Je gympl opravdu výběrová škola pro děti s nadprůměrným IQ, nebo se to jen tak říká?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ivzez před 1472 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Absolutně nechápete pojmy. IQ je různorodá škála vyvinutého myšlení. Logické myšlení, matematické myšlení, emocionální myšlení,… V podstatě každý člověk na planetě má nějaké IQ/EQ vyšší, nějaké nižší. Škola, vzdělání atp. – nezvyšují IQ, poněvadž to je dáno strukturou mozku, genotypem, … To znamená, že IQ nemá co dělat se schopností učit se, pílí, zapisováním poznámek a plněním testů. Celý školský systém je postaven mimo vazbu na IQ právě z toho hlediska, že počítá s učebnicemi, sešity, testy,… Škola systematicky připravuje průměrné jedince na základní principy života ve společnosti a dává způsob, jak dorovnat nedostatek inteligence různými pomocnými mechanismy. Principem vysoké inteligence je právě nízká až žádná potřeba kompenzovat učení jakýmikoli pomůckami. Pokud se tedy dítě vrací ze školy znuděné, bez talentu a s brbláním, že to nejde – pak není problém v IQ. Bohužel rodiče ve školském systému vytvořily nesmyslné pojmy a názory, kterými tlačí své děti k úspěchu. To vede k vytvoření šikany, … Mám pro vás ještě jednu smutnou zprávu IQ nikdy nebylo jedno číslo a neexistuje jeden výklad inteligence. Existuje tisíce studií, desetitisíce testů a každá studie i test považuje svou škálu hodnot a své poznatky k těm hodnotám. Proto poznáte průměrného jedince – takový se vytasí číslem a hned je jasné, že ani netuší, jaký test dělal a co to číslo znamená. Neexistuje žádná standardizovaná škála, ani studie – existují pouze kluby, školy, hnutí, … – které určují pro vstup nějaký test a škálu, ale samotný pojem IQ je jen dohad mezi inteligenty … Samozřejmě – školy, co požadují pro vstup nějaké hodnoty IQ testu, to nejsou běžné školy, o kterých jsem psal výše. Tam by mělo smysl řešit IQ. Aby bylo jasno – dítě bez vysoké inteligence se ve škole naučí matematický vzorec, aniž by podrobněji chápalo, jak funguje. Má pomůcku, nemusí být chytré. Dítě s vysokou inteligencí uvidí vzorec a hned ví výsledek, většinou komplexně chápe proč, jen to třeba neumí vysvětlit. Na hraně geniality se uvádí 3–7 % populace. Pro ně se opravdu školy nebudovaly…
Upravil/a: quentos
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos Nahlásit |
Absolutorium gymnázia souvisí s IQ jen okrajově. Je to test paměti na velkém souboru informací, které jsou zvlášť důmyslně vybrány hlavně z těch, které jsou v praktickém životě naprosto k ničemu. Nejúspěšnější jsou ti, kteří nevědí, co chtějí dělat a jsou schopni odmemorovat cokoli.
Upravil/a: Hlada
3Kdo udělil odpovědi palec? quentos, Mc Merkurion, Gonfaloniér
před 1471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejde ani tak o IQ, jako spíš celkově studijní předpoklady, prostě schopnost se něco naučit a zapamatovat si to. Již Komenský psal „nedostatek nadání či úsudku nechť vyvažuje píle“. Hlada to dost shazuje, ale paměť je rozhodně důležitý předklad ke studiu …
0 Nominace Nahlásit |
Gympl je hlavně škola u které se předpokládá, že se dítě
Inteligence je podle mně jeden z rozumných předpokladů, ale není to to jediné důležité. Asi je blbost rvát na gympl génia jehož životním snem je pracovat rukama se dřevem. Ne že by se to vylučovalo, ale s velkou pravděpodobností pro něj gympl nebude vyloženě přínosný.
0 Nominace Nahlásit |
Jeden známý říkal, že když ten gympl udělal jeho syn, tak to musí udělat každý.
0
před 1471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není. Jsem úplně blbý a stejně jsem se bez problémů dostal na 6ti leté gymnázium, které studuji. Stačilo trénovat, to co mi nejde rok před zkouškami.
0
před 1471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mimochodem chce to silný žaludek poslat nadprůměrně inteligentní dítě zrovna na gymnázium. Namísto učení se mu tam dostane každodenní bití, nenávist a šikana. Je opravdu zvláštní prožít život v nenávisti a to jen pro vyšší inteligenci.
Tohle ale není právě o tom zda je nebo není dítě na gymplu. To samé může být na základce, na průmyslovce, i na učňáku. Typ školy je v tom poměrně nevinně. Maximálně mohou být konkrétní školy, kde má šikana „tradici“ a školy kde šikanu učitelé/vychovatelé řeší a školy kde na to kašlou…
„Inteligence je podle mně jeden z rozumných předpokladů..“
Myslíš že člověk s IQ kolem stovky může udělat gympl, když se bude
snažit a nejedná se o nějáký hodně prestižní gympl?
