zákon zachování hmoty, takže to, co někam přijede, musí taky odtud odjet. Takže je normální, že někam ráno přijíždí plná souprava (protože lidi jedou do práce a do školy) a za hodinu se vrací stejná prázdná (protože všichni sedí v té práci, ale vagóny nikdo neodčaroval), a odpoledne naopak.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mj81

Jen doplním:

  1. Dálkové vlaky objednává a dotuje ministerstvo dopravy, to také sestavuje jejich jízdní řády. ČD si pak dělají jízdní řády jen pro vlaky provozované na vlastní komerční riziko, stejně tak si pro své vlaky dělají jízdní řády i soukromé firmy typu Regiojet. Jasně, je třeba koordinovat provoz vlaků tak, aby se na tu trať všechny vešly, aby se křižovaly ve stanicích a ne na trati apod.
  2. Sčítání cestujících ve vlaku se samozřejmě provádí, otázkou je, jak moc to daný zaměstnanec dělá pečlivě a hlavně – jak s touto informací naloží objednavatel dopravy, tedy kraj.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
bolak

dudu: myslím že jmhad nemyslel tyhle body :) mám za to že mluvil obrazně…

před 4472 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek