Avatar uživatele
nabubindes

Jak jste na tom, učíte nebo poučujete rádi? A máte posluchače?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, Jahoda, anonym, BENYTA, anonym před 5250 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
vagra

Je mezi slovy učit a poučovat rozdíl?
Učit,znamená předávat vědomosti/uči­tel/,nebo učit se něčemu/žák/.
Poučit se můžete z něčeho/například z chyb vlastních,nebo cizích/Takže poučovat,by mělo znamenat předávání vlastních zkušeností.
V mém krátkém instruktorském období,jsem se setkal s lidmi,kteří nejen že neměli snahu se učit,ale byli i nepoučitelní.
Obdivuji,obzvlášť dnešní učitele,za jejich trpělivost.
Někdy nastanou v rodině situace,kdy se učení ani poučování nejde vyhnout./děti,vnou­čata/
Neberte to jako poučování!Jen jako suché konstatování.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

V něčem navážu na Vagru. Vyjdu od učitele, který by měl učit. Ale je tomu vždy tak? Jak se často chovají učitelé? Mnozí se domnívají (zřejmě postižení z povolání), že jsou těmi nejchytřejšími a mají právo kohokoliv poučovat, nejen předávat informace a vysvětlovat je. I když v současné době to nemají s žáky lehké.

Co je dnes téměř běžné? Různí jedinci tvrdí, že nepotřebují znát matematiku, fyzikální či přírodní zákony, pamatovat si významná data, dějiny atd., že je možné si všechno najít, v posledních letech na internetu. Opravdu je možné považovat hledání toho, co se jiní prostě naučili ve škole za smysluplně strávený čas? Dá se vždy předpokládat, že každý, kdo něco potřebuje vědět, má právě k dispozici internet a čas k hledání? Neměl by si převážně vystačit se svou „hlavou“?

Domnívám se, že starší generace má větší povědomí o různých skuečnostech. To, že fyziku, matematiku, dějepis, zeměpis atd. nepoužívají pravidelně, neznají přesný výpočet či letopočet, neznamená, že vědomosti nemají.

Co stránka Odpovědi? Co říkáte na otázky, které mnozí jedinci kladou a které se týkají základního učiva z matematiky, českého jazyka apod. Už jsem se několikrát zmiňovala o tom, že nechápu učitele, jak mohou dětem zadávát třeba domácí slohové práce, když vůbec nemají jistotu, kdo je vypracoval. Napřed musí žáky poznat a vědět, co se v nich skrývá. Někde se stala chyba. Jak ji napravit? Těžko říct.

Od učení jsem se dostala k názoru, že mě při čtení různých statistik vadí, kdo se umisťuje na prvních příčkách při mezinárodním srovnávání? Korea, Japonsko, atd. Rovněž žádný český emigrant si na kvalitu vzdělání, v porovnání s domorodci, nestěžoval. Učitel by měl víc učit, být důsledný, méně poučovat.

Lze ještě něco změnit?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Nepoučuji a nemám rád někoho,kdo to dělá.Mezi radou a poučováním je velký rozdíl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Rád si vyslechnu rady zkušenějších kolegů v práci,také rád poradím.Co mne ale dokáže spolehlivě vytočit,je to když nějaký důchodce řekne at mladší lidé drží klapačku,že v té době nežili.To bychom museli všichni mlčet o celé historii.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
GangstaHelper

Myslím, že byste mi moc nevěřili, kdybych řekl, že nepoučuju rád :).

Už jsem se tady ale pár věcem i přiučil, ať už z odpovědi někoho jiného, nebo právě když jsem hledal materiál pro svou odpověď.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ReHu

Jak kdy. Je to široké téma a záleží na obou stranách i školícím tématu.
Nejvíc mi vadí takoví ti jako posluchači, kteří jako mají zájem, ale nechtějí vpodstatě nic vědět. Co jim jde pouze o to, udělat si čárku za účast. Prostě aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Takové většinou, pokud to dovolí situace, raději odsunu mimo, aby nerušili ty, kteří zájem o info mají.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek