Zaslechl jsem, že prý když si člověk koupí jízdenku a jede třeba autobusem o dvě stanice dál a tam pak nastupuje na další autobus, tak prý už nemusí, platit znova pokud to stihne do 30 minut? Funguje to tak normálně? Jak přesně funguje tento systém?
Prosím i o zodpovězení těchto tři podotázek. Děkuji.
Zajímavá 0 před 3000 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Záleží na podmínkách dopravce. U meziměstských autobusů obvykle kupuješ jízdenku „odněkud někam“. S přestupy máš smůlu, u druhého autobusu zaplatíš jízdenku na druhou číst cesty. U městské veřejné dopravy se zpravidla kupuje časová jízdenka (přestupní či nepřestupní). U pražské dopravy je nejlevnější (bez slevy a pro území prahy) jízdenka krátkodobá na 30 minut za 24kč. Od označení můžeš jezdit čím chceš, do 30 minut musíš vystoupit (mám pocit, že při zpoždění spoje můžeš jet tak daleko jak bys dojel, kdyby spoj spožděn nebyl). Jízdenku na běžných městských spojích ukazuješ jen na vyzvání revizora. U příměstských linek (autobusové linky řady 3×x) ukazuješ při nástupu řidiči.
Jak to mají jiná města netuším, neexistuje zavedené celostátní pravidlo.
Jo a ještě doplním k té pražské dopravě: Všechny jízdenky jsou teď
přestupní (doufám, že se nepletu) takže přestupovat lze po libosti,
jízdenka je platná stanovenou dobu od času označení. Pokud koupíte
30 minutovou, pojedete jedním busem 15 minut, pak budete na přípoj čekat
10, zbývá vám jen 5 minut na jízdu druhým autobusem.
(Pokud druhý autobus bude dalších 5 minut opožděn a potřebujete jet jen
dvě zastávky, podle jízdního řádu 4 minuty, mělo by to v případě
potíží s revizorem stále jít uhádat – ale bez záruky)
Upravil/a: Dochy
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3000 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dochy:
Bohužel nemáte pravdu. Kamarádka uvízla v metru, stojícím mezi stanicemi,
když údajně někdo skočil pod vlak. Když se pak metro znovu rozjelo, tak na
další stanici už čekal houf revizorů, kteří pěkně zkasírovali
všechny, kterým při tom vypršela jízdenka.
Edit: Omlouvám se, to mělo jít do diskuze, ne do odpovědí.
Upravil/a: dubraro
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3000 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mě fascinuje, jak se tu někdo (už jsem to viděl „x-krát“) ptá na nějaká pravidla ohledně hromadné dopravy a neuvede, zda jde o městskou hromadnou, v tom případě ve kterém městě, nebo jde o meziměstského či dálkového dopravce. Jak ta pravidla máme čuchat? Vždyť si každý dopravce dělá svá pravidla a svůj přepravní tarif podle svého. Doby centrálního řízení jsou více než čtvrt století pryč.
0 Nominace Nahlásit |
A ještě se musím trochu poopravit. Ty nejlevnější jízdenky nemusí platit ve vlacích. Dřív bylo omezení i na některé specifické dopravní prostředky (lanovka, přívozy) ale to už myslím padlo a lze použít libovolnou jízdenku která platí v dané oblasti…
Dubraro: Tohle bych si nenechal líbit. pokud oni ano, je to jejich problém. Revizor může zjistit že mám neplatnou jízdenku a já nemusím souhlasit s pokutou. Hádal bych se s DPP, ne s revizory.
Smluvní přepravní podmínky DPP:
4.1 Povinnosti dopravce
…
5. Při mimořádných událostech vyžadujících přerušení jízdy
z důvodů na straně dopravce zajistí dopravce neprodleně přepravu
cestujících náhradním způsobem bez dalšího placení.
Vzhledem k tomu, že jde o smlouvu mezi cestujícím a dopravcem je v tomto vztahu pád další osoby do kolejiště problém na straně dopravce. Tohle měli ti lidé opravdu bez problémů uhádat a na revizory podat stížnost.