Bohužel tohle stále občas někoho potká. Záleží jaký kolektiv se
sejde. Teď se na prevenci podobných jevů dává větší důraz než třeba
před 20–30 lety. Rád bych věřil, že podobné zkušenosti jsou dávnou
minulostí, ale bojím se, že i dnes se najdou takové případy ☹
Bohužel se to začne dít malému školákovi, který netuší která bije, co
je správný vzor chování a co by se s tím dalo dělat. Ani děti okolo
neví pořádně co je špatně a co dobře a pokud někdo nezasáhne začnou
brát za normu to co je ☹ A zvenčí z pohledu laika se těžko rozliší co
je normální dětské kočkování a co už je problém ☹ O školní
kolektiv by se měla postarat škola, tj. učitelé, podle potřeby ve
spolupráci s rodiči či psychology, ale …
Bohužel jsme ve třídě měli také případ někoho kdo se odlišoval. Nečelil fyzickým útokům, ale psychickým ano. Nese si to ssebou stále a já ani nevím jak se mu omluvit. Myslím, že jsem se na tom přímo nepodílel ale byl jsem jeden z mnoha co stál stranou a vůbec nevěděl co by se s tím dalo či mělo udělat.
Cpaní houby na tabuli do úst, strkání plesnivého ovoce za tričko/kalhoty, vysypání odpadkového koše – za tričko, kalhoty, do penálu, nebo do batohu. Rozmazání ovoce po obličeji, máchání obličeje ve výkalech, polití močí, rány pod plíce a žebra, lámání tužek, bytí jídlem, penálem, batohem, … Válení věcí v bahně, trhání oblečení, propichování pití, nucení jezení kříd, sypání papriky do očí, šlapání po mě, cpaní zadku do obličeje, … Kdy jsem to prosím já přehnal? Co jsem jim provedl? Bez peněz, bez zastání, hladový a neustále v depresi ze šikany. Jak tohle může jen tak někdo provádět lidské bytosti?
Nepřehánějte? Po 14 letech šikany? V první třídě přisednete k dívce na jedno z prázdných míst a ta se zle podívá: „UUh. Tady sedět nebudeš ty ubožáku!“ Od té doby máte uvítací výbor před školou, každou přestávku nahánění po chodbách a každý den posměch a čistou nenávist. 80 % spolužáků pouze přihlíží a maximálně občas pronesou něco jako: „Ale to už stačilo – ne?“ „Nech toho prosím tě.“ Kdo tu šikanu zastaví? Spolužáci – ne. Rodiče – ne. Učitelé – ne. Nic mi nevykládejte – já si to prožil. Byl jsem chudé dítě bez svačin a nobl věcí, no a ještě chytřejší. Snaha zničit mne byla opravdu nesmírná. Od prvního stupně se k šikaně měly pomalu všechny ročníky, především 8. a 9. třídy. 10 let jsem slyšel jenom nadávky, ponižování a nenávist. Špatně jsem chodil, špatně jsem mluvil, špatně jsem se smál, … Jedno kolik brečím, jedno kolik prosím, jedno … Prvňák , nebo deváťák, nebo dospělý – jedno kolik brýlí, penálů, pravítek, tužek, baťohů, triček, … vám zničí – nikdo nepomůže a nikdo to nezastaví. Být šikanován pro inteligenci – je mi 25 let a nikdy nezapomenu na slova té dívky, ke které jsem si v první třídě přisedl. Nikdy nezapomenu bolest, bezmoc, modřiny, nenávist, pokřiky, nadávky a jména. Každého nového člověka jsem měl na chvíli jako přítele, ale pokaždé si zvolili šikanovat mne, než být součástí šikany. Proto jsem vždy zůstal sám – nikdo to nikdy nezastavil. Jenom já se pokusil zabít. Takové jsou ty „normální“ děti. Nikdo mi nenamluví, že je to o jednotlivcích, když jsem to viděl na 3 školách a vždy se zapojením většiny tříd.
Maresaxe nešikanovali kvůli IQ, ale protože byl (je) jiný. Nevěřím mu ale, že v dnešní době (resp. před 10 lety, kdy se to mělo dít) nikdo z dospělých údajně šikanu nechtěl řešit.
Ne, neznali hodnotu mého IQ. Oni nechápali základní matematické vzorečky a výklad učitele. Vadilo jim, že někdo jiný prospívá bez potřeby zápisků, nebo přípravy.
Hlod za hlodem. Nezapisoval jsem si nic z hodin, nenosil jsem učebnice/sešity – pradoxní cyklus, protože mi je ničili … Hlásil jsem se na každou otázku učitele a vždy jsem znal odpověď. Prostě jsem nevěděl na prvním stupni, že někoho mohou nenávidět za správné odpovědi. Když už jsem to věděl, byl jsem v cyklu šikany. Když se psaly testy, měl jsem sepsáno hned po obdržení, když se učitel na cokoli ptal, znal jsem odpověď, když byly domácí úkoly, napsal jsem si je hned o přestávce, …
Mimochodem 12–17 % populace má nadprůměrnou inteligenci. 68 % populace žije v přesvědčení, že jsou inteligentní až nadprůměrně inteligentní. 82 % rodičů vidí ve svém dítěti potenciál. Smutnou skutečností je, že ti, kteří ví nejméně, považují své znalosti za výjimečné …