Avatar uživatele
Cvrčák

Jak byste postupovali, pokud byste byli v roli ředitele střední školy?

Učitelka občanské nauky probírá se studenty politologii a filosofii. Odmítá ovšem hovořit o konzervatismu a jeho základních pilířích, neboť je přesvědčena, že konzervatismus je misogynní idea, které se drží muži, kteří se nechtějí vzdát představy patriarchálního světa. Obává se, že by výkladem o podstatách konzervatismu zaujala především chlapce, což by dle jejích slov ohrožovalo dívky a jimi poctivě budovaný feminismus. Jak byste jako ředitel zakročili, nemá student nárok na pluralitní a objektivní výklad informací?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Disraeli před 1077 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Disraeli

Odpoveď byla označena jako užitečná

Její přístup rozhodně není správný. Za jedno neobjektivní a za druhé bléé (z mé strany). Ukázkový příklad vypatlanosti. Už je to, že něco odmítá na základě nějakých předsudků a mylných doměnek… a nejen že TO odmítá, ale odmítá o tom hovořit, no tvl, tak to je „dobrá“ politoložka a filozofka.
Nevím, jaké přesně pravomoce bych jako ředitel měl a co všechno bych si tudíž mohl dovolit (protože pdole toho bych jednal). Ale něco bych s tím dělal. V první řadě s ní promluvil, projednal, pak ji něco navrhl (nějaké změny, nápravy – v přístupu a podobně), kdyby to nezabralo, tak doložení znalostí a prokázáni odbornosti a kvalifikace na nějakém místě s tím souvisejícím (MŠMT,kraj, ombudsman,.. nevím), v jiném případě nějaká posudková komise (situace, jejího přístupu, ale i názorů – jejich objektivity a podloženosti), popřípadě nějaká její rekvalifikace, kurz a podobně nebo v nejlepším případě ji zbavit její působnosti. Vzít jí předmět, který vyučuje nebo rovnou vyhodit.
Přímo nebo nepřímo taky vyburcovat, či mírně popostrčit (její) žáky k jistému vzdoru, protestu z jejich strany, nesouhlas s jejími postupy. Být já žák, tak něco sepíšu, dám dohromady skupinu „vzbouřilců“ a odpůrců, sepsání stížnosti, ligy nespokojenců, seznam požadavků (na ni i vedení), založení studentských odborů a zástupců, obejít několik lidí a míst i těch důležitějších (počínaje ředitelem, samozřejmě v první řadě i jí, ale to by skoro zcela jistě nemělo smysl a jen by ji to naštvalo)… politologii, sociologii a fiozofii mi takhle kazit (z její subjjektivně, liberálně, americky zvrhlé vnímaného úhlu). To bych ji hnal. :D
Shromáždění důkazů o jejím postupu a zhodnocení jejího působení. Dle mě i podle ostatních a povolaných odborníků, kdyby bylo třeba. A pak s tím něco dělat (co by se dělat dalo, protože na takových místech „to“ začíná, ještě ty žáky ovlivní a budou tomu věřit).
Protest na základě ohrožení výchovy/vzdělání studenta.

Učitel má vykládat i o tom, co se mu nelíbí nebo s čím nesouhlasí. U těch ‚horších‘ poznáš, čemu jsou nakloněni, čemu věří nebo s čím nesouhlasí, i když se k tomu přímo nevyjádří (svým názorem), ale berou to i z těch jiných úhlů a učí o tom. Alespoň se tím zabývají a neodmítají něco učit (něco uznávaného, založené na faktech, teoriích a studiích) a automaticky to jako látku zavrhovat.
Učitelé musí být objektivní při učení… ale je to častý nedostatek. Nedostatek objektivity, ale často i znalostí, orientace, schopnosti učit/pedagogická odbornost atd atd.

Upravil/a: Disraeli

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Cvrčák Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

Omlouvám se, ale ta konstrukce je pěkná blbost. Pokud se někomu nelíbí nějaká idea, tak to není tak, že o ní nemluví, ale naopak o ní mluví jednostranně a odsuzuje ji (např. učitelka, která měla rodiče v lágrech bude logicky odsuzovat komunismus).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Cvrčák

Pepa: Jako ředitel byste se musel k tomu nějsk postavit. Vždyť sam učitelka řekla tento názor a důvod, proč odmítá o tom hovořit. Ne vždy praxe je předem nalajnovaná konstrukce dle nějakých pravidel. Takto jste se obratně vyhnul odpovědi.

před 1076 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Cvrčák

Disraeli: Zajímavý point, díky za něj 😀😎

před 1077 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Disraeli

Nemáš zač :P
Samozřejěm to celé podle sitauce, co za školu/žáky, jak důležitý/hlavní je tam ten obor, skutečná sitauce (ze strany žáků atd),
Taky jsem opoměl nějakký dozor – třeba přímo do hodin té učitelky, na posouzení. Ale taky i posudek ze strany žáků. Navíc, když je tam oficálě nějaký dozor na těch hodinách, taks e ti učitělé vždycky snaží jednat, tak jak BY MĚLI.

před 1077 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Disraeli

Po ní by bylo taky třeba prokázání, nejen znalostí, ale i jejího postoje a opodstatnění. Když něčemu věří, zastává to a řídí se tím (a něco jiné odmítá), tak ať to prokáže, ať předloží VĚROHODNÉ zdroje, nějaké studie, publikace, které „to“ (ty NESMYSLY) dokazují… kdyby ne, tak ať změní přístup a kdyby ho nezměnila nebo to rovnou odmítla, tka prostě ultimátum (buď, anebo). Výměna učitele za skutečně povolaného/kom­petentního v nejlepším případě.

před 1077 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Cvrčák

Přezkum znalostí a dooložení jeji teze, myslím, že by to byl praktický postup. 😉

před 1076 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Cvrčák

Samozřejmě, polid by to prezentovala jako svůj subjektivní názor, měla by dát prostor pro názorovou konfrontaci.

před 1076 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek