Zdravím, dal jsem auto do servisu ve svém městě k soukromníkovi, který
„něco“ opravil (tvrdí v elektrice) a první den, co auto vyjelo ze
servisu, tak se problém vrátil. Oprava stála 5.000,– Kč. Auto jsem dal do
autorizovaného servisu ŠKODA, kde ho zkusili opravit a stále se jim to
nedaří. Už půl roku na tom pracují v autorizovaném servisu a zjistili,
že soukromník udělal neodborný zásah do elektroniky a do řídící
jednotky, kterou museli vyměnit (takže mám vyšší spotřebu a motor už
není načipovaný). V tomto profi servisu mám otevřenou fakturu, která již
činí kolem 16.000,– KČ. Je nějaká možnost zakročit proti
soukromníkovi, který odmítá vrátit peníze za opravu (odmítl dát doklad
o zaplacení)?
Když jsem mu volal, tak začal křičet, že on dělá perfektně a ve ŠKODA
servisu jsou lemplové a neumí to a peníze odmítá vrátit. Přitom nechce
říct, co na vozidle provedl za zákrok.
Zajímá mě, jestli se mohu obrátit na nějaký úřad (nejlépe
elektronicky), který by mi mohl pomoci.
Jinak auto z ničeho nic ztratí tah a jede třeba jen 20 km/h.
Díky všem za odpovědi, moc mi tím pomůžete. Auto je z dědictví a má pro mě úplně jinou hodnotu než finanční.
Doplňuji:
V autorizovaném servisu mi ochotně sdělili, že není problém vydat
nějaký doklad o tom, že na autě byl provedený neodborný zásah, který
výrazně poškodil vozidlo. Navíc v odborném servisu vyměnili řídící
jednotku, plynový pedál a teď postupně mění svazky kabelů.
Abych se přiznal, tak už nějakou dobu uvažuji o tom, že bych poslal na
finanční úřad dopis, ve kterém bych je požádal o kontrolu u daného
„opraváře“. A svědků je spousta, všichni v tomto malém městě
vědí, že jsem tam dával všechna tři auta.
A jinak děkuji všem za rady, vážím si jich.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3386 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Co s autem – jiný servis, aby autorizovaní automechanici neuměli za
půl roku najít a opravit závadu je neuvěřitelné…
Pokud jde o ´zpackanou´ opravu – musel bys nechat udělat soudním znalcem
posudek a obrátit se na soud – to nepovažuju za rentabilní…
A pokud jde o toho „soukromníka“ – můžeš to, že auto opravoval a
neopravil prokázat? – doklad nemáš, takže třeba svědecky?
Obecně máš několik možností, jak mu zavařit (podání na FÚ, ŽÚ) –
možná bude stačit, když tím dotyčnému ´pohrozíš´ a rázem bude
vstřícnější… Taky mu můžeš udělat patřičnou reklamu po známých,
ale jak píšu – bylo by vhodné, abys svá tvrzení mohl prokázat, jinak se
celá situace může otočit proti tobě…
0 Nominace Nahlásit |
Ono stačí,když ti autorizovaný servis vystaví potvrzení, že byla na voze provedena neodborná oprava. Od toho je to autoritzovaný servis,aby mohl taková stanoviska dávat. S tímto potvrzení pak zkusit dohodu a pokud to nepůjde,tak soud . Jiná možnost není, Názory, že finanční či živnostenský úřad nebo České obchodní inspekce něco vyřeší je názor laika. Tyto instituce nemohou vstupovat do smluvního vztahu mezi opravářem /prodejcem/ a zákazníkem. Bohužel, zatím je to takhle. Připravuje se sice novela zákona, ale ta zatím naše poslance netrápí.
Upravil/a: jmhad
0 Nominace Nahlásit |
řešit soudně škodu 5000 Kč je zdlouhavé a možná dražší než
výsledek a ten je nejisty,
lepé se dohodni s opravářem na rekompensatě nákladů na opravu, verdikt
autorizoveného servisu neber vážně, je veden snahou potopit a zpochybnit
konkurenci, to se dělá běžně
0 Nominace Nahlásit |
Pokud platí daně,pak FÚ nic neudělá. Pak by byl lepší živnostenský úřad, protže když by bylo více stížností, tak jedině on mu může pozastavit oprávnění podnikat.Opis takového dopisu, ve kterém bych výslovně požadoval zásah ŽÚ bych poslal tomu povedenému opraváři. Oni dnes přísněji posuzují povolení k takové činnosti. Kdysi můj známý sehnal potvrzení, že jezdil 5 let s dětmi na tábor,kde jim vařil a jeho základě dostal ŽL na hostinskou činnost.
0
před 3386 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Neautorizovaným servisům se vyhnou. Nestojí to za to. Dá se to pochopit u promáčklých dveří nebo kapoty, ale s elektrikou k odborníkům. O takových vesnických soukromnících jsem slyšel už dost. Bacha třeba i na výměnu skel, rejpnou kam nemají a auto začne reznout, s tím jsem se už také setkal.
0
před 3386 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zajít za právníkem, zde to nebude jednoduchá záležitost. Z toho, že autorizovaný servis vyměnil řídicí jednotku, pak plynový pedál (?) a následně mění kabelové svazky (postupně), mně vyplývá, že sami nejsou schopni závadu diagnostikovat, natož opravit. Postupují tedy v dané situaci pro ně jediným možným způsobem – „výměnkářským“. Tj. zkusím vyměnit to, či ono a uvidíme, jestli jsme se trefili. V takovém případě se ale v případě záporného dílčího výsledku (výměna nepomohla) nevrací zpět původní náhradní díl, který byl patrně dobrý, ale cena nového ponechaného se připíše se na fakturu zákazníka. Teď záleží na tom, jak šťastnou ruku má opravář. Může se stát, že se částka na faktuře takto vycuká do značné výše, i když prapůvodní příčinou mohla být úplná banalita, třeba občasné přerušení kostry v některém konektoru kabeláže. Ale abych byl upřímný, někdy takovou závadu odhalit je pěkná makačka a člověk by z toho přišel o nervy. Sám jsem kdysi opravoval (ne sice automobily) a vím co to je, když je příroda na straně skrytých závad. Dnes začíná být složitost elektroniky v soudobých automobilech taková, že (podle mého názoru) je diagnostika a činnosti související věcí vhodnou pro elektroinženýra a ještě k tomu zaškoleného. Vzhledem k tomu, jací borci dnes získávají výuční listy na obor autoelektrikář (a věřte, že sakra vím o čem mluvím) se není čemu divit, že to pak dopadá, jak to dopadá.
0
před 3386 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud věrohodným dokumentem, přesněji znaleckým posudkem dokážete, že
závadu, popřípadě špatnou opravu způsobil soukromník ( i servis je
soukromník), pak se můžete obrátit na soud. Žádný úřaqd Vám
nepomůže, páč ty neřeší spory.
Nějaký doklad o tom, že někdo udělal něco jinak, nežli se servis
domnívá, není relevantní dokument.
0
před 3382 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý den, já jsem dával auto do servisu již několikrát a to s tím, že auto přestalo táhnout a při volnoběhu nemá pravidelný chod. Několikrát se mi auto vrátilo s tím, že je to prý v pořádku. Už nevím co s tím, auto mám od toho co bylo nové, takže prostě poznám, že tam není něco úplně ok…
To znám, člověk prostě už ví jak auto reaguje, jak se chová a jaké má zvuky při jízdě. Najednou je něco jinak a člověk prostě ví, že je něco špatně dřív, než se s autem něco stane. Ale abych se vrátil k tématu, to co popisujete, tak nepřemýšlel jste třeba i o dekarbonizaci motoru?
To jsem nepřemýšlel popravdě, až teď jsem se díval, že nějaká taková možnost je. Vy s tím máte zkušenost?
Ano, nechal jsem to právě na autě dělat, když jsem pozoroval podobné obtíže. Vybral jsem si pro to společnost Sherlog, která dělá dekarbonizaci motoru pomocí vodíku. Ten rozdíl je znatelný ihned v podstatě a je dost velký.
Bohužel, někteří soukromníci jsou opravdoví fušeři. Také mám s jedním podobným bohužel dost negativní zkušenost. Od té doby raději jezdím k jednomu známému, u kterého vím, že se v autech vyzná. Vlastní autoservis sice nemá, ale chce si ho teď otevřít. Bohužel je to v dnešní době docela komplikované. Člověk, který si chce otevřít autoservis totiž musí řešit poměrně dost věcí. Například i nakládání s odpadem, viz https://ecoservis.eu/sluzby-pro-autoservisy-likvidace-odpadu/
Jmhad:
😉