Avatar uživatele
Klára K.

Jak je to se školou a s tím „rozvíjením logického myšlení“ ?

Pokaždé, když se učitelky zeptám, proč děláme třeba rovnice nebo zlomky (chápu, je to sice na přijímačkách a je to základní matematika, ale my už to všichni umíme ale pořád to musíme nudně otrocky počítat pořád znovu a znovu), vždycky mi odpoví, že je to kvůli rozvíjení logického myšlení.
Není to tak trochu nesmysl? Samozřejmě, že by se průběžně mělo počítat, aby člověk nezakrněl, ale není pro logické myšlení místo nekončícího jednotvárného počítání jednociferných a dvojciferných čísel lepší třeba nějaká logická hádanka, nebo nějaký hlavolam (myslím takové ty ježky v kleci a ty jiné dřevěné věcičky), nebo prostě něco, kde se logické myšlení rozvine i do více směrů a člověk si to pak i třeba lépe zapamatuje, protože ho to (na rozdíl od malé násobilky, kterou musí pořád dokolečka opakovat, zdánlivě bez účelu) nenudí?
Ano, chápu, že základní školy jsou na tom hodně špatně ohledně toho učení každého individuálně, ale tohle mi nepřijde jako tak strašlivě nemožný úkon, ani pro učitele, ani finančně pro školu.
Doplňuji:
Děkuji za odpovědi, a ještě zde mám takovou doplňující otázečku:
Když chci třeba potrénovat s rodiči nebo s jiným dospělým něco ze školy, většina si už nic nepamatuje, pouze základy ale zlomky atd. už ne. Je to tím, že se to dřív učilo nějak jinak, nebo je problém v tom, že to nikdo z těch lidí v pratickém životě nepoužívá (čili se neprocvičuje)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, zzzlatokopka, Kostka0 před 3485 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
zzzlatokopka

Opakování je základ, aby to v hlavě na vždy zůstalo, je to potřeba mockrát opakovat. Ty to teď v hlavě máš, ale učitel chce, aby to tam bylo i třeba za 20 let. Myslím si, že je dobře, že vás učitel drtí na to, co bude na přijímačkách.

Ty hádanky si můžeš dělat i doma.
Doplňuji:
K doplnění
Myslím si, že když to člověk jednou umí, tak to třeba zapomene, ale pak si to jen zopákne a umí to stejně jako předtím. Jde o to, že pokud se něco stále opakuje, tak to někde v mozku zůstane, jen je to po letech potřeba vydolovat. 🙂

Derivace a podobné blbosti jsem od školy nepotkala:-)))) nikdy jsem to nepoužila, ale myslím si, že kdybych si k tomu na pár hodin sedla, tak bych to někde hodně hlubko v hlavě našla:-)

Upravil/a: zzzlatokopka

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
arygnoc

viete, to je tak – ja si pamätám niektoré učivo – a práve najmä z matematiky, fyziky či rodného jazyka – dodnes, a to už ubehlo pár desiatok rokov.

to, čo sa otravne stále dokola UČÍTE sa musí do hlavy zafixovať – a to ide iba otrockým opakovaním.

je to základ, ktorý musíte VEDIEŤ, aby ste potom mohli logicky odvodiť ďalšie veci – od sčítania postupujete k násobeniu, potom pochopíte faktoriály, logaritmy, limity a vyššiu matematiku – a to všetko viete postupne odvodiť práve z tých základných poznatkov, operácií s číslami a ich významom v ne/rovniciach a pod. …

verte, že i generácia vašich rodičov a učiteľov presne tak isto rebelovala ako vy – „na čo mi to bude“ – a dnes vás to učia, lebo VEDIA, že to je potrebné.
časom na to prídete sama.

takže teraz vám ostáva iba jedno – prijať fakt, že niekedy majú pravdú i „starci“. (a čím budete staršia, tým častejšie tento fakt budete pripúšťať ako realitu)

;-Q
Doplňuji:
po doplnení:

to je ako s plávaním alebo s bicyklovaním – keď 20 rokov nebicyklujete, tiež to ide ztuha – ale po pár hodinách/dňoch je to zasa späť.
chce si to iba spomenúť – a zasa sme u tých základov – veď zlomky sú iba opak násobenia, násobenie opakované sčítanie.

;-Q

Upravil/a: arygnoc

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Ne, nesmysl to určitě neni.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
gecco

Repetitio est mater studiorum…
😉

Pokud něco opakuješ „znovu a znovu“, neslouží to rozvoji logického myšlení, ale k zafixování (zautomatizování) základů, aby´s posléze měla logikou nač navazovat.
Ač se ti to nyní třeba nezdá, bez ´dokonalé´ znalosti takových základů nebudeš později chápat ´technické´ předměty (matematiku, fyziku, chemii – ale i třeba biologii…).
A valná většina dobrých hádanek (rébusů) má také matematický základ…
😉
K Doplnění:
No jo – ´tví´ dospělí právě nemají zafixované základy – namísto učení se ´nudili´…
Jejich chyba.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kostka0

Logické hádanky, které by se počítaly ve škole by nebyli pro život tak důležité jako to vyčerpávající násobení. Opakujete si ho proto, aby jste si to pamatovaly a aby jste si to procvičovali i když je to někdy vážně nuda.
Dospělý si nic nepamatují z obou důvodů co uvádíš: Techniky pro učení byly trochu jiné a pro nás jsou kapánek zastaralé a jednak si musí paměť trochu osvěžit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Klára K.

pardon, u doplnění jsem zapomněla dopsat otazník :)

před 3485 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zzzlatokopka

Snad si mazal nevšimne:-D

před 3485 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Myslíš, že i u Doplnění absence otazníku vadí??
:-O
___
😉
Doufejme, že ne…
😉

před 3485 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek