A znáte ten „nový“ jazykový prvek jménem uvozovky? Třeba když někdo tak trochu ironicky reaguje na předchozí otázku -Co to je ta zastávka na znamení-? 🙂
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, vagra, johana 56 před 2658 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tato služba není vůbec nová, ale stará.
Jezdím do Hradce Králové ze stanice Semtín a zpět.
Když jedu zpět kolikrát vlak staví až v Rosicích n/Labem, takže já
buď řeknu průvodčímu, že chci vystoupit a on za mě stiskne před
stanicí tlačítko, které dá signál ke strojvůdci a poté se dveře
samy
otevřou.
…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Zast%C3%A1vka_na_znamen%C3%AD#.C3.9A.C4.8Del_a_hodnocen.C3.AD_zast.C3.A1vek_na_znamen.C3.AD
…
Semtín zastávka je stanice bez výpravčího,
proto se zde zastávka na znamení používá.
Upravil/a: briketka10
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
0 Nominace Nahlásit |
Nová služba? Odkud jsi spadl? Tohle pamatuji už jako malé dítko. Každé zbytečné zastavení a následný rozjezd spotřebovává energii.
0 Nominace Nahlásit |
„… vlak zastavuje jen na znamení nebo požádání. Cestující, který chce do vlaku nastoupit je povinen zaujmout na nástupišti takové místo, aby mohl být strojvedoucím vlaku včas spatřen a dávat strojvedoucímu zřetelné znamení (např. zvednutím ruky). Cestující, který chce z vlaku vystoupit, je povinen kladně reagovat na dotaz zaměstnance dopravce ve vlaku nebo obsloužit signalizační zařízení. Pokud soupravu tvoří více vozů a tyto jsou bez signalizačního zařízení, vlak zastaví vždy“
https://m.cd.cz/sluzby/dobre-rady/-14470/tmplid-860/
0 Nominace Nahlásit |
Občas jezdím vlakem na jedné trati, kde je v jedné stanici zastávka na znamení.
Nejde o výstup, s tím snad není problém, pokud „knoflík“ funguje, když někdo vyjíždí ze vzdálenější stanice a chce z vlaku vystoupit.
Jenže horší situace je při nastupování, vlak totiž ve stanici občas nezastaví. Byla jsem toho svědkem, lidé stáli na zastávce a vlak profrčel kolem.
„Cestující jsou rozladěni. Vlaky nestaví na všech zastávkách na znamení“
" Je to velký nešvar Českých drah. Spojů, které tu staví, je jen minimum. Velmi to třeba omezuje zaměstnance Elitroniku, kteří dojíždějí často až z Tanvaldska. Museli začít v Jablonci přestupovat na tramvaj, i když je přestup komplikovaný. Mnohé to může odradit od cest veřejnou dopravou a Českými drahami,“ řekl Miloš Krčmář, bývalý předseda osadního výboru Proseč nad Nisou.
Proč jsou vlastně zastávky na znamení? Vysvětlení mi přijde nesmyslné. Vlak by taky nemusel zastavovat vůbec nikde a byl by ještě mnohem rychlejší. S takovou politikou dráhy rozhodně nezískají další cestující. Pochybuji, že je to ta správná cesta, aby vlaky neprodělávaly,“ domnívá se Preisler.
Dráhy chtěji konkurovat autobusové dopravě, proto při zpoždění ve stanici na znamení projedou. Uvádí autor Adam Pluhař
Upravil/a: annas
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?kenyrts Nahlásit |
Tato služba je už hodně dlouho. Možná podle tebe to nemá smysl ale funguje to léta. Nejen u vlaků, ale i autobusů
3Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, Lamalam, Klaproth
před 2659 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ta mašinka která je 40 let stará, když nebude zbytečně zastavovat, bude se šetřit a vydrží tu jednou tolik déle. Pokud nažene dvě minuty, strojvedoucí zvolní tempo a na konečnou dorazí v přesný čas.
3Kdo udělil odpovědi palec? anonym, briketka10, Dochy
před 2659 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Bolákovi nic neříká energetická náročnost při rozjíždění.
Naštěstí drahám ano.
Toto se určitě nerealizuje kvůli úspoře času.
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, bolak
před 2658 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Řekněmě že to zbytečné zastavení zdrží vlak o 30s. Dopravce je schopen si vysledovat jak často na kterých zastávkách lidé vystupují/nastupují a podle toho jízdní řády upravit. Když na dráze v průměru na 5 zastávkách nikdo zastavení nepožaduje, ušetří mu to 2,5 minuty a podle toho upraví jízdní řády. Zároveň šetří stroj, palivo, jízda pro ostatní cestující bude komfortnější. Nevýhoda občas na nějakou stanici přijede oproti jízdnímu řádu o minutu později.
0 Nominace Nahlásit |
Tak tuhle NOVINKU jsem využíval už když jsem jezdil do učení. To je pěkných pár desítek let.
0 Nominace Nahlásit |
mosoj: Neříká, neumím to moc spočítat, ale vím že na mé trase je zastávka na kterou je vidět zhruba ze 100 metrů a několikrát jsem slyšel v televizi strojvedoucího jak říká „vlak brzdí několik set metrů dopředu, někdy i několik kilometrů předem“, takže mi to není moc jasné, kor když třeba prší, nebo je v létě vedro, nebo naopak v zimě zima a ten člověk kterej tam čeká je schovanej v té kamenné boudě, takže pokud strojvedoucí nevidí skrz pevné předměty a budovy.. nevím, jak říkám, nerozumím tomu.
Mimochodem, už několikrát jsem zažil situaci, kdy průvodčí říká: „to tlačítko nemačkejte, ono stejně nefunguje“ a mávala plácačkou z okna. Takže někdy to nefunguje ani zevnitř a já v téhle situaci dokonce zvažoval že bych paní řek, že by bylo mnohem jednodušší kdyby ten vlak prostě stavěl na každé zastávce, ale nechtěl jsem bejt vlezlej. Ona by si mohla myslet že s ní flirtuju.
Brzdí několik set metrů: Ano. Ale otázkou je z jaké rychlosti. Však tu trať zná a ví co si může dovolit.