Avatar uživatele
Petr89

Jak je to s účetnictvím při prodeji zboží ze zahraničí?

DPH a clo

Mám záměr začít prodávat určité zboží, dodavatel je v zahraničí, mimo EU. Zajímá mě jak se řeší v účetnictví DPH a clo. Nejsem plátce DPH. Vím, že u zboží ze zahraničí do hodnoty 35€ se nemusí platit dph ani clo, nad tuto hodnotu je potřeba zaplatit HPH a nad 150€ i clo. To platí předpokládám pro normální koncové spotřebitele, jak to ale je v případě, pokud budu to zboží prodávat dál? Nebo na tom nezáleží? Nebude pak např. v účetnictví divné, že mám jako výdajové doklady platby ze zahraničí, které neprošly celním řízením a dph, resp. bude to někdo řešit?

Díky

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 3251 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
McArthur

Jako podnikatel budeš platit clo a DPH z jakéhokoliv nákupu v zahraničí. Tomu se nevyhneš. Doklady o těchto daních Ti předá při vyměření finanční správa.

Nezapomeň, že za zboží dovážené ze zahraničí plně zodpovídáš. Tj. jako dovozce v případě zjištění nedostatků na zboží (právní, kvalita, bezpečnost) plně zodpovídáš. České manuály si musíš obvykle vytvořit sám.

Při dovozu zboží se vedle DPH a cla platí také poplatek za uvedení obalu na trh (EKO-KOM), u elektrozboží se platí poplatek za elektroodpad (ASEKOL, REMA System, EKOBAT, EKOLAMP a další podle druhu zboží), u zboží s datovým nosičem se platí poplatek autorský (OSA). Pokud máš v úmyslu dovážet jiné zboží, potom si zjisti i to, co se za něj platí za poplatky při uvedení na trh.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek