Podle sebe nebo podle lidí? Kolikrát sem jel vlakem a byly připojený třeba jenom dva vagony se 60 místy, ve kterjch se těsnilo 200 lidí, většina v uličkách a v chodbě před výstupníma dvěřma. Jindy měl zase vlak 6 vagónů a byl jsem tam jenom já, průvodčí a dva bezdomovci.
Funguje tam nějakej inspektor, kterej čas od času spočítá lidi v jednotlivejch spojích a podle toho se to upravuje? A nebylo by lepší kdyby ČD zavedly na svejch webovkách nějakou celostátání databázi, každej kdo pravidelně jezdí by si tam napsal kdy by potřeboval jet a kam a až by bylo dostatek vložených informací, systém by pak spočítal data a vyhodil výsledky nejen kolik by mělo bejt vagonů, ale přesně v kolik hodin by měly jezdit spoje tak aby lidi zbytečně nemuseli čekat nebo nepřišli pozdě tam kam potřebujou.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, dudu, Kamka123 před 4472 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To je možná zajímavý nápad,ale nejde uskutečnit. Spoje osobních
nesestavují ČD -ti sestavují jízdní řády rychlíků a to podle toho,jak
jezdí konkurence.Osobní vlaky sestavují krajská centra,která jsou trochou
dráhy ale většinou příslušného kraje,čili půl vola a půl včely.A tam
„odborníci“,co většinou nikdy nejeli vlakem neboť mají služební
auta,rozhodují o tom,které vlaky a jak pojedou a že třeba nemají jezdit
souběžně s autobusem a pod.Zpravidla se jim to ale nedaří,protože jejich
základní kvalifikací je věk do 30 let,umět anglicky a mít potřebného
známého,který zatlačí,eventuelně blond vlasy.Osobně jsem se setkal
s požadavkem – neměl by dráze moc rozumět /aby si zbytečně
nevymýšlel/.Základním předpokladem pro sestavu JŘ jsou peníze,které
chce kraj na vlakové spoje dát.A když se to všechno dá dohromady,tak to
ČD nebo jiný dopravce koupí a podle toho si zase oni koupí od Správy
železniční dopravní cesty zabezpečení jízdy dotyčných vlaků.
Nepochopitelné co? Tak jinak ČD vlastní lokomotivy a vagony,ale koleje a
nástupiště a nádraží a zabezpečovací zařízení ona správa,od které
si ČD musí koupit tu jízdu svých vlaků podle jízdního řádu sestaveného
Krajem.A jestli to nenavazuje či jestli zpožděný vlak vjíždí do stanice
a přípojný ujíždí,to dnes už nikoho nezajímá.V Kolíně třeba nikoho
nezajímá,že od 20.00 do 5.00 jsou uzavřeny všechny záchody a cestující
musí jít „na malou i velkou před nádraží“.
A tak podobně.Takže v tomhle bordelu na dráze nejsou jakékoliv
konstruktivní náměty dovoleny a řada z nás je ráda,že už
u nich není.
Doplňuji:
dudu někde něco vyčetl a má body. Ale ještě k těm záchodům jako
příkladu – ty záchody jsou v nádražní budově a tedy patří Správě
železniční dopravní cesty.Ale cestující jsou – mají vztah – platí
jízdenku ČD,nikoliv SŽDC a proto jí vůbec ale vůbec nezajímají.Měli by
zajímat ČD,ale ty zase říkají – naše to není.A tak je to ve všem.
Např. strojvedoucí či vlaková četa musí platit SŽDC za to,že chodí po
nástupišti,mimochodem špinavém.
Upravil/a: jmhad
0 Nominace Nahlásit |
Základní článek tohoto složitého plánování je popsán zde:
V železniční dopravě se pracuje s pojmem Grafikon vlakové dopravy (GVD),
který zahrnuje nejen výše popsané grafické znázornění jízd vlaků
(označované jako nákresný jízdní řád nebo list GVD), ale také všechny
služební pomůcky související s organizací práce na železnici, mezi
něž patří
Sešitový jízdní řád (obsahují tabelární jízdní řády, pro každý
vlak platí samostatný tabelární jízdní řád)
Vlaky osobní dopravy (řazení vlaků osobní dopravy, oběhy souprav
apod.)
Čekací doby a opatření při zpoždění vlaků osobní dopravy
Plán vlakotvorby (řeší tvorbu nákladních vlaků pro celou železniční
síť)
Plán řadění nákladních vlaků
Rozkaz o zavedení grafikonu vlakové dopravy
Grafikon oběhu lokomotiv
Turnusy lokomotivních a vlakových čet
Seznam vlaků pro staniční zaměstnance
Seznam vlaků pro traťové zaměstnance
V Česku se od konce 90. let 20. století tyto pomůcky stále častěji
používají v elektronické formě. To souvisí nejen s rozšiřujícím se
používáním osobních počítačů v železniční dopravě, ale
i s používáním systému SENA (Sestava nákresného jízdního řádu
výpočetní technikou), který se používá pro sestavu nákresného
jízdního řádu včetně navazujících pomůcek.[2]
Zdroj: wikipedia
Doplňuji:
ad jmhad: milý synu, dudu se bez zaurdění přihlásil ke zdroji informací
/wikipedia/ a body, které zmiňujete si kliďánko můžete přivlastnit. Ze
zkušenosti s tím jak docela perfektně v naší aglomeraci funguje už
několik let systém IDOS se nemohu ubránit myšlence o předpojatosti Vaší
osoby při koncipování příspěvku.
Jako důkaz při hodnocení prospěšnosti používaných modelů a dosažených
výstupů procesu tvorby jízdních řádů by nejlépe mohly posloužit
zkušenosti samotných uživatelů. Proto moc prosím o jejich vyjádření a
pokud příspěvky budou veskrze negativní, pak na akdresu jmhad zašlu
specielní omluvu.
Upravil/a: dudu
0 Nominace Nahlásit |
Jedna věc je jízdní řád jako takový, druhá věc je délka vlaků. Bohužel platí zákon zachování hmoty, takže to, co někam přijede, musí taky odtud odjet. Takže je normální, že někam ráno přijíždí plná souprava (protože lidi jedou do práce a do školy) a za hodinu se vrací stejná prázdná (protože všichni sedí v té práci, ale vagóny nikdo neodčaroval), a odpoledne naopak.
0 Nominace Nahlásit |
Jen doplním:
0 Nominace Nahlásit |