Avatar uživatele
Michal Kole

Jak je to s povinností používáním nákupních vozíků v obchodě?

Podle mě nějaká cedule nestačí, protože tu může každý přehlédnout, když kouká na vývěsku letáku s akcemi nebo nemá nasazeny správné brýle – důchodci (mají papírek tak nekoukají po letáku v A2 formátu na nstěnce).

Jak obchodním připadě sporu prokáže, že zákazník byl nezpochybnitelně poučen o povinosti použití nákupního vozíku?

Našel jsem jen 12 let starý článek http://ekonomi­ka.idnes.cz/tes­t.aspx?r=test&c=1999M161­T04A
Doplňuji:
Mě jde o to jak obchodník prokáže, že jsem byl upozorněn na nutnost použití vozíku.

Ceduli lze přehlédnout, nevšimnout si jí.

Nejlepší je když bude u dveří stát informátor, kterému podepíšu obchodní podmínky pak je to právně prokazatelné.

U e-shopů taky musíte ZAŠKRTNOUT souhlas

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? dudu, iceT, briketka10 před 4552 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
iceT

Tak to snad vyplývá z logiky,(tedy alespoň pro mě to je logické,že si vezmu koš nebo vozík),že když jde někdo na nákup,tak ten košík nebo vozík si vezme.
Zatím se mi nestalo,že když jsem vběhla pro něco co jsem zapoměla nebo jen pro jednu dvě věci,aby mě někdo sprdl.Kamarádce se to stalo,že šla jen pro rohlíky a místní securityman jí nařídil mít košík,i kdyby šla jen pro hloupý špendlík.
Já raději vozík,protože mám ráda volné ruce,než se tahat s košíčkem,kam stejně nic nevleze.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Vždyť přímo v článku máš i výklad.
Komu košík vadí, má jít jinam, třeba pultový prodej s daleko vyššími cenami.
Ptáš se na věci, jež jsou všem ostatním jasné.
Doplňuji:
ad dudu, částečně máš pravdu, neb:

  1. Výzva na vozík či košík, je jen interní úprava obchodních podmínek prodejce pro eliminaci krádeží a nemá oporu ve vyšší legislativě.
  2. Z hlediska zákona je rozhodné deklarace u pokladny, proto někde i tolerují, že zákazník si drobnost nese v ruce nebo v nějaké krabici.
  3. Obchodník nemá ani právo prohlížet tašky, ani ostraha (byť to někteří vyžadují, zneužívajíce tak neznalosti a chabého právního povědomí zákazníků).

Správný postup je tzv. obžanské zadržení a vyčkání příchodu oprávněné policie ČR, která může i legitimovat. Proto i revizor může žádat pouze jízdenku, ale už ne OP.
P.S. Tvůj odkaz na e-shopy je irelevantní, protože na netu dochází k uzavření smluvního vztahu vyplněním příslušných údajů, kdežto v samošce samotným vstupem do prodejních prostor, podobně jako v restauraci akceptuji smluvní ceny na jídelníčku, jakmile si objednám.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dudu

No nevím zda-li je vše tak jednoznačné. Nedávno jsem kdesi četl a snad i dobře pochopil poněkud jiný názor. Bylo tam řečeno, že zboží nemusím mít uloženo v košíku, mohu je údajně držet v ruce nebo dát dokonce do kapsy. Problém ovšem nastane, pokud je u pokladny nevystavím k zaplacení. Teprve tehdy mohu být právem obviněn z pokusu o krádež!?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
briketka10

když si jdu pro pár věcí do Glóbusu ke kase, která je označena do deseti ks tak mám jen igelitovou tašku s logem Glóbusu a pokladní mi nic neřekne stejně tak v Tescu nebo Sparu..
košík nepotřebuju jen vždy ukážu batoh nebo kabelu..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rocker

Když jdu třeba do Tesca jen pro jednu věc,košík si neberu.Nikdy mi nikdo nic neřekl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Michale, některé pokladny tisknou účtenku podle čísla na vozíku nebo na košíku, takže je nutné jedno nebo druhé použít.
Rozumí se samo sebou, že v obchodě, který není klasický pultový, kde Ti prodavač zboží natypuje a podá a Ty si ho ukládáš do nákupní tašky (nebo kamkoliv jinam), nakupující použije vozík, nebo košík.
To, že některé obchody tuto informaci ještě „musejí“ psát někam na nástěnku, je jen informace pro „natvrdlé a ignoranty“, kteří musí pořád vymýšlet ptákoviny, aby si dokázali, že jim ještě funguje mozek.
Používání nákupních vozíků a košíků vyplývá z logického uspořádání prodejny a má sloužit nakupujícím k pohodlnému nákupu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
terry

A to se musí? Já košík neberu skoro nikdy.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek