I když je to starověké moudro , mělo by platit i v současnosti.
Vypovídá o tom že učitelé by neměli žákům sdělovat jen informace, aby fungovali jako automaty a reprodukoval jen to,, co jim učitel řekl. Ale je třeba, aby se žáci uměli ptát, řešit problémy, byli zvídaví, své informace dokázali využít a rozšiřovali si je.
Tedy učitel by neměl jen mluvit ke studentům, ale komunikovat s nimi – nikoliv vést monolog, ale dialog. Podnítit zájem studentů o získání či rozšíření další vědění.
Do nádoby se něco nalije, nasype, přeneseně se naplní vědomostmi, ale tím to končí. Na rozdíl od pochodně, která zapálená svítí na cestu nejen skutečnou, ale i obraznou – motivuje žáky k aktivní uživání nejen toho, co znají, ale stále jít dál…
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?led Nahlásit |
Tak jako pochodeň přijíma kyslík ze vzduchu, aby pak mohla svou energii
ohně proměnit ve světlo, tak i žák vezme znalosti i zkušenosti věků a
vědomí doby, aby je pak mohl svou prací, pozdější v dospělosti,
proměnit v posunutí vědomí lidstva o krůček vpřed.
Žak je i
nádoba, ve které se shromažďuje vše, co škola dává,
nádoba – zásobárna odkud pochodeň, co svítí lidstvu na jeho cestě,
čerpá svou substanci energie vědomí
nádoba, kterou ale třeba neustále doplňovat, aby jí energie nepodlehla
zkáze zapomění
0 Nominace Nahlásit |
Že žák se nemá jen a pouze učit, co je nutné, ale učení by se mělo brát jako inspirace k dalšímu vědění.
0 Nominace Nahlásit |
nevím co to znamená, ale mohlo by to být takto: je důležitější žáka podnítit k tomu aby se sám chtěl vzdělávat než do něho dostat informace aniž by o to měl zájem
0
před 3460 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Naplnění nádoby je pasivní a jednorázový proces. Naplníš a je hotovo. Kdežto zapálení pochodně vyžaduje počáteční impuls, ale pak aktivně hoří sama.