Avatar uživatele
mosoj

Do třetice 6:2(1+2)

Myslete si co chcete ale já se nehádám. Jenom chci zjistit co je pravda. Takže jsem se tomu trochu věnoval.
Zaznělo zde, že priorita matematických operací neexistuje!
Pravdou je opak, priorita matematických operací existuje.
Problém je v tom že násobení a dělení je na stejné úrovni.
V tom případě platí to pravidlo „vždy z leva“.
Díky tomu a existující prioritě výše uvedený zápis má výsledek 9 !!!
Dělení a násobení je na stejné úrovni. Postupuji tedy z leva. Nejdříve dělení 6/2 = 3. Potom ale násobení !!!! ( toto se zde ale v řešení nikdy neobjevilo, násobení má vyšší prioritu než sečítání)
3 x (1+2)= 3 + 6
3+6
nakonec sčítání
3+6=9

Rozumné by bylo kdyby zadávající použil závorky. Pak není žádných pochyb.
Chápu ale že to byl vlastně příklad právě na ty priority a počítání z leva.
Doplňuji:
01Ricco: Ano máš pravdu závorka má nejvyšší prioritu, takže se řeší první.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: mosoj

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? pokazdejinak před 4689 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
01Ricco

Myslím, že nejvyšší prioritu má výpočet závorky tj. 1+2 = 3, poté je to už z leva 6/2 = 3 a pak tedy 3*3 = 9 a to je podle mě správný výsledek.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Andělé

Milí přátelé 🙂,
nedalo mi to a tak jsem napsala mé bývalé p.učitelce matematiky. Zde jsem okopírovala její odpověd co se týče výsledku:

„Dobrý den, děkuji za krásný dotaz. Těší mě 🙂. A teď ten příklad: správný výsledek je 1, máte pravdu. Je to tím, že závorka má přednost před vším a tedy i početní operace s ní spojené tedy i násobení. Proto se nejdřív spočítá závorka, pak násobíme závorku a nakonec dělíme. Až zase na něco narazíte, dejte vědět. Přeju hezký den“

Jo,matematika je matematika…:-))
Doplňuji:
Já si za svým výsledkem 1 stojím,ale dohadovat se tu s nikým nebudu.
Každopádně jsme si pěkně spolu započítali,ne?…:-D

Upravil/a: Andělé

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Sůwa

V okamžiku, kdy máš podíl 6:2 = 3 tak je úplně jedno, jestli čísla v závorce sečteš a pak násobíš třemi, nebo vynásobíš každé číslo zvlášť a výsledky sečteš. Na výsledku to nic nemění. Většina odpovídajících počítala automaticky bez zdůvodnění a tím pádem správně.
Tak a jsem v loji. Když jsem čisla v závorce nahradila x a y, je výsledek skutečně 1.
http://www.na­dapenny.com/vi­ewer.php?id=t201­2053nadap074943773­420237.jpg
Nezbývá, než se omluvit za chybu a polepšit se.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Reuef

no konecne se ti rozsvitilo :) gratuluju

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Honza55

Pravdu má 01Ricco. S podivem sleduji, jak se zde obhajuje výsledek 1.

Pro Andělé: Závorka má nejvyšší prioritu, ale žádná vazba na násobení zde není. Pochybuju, že by ti to nějaký učitel matematiky řekl.
Po výpočtu závorky je postup zleva doprava.

Příklad na http://www.na­dapenny.com/vi­ewer.php?id=t201­2053nadap074943773­420237.jpg je špatně.
Chyba je v roznásobení závorky a přepsání součtu x + y do jmenovatele. Roznásobit závorku dvojkou lze pouze tehdy, bude-li před dvojkou sčítání či násobení, tj. výkony s nižší prioritou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kelghor

Problém je totiž v tom zápisu…

tnehle zápis je dost nejasný…

6:2(2+1)

Protože konvence ve škole byla vždy to, že tnehle zápis (a to protože se ještě psalo na pappír – takže se šetřilo) 6:2(2+1) ⇒ 6:(2*(2+1)) Pak je výsledek bezesporně 1

Pokud se předpokladá, že 6:2(2+1) znamená 6:2*(2+1) tak je výsledek 3.

Probém je v tom, že se lidi neshodnou na konvenci…

Avatar uživatele
Andělé

honza55,když napíšu,že mi to paní učitelka napsala,tak tj.pravda a nedohadujte se se mnou! To jako že jsem lhala? Tj.přinejmenším směšné!!

před 4688 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

suwa:Nemohu souhlasit. Důležitý je správný postup odpovídající platným matematickým pravidlům. Jedině tak lze dojít ke shodě.

před 4689 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Sůwa

Souhlas, já bych to taky tak nepočítala, jen když jsi tam chtěl mít to sčítání, tak jsem chtěla vysvětlit, že na výsledku to nic nemění.Pořád tam vidím, 6:2×3 = 9 a při rovnosti početních úkonů bráno z leva je to 9, bráno zprava je to 1.

před 4689 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Sůwa

Konečná verze, omlouvám se. Je mi taky 65 let, maturovala jsem v roce 1966, ale v posledním ročníku byla matiky nepovinná.

http://www.na­dapenny.com/vi­ewer.php?id=t201­2053nadap074943773­420237.jpg

před 4689 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Andělé

suwa,ted jsem přišla z venčí…
tak tj.supr,že jste sem výsledek vložila.:-)
Matematika je záludná a stačí malinko,aby člověk kdykoliv udělal byt sebemenší chybičku.
Já maturovala v loni na jaře,tak to mám ještě za čerstva. Ale přiznám se,že když vidím,kolik vám tu všem je a stále si plno věcí pamatujete,tak žasnu. Klobouk dolů i před mosojem,všímám si jeho počtů a vždy ču*ím,jak si stále vše tak perfektně pamatuje.:-)
Tak přátelé,to jsme se u toho zapotili co?:-)

před 4689 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Reuef" Je mně 65 let a maturoval jsem před 48 lety. Nepamatuji si že by jsme se učili pravidlo „zleva“. Ale nemusím si to pamatovat. Osobně bych použil ty závorky a bylo by jasno.
O gratulace nestojím. Mně hřeje moje poznání.

Jak vidíš bez závorek se to dá řešit různě.

před 4689 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
kropitko

jestli já to nemám jednodušší, když o tom vím kulový,, 😁

před 4689 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Andělé

😁)

před 4689 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek