Pokud nějaký žák se učil až do svých dvaceti šesti let, ale nezískal žádný diplom (ani z učňáku či SŠ), je na tom lépe než někdo, kdo šel hned po ZŠ pracovat?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2722 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Se vzděláním jsou na tom stejně. Zaměstnavatel by mohl hodnotit případnou získanou praxi v některém oboru. Neni to však jeho povinnost. A nelze zevšeobecňovat.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Zaměstnavatel hodnotí u studentů kladně jejich zájem o obor, aktivitu
a flexibilitu. Pokud někde pracovali brigádně v oboru, je to plus, pokud se
zúčastnili nějaké stáže nebo work campu v zahraničí, je to též plus.
Pokud je to adept na manažerské místo, hodnotí se kladně i třeba to, že
vedl děti, něco organizoval ap.
Klíčové plus je však zájem o náplň práce, o kterou se uchází.
Zaměstnavatel je občas ochoten přimhouřit oči nad nedostatečným
vzděláním nebo praxí, ale neodpouští laxní přístup, nezájem,
lenost.
0 Nominace Nahlásit |
Zaměstnavatelé kladně hodnotí vše, co dotyčný umí.
Nikoliv to, o co se neúspěšně pokoušel.
Ten, kdo šel pracovat hned po ZŠ, má se stejným
vzděláním (základním) náskok → jedenáct let praxe.
Teoreticky by sice zaměstnavatel mohl ocenit něco
z toho, čeho neúspěšný žák/učeň dosáhl, ale moc takových
zaměstnavatelů neznám.
I to spíše v soukromém sektoru. Pro státní správu
a neziskovky je nutné splnit předepsanou kvalifikaci.
PS:
Jak žáci či učňové získávají studentskou praxi?
0 Nominace Nahlásit |
V tomto případě se snaha necení. Je to spíš známka toho, že člověk
studoval tolik roků jen aby se vyhnul práci nebo že je totálně neschopný
se 2× za rok měsíc učit, aby udělal zkoušky. Naproti tomu člověk jen se
ZŠ, co od ZŠ pracuje, už má hodně let praxe, takže má velkou výhodu.
A zaměstnavatel se dívá na všechno, rozpoznat flákače není zas
tak těžké.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek