Učitelka občanské nauky probírá se studenty politologii a filosofii. Odmítá ovšem hovořit o konzervatismu a jeho základních pilířích, neboť je přesvědčena, že konzervatismus je misogynní idea, které se drží muži, kteří se nechtějí vzdát představy patriarchálního světa. Obává se, že by výkladem o podstatách konzervatismu zaujala především chlapce, což by dle jejích slov ohrožovalo dívky a jimi poctivě budovaný feminismus. Jak byste jako ředitel zakročili, nemá student nárok na pluralitní a objektivní výklad informací?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Disraeli před 1077 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Její přístup rozhodně není správný. Za jedno neobjektivní a za druhé
bléé (z mé strany). Ukázkový příklad vypatlanosti. Už je to, že něco
odmítá na základě nějakých předsudků a mylných doměnek… a nejen že
TO odmítá, ale odmítá o tom hovořit, no tvl, tak to je „dobrá“
politoložka a filozofka.
Nevím, jaké přesně pravomoce bych jako ředitel měl a co všechno bych si
tudíž mohl dovolit (protože pdole toho bych jednal). Ale něco bych s tím
dělal. V první řadě s ní promluvil, projednal, pak ji něco navrhl
(nějaké změny, nápravy – v přístupu a podobně), kdyby to nezabralo,
tak doložení znalostí a prokázáni odbornosti a kvalifikace na nějakém
místě s tím souvisejícím (MŠMT,kraj, ombudsman,.. nevím), v jiném
případě nějaká posudková komise (situace, jejího přístupu, ale
i názorů – jejich objektivity a podloženosti), popřípadě nějaká
její rekvalifikace, kurz a podobně nebo v nejlepším případě ji zbavit
její působnosti. Vzít jí předmět, který vyučuje nebo rovnou vyhodit.
Přímo nebo nepřímo taky vyburcovat, či mírně popostrčit (její) žáky
k jistému vzdoru, protestu z jejich strany, nesouhlas s jejími postupy.
Být já žák, tak něco sepíšu, dám dohromady skupinu „vzbouřilců“ a
odpůrců, sepsání stížnosti, ligy nespokojenců, seznam požadavků (na ni
i vedení), založení studentských odborů a zástupců, obejít několik
lidí a míst i těch důležitějších (počínaje ředitelem, samozřejmě
v první řadě i jí, ale to by skoro zcela jistě nemělo smysl a jen by ji
to naštvalo)… politologii, sociologii a fiozofii mi takhle kazit (z její
subjjektivně, liberálně, americky zvrhlé vnímaného úhlu). To bych ji
hnal. :D
Shromáždění důkazů o jejím postupu a zhodnocení jejího působení. Dle
mě i podle ostatních a povolaných odborníků, kdyby bylo třeba. A pak
s tím něco dělat (co by se dělat dalo, protože na takových místech
„to“ začíná, ještě ty žáky ovlivní a budou tomu věřit).
Protest na základě ohrožení výchovy/vzdělání studenta.
Učitel má vykládat i o tom, co se mu nelíbí nebo s čím nesouhlasí.
U těch ‚horších‘ poznáš, čemu jsou nakloněni, čemu věří nebo
s čím nesouhlasí, i když se k tomu přímo nevyjádří (svým názorem),
ale berou to i z těch jiných úhlů a učí o tom. Alespoň se tím
zabývají a neodmítají něco učit (něco uznávaného, založené na
faktech, teoriích a studiích) a automaticky to jako látku zavrhovat.
Učitelé musí být objektivní při učení… ale je to častý nedostatek.
Nedostatek objektivity, ale často i znalostí, orientace, schopnosti
učit/pedagogická odbornost atd atd.
Upravil/a: Disraeli
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Cvrčák Nahlásit |
Omlouvám se, ale ta konstrukce je pěkná blbost. Pokud se někomu nelíbí nějaká idea, tak to není tak, že o ní nemluví, ale naopak o ní mluví jednostranně a odsuzuje ji (např. učitelka, která měla rodiče v lágrech bude logicky odsuzovat komunismus).
0
před 1076 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pepa: Jako ředitel byste se musel k tomu nějsk postavit. Vždyť sam učitelka řekla tento názor a důvod, proč odmítá o tom hovořit. Ne vždy praxe je předem nalajnovaná konstrukce dle nějakých pravidel. Takto jste se obratně vyhnul odpovědi.
Nemáš zač :P
Samozřejěm to celé podle sitauce, co za školu/žáky, jak
důležitý/hlavní je tam ten obor, skutečná sitauce (ze strany žáků
atd),
Taky jsem opoměl nějakký dozor – třeba přímo do hodin té učitelky, na
posouzení. Ale taky i posudek ze strany žáků. Navíc, když je tam
oficálě nějaký dozor na těch hodinách, taks e ti učitělé vždycky
snaží jednat, tak jak BY MĚLI.
Po ní by bylo taky třeba prokázání, nejen znalostí, ale i jejího postoje a opodstatnění. Když něčemu věří, zastává to a řídí se tím (a něco jiné odmítá), tak ať to prokáže, ať předloží VĚROHODNÉ zdroje, nějaké studie, publikace, které „to“ (ty NESMYSLY) dokazují… kdyby ne, tak ať změní přístup a kdyby ho nezměnila nebo to rovnou odmítla, tka prostě ultimátum (buď, anebo). Výměna učitele za skutečně povolaného/kompetentního v nejlepším případě.
Samozřejmě, polid by to prezentovala jako svůj subjektivní názor, měla by dát prostor pro názorovou konfrontaci.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2633 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1347 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |