Pokaždé, když se učitelky zeptám, proč děláme třeba rovnice nebo
zlomky (chápu, je to sice na přijímačkách a je to základní matematika,
ale my už to všichni umíme ale pořád to musíme nudně otrocky počítat
pořád znovu a znovu), vždycky mi odpoví, že je to kvůli rozvíjení
logického myšlení.
Není to tak trochu nesmysl? Samozřejmě, že by se průběžně mělo
počítat, aby člověk nezakrněl, ale není pro logické myšlení místo
nekončícího jednotvárného počítání jednociferných a dvojciferných
čísel lepší třeba nějaká logická hádanka, nebo nějaký hlavolam
(myslím takové ty ježky v kleci a ty jiné dřevěné věcičky), nebo
prostě něco, kde se logické myšlení rozvine i do více směrů a člověk
si to pak i třeba lépe zapamatuje, protože ho to (na rozdíl od malé
násobilky, kterou musí pořád dokolečka opakovat, zdánlivě bez účelu)
nenudí?
Ano, chápu, že základní školy jsou na tom hodně špatně ohledně toho
učení každého individuálně, ale tohle mi nepřijde jako tak strašlivě
nemožný úkon, ani pro učitele, ani finančně pro školu.
Doplňuji:
Děkuji za odpovědi, a ještě zde mám takovou doplňující otázečku:
Když chci třeba potrénovat s rodiči nebo s jiným dospělým něco ze
školy, většina si už nic nepamatuje, pouze základy ale zlomky atd. už ne.
Je to tím, že se to dřív učilo nějak jinak, nebo je problém v tom, že
to nikdo z těch lidí v pratickém životě nepoužívá (čili se
neprocvičuje)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, zzzlatokopka, Kostka0 před 3485 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Opakování je základ, aby to v hlavě na vždy zůstalo, je to potřeba mockrát opakovat. Ty to teď v hlavě máš, ale učitel chce, aby to tam bylo i třeba za 20 let. Myslím si, že je dobře, že vás učitel drtí na to, co bude na přijímačkách.
Ty hádanky si můžeš dělat i doma.
Doplňuji:
K doplnění
Myslím si, že když to člověk jednou umí, tak to třeba zapomene, ale pak
si to jen zopákne a umí to stejně jako předtím. Jde o to, že pokud se
něco stále opakuje, tak to někde v mozku zůstane, jen je to po letech
potřeba vydolovat. 🙂
Derivace a podobné blbosti jsem od školy nepotkala:-)))) nikdy jsem to nepoužila, ale myslím si, že kdybych si k tomu na pár hodin sedla, tak bych to někde hodně hlubko v hlavě našla:-)
Upravil/a: zzzlatokopka
0 Nominace Nahlásit |
viete, to je tak – ja si pamätám niektoré učivo – a práve najmä z matematiky, fyziky či rodného jazyka – dodnes, a to už ubehlo pár desiatok rokov.
to, čo sa otravne stále dokola UČÍTE sa musí do hlavy zafixovať – a to ide iba otrockým opakovaním.
je to základ, ktorý musíte VEDIEŤ, aby ste potom mohli logicky odvodiť ďalšie veci – od sčítania postupujete k násobeniu, potom pochopíte faktoriály, logaritmy, limity a vyššiu matematiku – a to všetko viete postupne odvodiť práve z tých základných poznatkov, operácií s číslami a ich významom v ne/rovniciach a pod. …
verte, že i generácia vašich rodičov a učiteľov presne tak isto
rebelovala ako vy – „na čo mi to bude“ – a dnes vás to učia, lebo
VEDIA, že to je potrebné.
časom na to prídete sama.
takže teraz vám ostáva iba jedno – prijať fakt, že niekedy majú pravdú i „starci“. (a čím budete staršia, tým častejšie tento fakt budete pripúšťať ako realitu)
;-Q
Doplňuji:
po doplnení:
to je ako s plávaním alebo s bicyklovaním – keď 20 rokov
nebicyklujete, tiež to ide ztuha – ale po pár hodinách/dňoch je to zasa
späť.
chce si to iba spomenúť – a zasa sme u tých základov – veď zlomky
sú iba opak násobenia, násobenie opakované sčítanie.
;-Q
Upravil/a: arygnoc
0 Nominace Nahlásit |
Ne, nesmysl to určitě neni.
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, johana 56, briketka10, gagaga
před 3486 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Repetitio est mater studiorum…
😉
Pokud něco opakuješ „znovu a znovu“, neslouží to rozvoji logického
myšlení, ale k zafixování (zautomatizování) základů, aby´s posléze
měla logikou nač navazovat.
Ač se ti to nyní třeba nezdá, bez ´dokonalé´ znalosti takových základů
nebudeš později chápat ´technické´ předměty (matematiku, fyziku,
chemii – ale i třeba biologii…).
A valná většina dobrých hádanek (rébusů) má také matematický
základ…
😉
K Doplnění:
No jo – ´tví´ dospělí právě nemají zafixované základy – namísto
učení se ´nudili´…
Jejich chyba.
0 Nominace Nahlásit |
Logické hádanky, které by se počítaly ve škole by nebyli pro život tak
důležité jako to vyčerpávající násobení. Opakujete si ho proto, aby
jste si to pamatovaly a aby jste si to procvičovali i když je to někdy
vážně nuda.
Dospělý si nic nepamatují z obou důvodů co uvádíš: Techniky pro učení
byly trochu jiné a pro nás jsou kapánek zastaralé a jednak si musí paměť
trochu osvěžit.
0
před 3485 dny
|
0 Nominace Nahlásit |