Protože může. Vláda si lehce cokoli odůvodní Stejné jako koncesionářské poplatky. Dlouho se nezdražovalo tak občané zaplatí. Nikdo sice neví jak televize hospodaří, ale současných cca 8 miliard je málo.. To je celé. Jak jednoduché.
0 Nominace Nahlásit |
To „musí“ záleží na úhlu pohledu. Je fakt, že dálniční známka
několik let nezdražovala a je s ohledem na reálnou kupní sílu nyní
výrazně levnější, než bývala.
Můj názor je, že naše daňová soustava je zbytečně složitá, že
všichni před volbami už 30 let slibují, jak budou státní aparát
zeštíhlovat a finance a legislativu zjednodušovat a už 30 let platí, že
skutek utek. A je jedno, kdo je zrovna u kormidla.
0 Nominace Nahlásit |
Vláda chce, může a tedy „musí“.
MĚLO BÝT HŮŘ :/
TO NEN0Í „KONEČNÁ“…..
Zaslechla jsem na ČT1, jako důvod, inflaci a péče/dostavba dálnic.
„Další zvyšování ceny se nelíbí ani některým dopravním expertům, s názory šoférů se ztotožňují. „Na dálnicích chybí informační tabule, chybí dostavět dálniční úseky. Celkově je tak kvalita oproti jiným zemím jinde. Stát by měl chtít více peněz až ve chvíli, kdy bude dostavěná infrastruktura,“ sdělil expert na bezpečnost v dopravě Roman Budský.“
„Ekonomové z Národní ekonomické rady vlády před rokem
navrhovali citelnější zdražení. V případě schválení by celoroční
kupon stál až tři tisíce korun. „Aby se stát mohl starat o dálnice
alespoň tak jako dřív, je nutné dorovnání inflace,“ vysvětlil
tehdy ekonom Právnické fakulty Univerzity Karlovy Libor Dušek.“
https://www.denik.cz/doprava/drazsi-dalnicni-znamka-cena-kritika-od-ridicu.html#experti
0 Nominace Nahlásit |
Podle zákona musí:
"Sazba časového poplatku na 1 rok v roce 2024 činí 2300 Kč a
v každém následujícím kalendářním roce činí sazba časového poplatku
na 1 rok součin sazby časového poplatku na 1 rok platné v bezprostředně
předcházejícím kalendářním roce a změnového koeficientu pro daný
kalendářní rok; změnový koeficient pro kalendářní rok
činí součet
Vláda s tím nemá nic společného. Toto znění Zákona o pozemních konmunikacích schválil Parlament …
Zdroj: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13#f1732404
0 Nominace Nahlásit |
Musí, může… Inu… Vláda by mohla přijít například s tím, že je potřeba získat prostředky na opravu komunikací po povodních 2024, třeba, no, a prudké navýšení (řekněme o 100% původní ceny) by mohli deklarovat jako dočasné opatření 😃👍😃👍😃
🤣🤦♂️🤣🤦♂️🤣 … 🤪 (no comment)
0 Nominace Nahlásit |
Dochy>>> „s ohledem na reálnou kupní sílu“… 🤣🤣🤣
Zejtra by nám mohli zdražit vodu (Veolia, anyway..) třeba na TISÍC KAČEK ZA PŮL KUBÍKU, proč vlastně ne? Přece S OHLEDEM NA REÁLNOU KUPNÍ SÍLU!!!
…TPČ🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Doprkýnka máme snad nějakou inflaci apod. Možná jsem se ne úplně přesně vyjádřil, ale všechny ceny rostou, proč by jako neměla růst cena dálniční známky? Před deseti lety stála dálniční známka 1500, rohlík stál korunu dvacet. Teď stojí rohlík tři koruny a čekáš, že dálniční známka bude stát pořád 1500?
Pepa25: Parlament ČR nedisponuje penězi státního rozpočtu. Vláda ano. Daňovým poplatníkům se mlží, za co se vybrané peníze utratí. Kdyby byly daně aspoň trochu adresné, řidiči by věděli, že jejich peníze se vrátí do výstavby dálnic, a ne na Ukrajinu.
Ametyst: Naopak, právě a pouze jen Poslanecká sněmovna schvaluje státní
rozpočet a mění daňové i jiné zákony. Bavíme se o PŘÍJMECH (logicky:
pro vás je dálniční známka výdaj, pro stát příjem). Na příjmech
vláda má minimální možnosti něco změnit. Samozřejmě výdaje, to je
něco jiné, tam vláda má širové pole působnosti.
Vy si ale doma také pletete příjmy a výdaje?
Pepa: Pokud se nemýlím, zdražování navrhlo ministerstvo dopravy, pak to prošlo standardním schvalovacím kolečkem. Takže původce je ministerstvo – tj. vláda.
Dochy: Souhlas, ten mechanismus pravidelného navyšování podle inflace byl vládní návrh v rámci „konsolidačního balíčku“. Napsal jsem to nepřesně, myslel jsem to ve smyslu „TEĎ v tom vláda nemá prsty“
(teď už „musí“ ale na základě zákona, který vzniknout nemusel – bacha, nehodnotím, jestli ta úprava měla nebo neměla vzniknout)