Avatar uživatele
FlAsh_7

Jak se krom ceny odlišuje profi a amatérský fotoaparát?

Zajímavá 0 před 1790 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Stále sis nic nepřečetl… Jinak bys věděl, že cena to opravdu není.Cena je sekundární, ne-li terciální projev. V zásadě ani netušíš, co by mohlo být profesionálním fotoaparátem.

Upravil/a: Edison

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
kelley

Nijak. Dobrý fotograf vyfotí dobře i s Nikonem D3100 se základním objektivem 18–55 a to tak, že tu fotku prodá a zákazník s ní bude spokojený. Neumětelovi nepomůže ani vybavení za milión. Už máš nastudovaný a v praxi vyzkoušený expoziční trojúhelník? Umíš nastavit ISO a kompenzovat expozici? Vyfotils už něco?

Upravil/a: kelley

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Téměř vším. Optikou, vybavením, možnostmi........

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

V zásadě velikostí čipu, objektivem, jeho bokeh efektem, dynamickým rozsahem, zaostřováním, šumem, bitovou hloubkou atd. Nikde není ale psáno, že to je profesionální fotopřístroj. Prostě profíci takové používají a vybírají podle těchto parametrů.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
stařeček

Edisone máš pravdu, ale jen z části. Ten, kdo stojí za hledáčkem fotoaparátu je ze všeho nejdůležitější. Ale všechny fotografické žánry nemůže realizovat jen s kamerou obskurou.
Za profesionální fotoaparát lze považovat takový, který má výměnné objektivy zpravidla s pevnou ohniskovou vzdáleností, u žurnalistiky se ZOOMY. Pevné objektivy mají nejméně optických vad. Nevím jak dnes, ale dříve si profíci oproti finanční záloze zapůjčili od obchodníka běžně až tři kusy téhož výměnného objektivu, udělali s nimi rovnocenné zkoušky a ten s nejmenší optickou vadou koupili a ostatní vrátili. Výjimkou jsou objektivy s proměnlivou ohniskovou vzdáleností, lidově ZOOMY, které mají více optických vad právě v nepatrné vůli výsuvného tubusu a tím i drobnému vzájemnému rozladění optických členů. Jsou ale nepostradatelné v žurnalistické fotografii, kdy reportážní fotograf nemá čas měnit pevné objektivy. Tam se drobné vady tolerují, stejně jako vady v kompozici.
U fotoaparátů s výměnnými objektivy už ostatní vlastnosti počítají s profesionálním použitím. Takže už jde jen o výběr značky a ceny. Profi objektivy by měly mít co největší světelnost, tedy minimálně 2,8 i u teleob­jektivů. U kratších světelnost 2 a méně. U digitálních fotoaparátů se fotograf neobejde bez hledáčku. Displej už není tak důležitý. Hledáček umožňuje fotografovat za slunečního svitu a při zadním světle, zatímco na displeji byste nic neviděli. Leskl by se. Navíc očnice hledáčku umožňuje fotoaparát lépe zafixovat proti pohybu v samotných rukou při fotografováním jen s displejem.
Takže odpověď: Profi foto jen s možností výměnných objektivů a s hledáčkem.

před 1470 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Mosoji, profík takhle přístroj ale vůbec nevybírá!! Vybírá podle toho, „jak to fotí“ podle jeho představ, jak se mu to ovládá a podle toho, na co to chce. Podle parametrů v novinách vybírají JAKOprofíci.

před 1790 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Drape, na to jsi přišel kde??? Asi jsi taky nepochopil, že fotoaparát se vybírá podle toho, co je účelem fotit… A skvěle fotit se dá i jednoduchými lacinými stroji. Ono totiž podstatné je, kdo je za fotoapatátem a jak dovede využít to, vo přístroj umí a vyvarovat se toho, co neumí.

před 1790 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek