Nedávno dávali opět nějaký film o Ježíši Kristu. JK přichází do Jeruzaléma, má řadu stoupenců, dělá zázraky a kněží se ho snaží obvinit a zatknout. Zde je právě jedna věc která mne zaujala. Jeden člověk se ptá Ježíše, zda se mají platit daně Římu. Jeden z učedníků pošeptal Ježíši, že hledají záminku, aby ho obvinili. Ježíš vzal minci podíval se na ni a zeptal se, čí je to obraz. Jeden mu odpověděl: „Císaře.“ A Ježíš řekl: „Dávejte císaři, co je císařovo, a co je božího, dávejte Bohu.“ Co znamená ta odpověď? Děkuji.
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, Roman71 před 2518 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
"Co je císařovo … atd.
Vidím to tak, že člověk má respektovat jak instituce světské a plnit
z toho plynoucí povinnosti, např. odvádět daně, tak se zaměřit i na
oblast duchovní, tedy plnit povinnosti týkající se Boha. Věřit v něho
z vlastního přesvědčení.
-
„Význam úsloví dát císaři, co je císařovo se dá vyjádřit jiným úslovím: každému, co jeho jest. Slovy "Dávajtež, co je císařovo císaři a co jest Božího Bohu“ totiž odpověděl podle Matoušova evangelia Kristus farizejům, kteří ho chtěli dostat do pasti otázkou, zda se mají platit daně bezbožným Římanům.
Farizejové soudili, že každou odpověď si Kristus odnese. Když řekne, že ano, naštve své příznivce, když řekne, že ne, bude nejspíš Římany zatčen. Nestalo se, protože Kristus – a projevil to nejen v tomto případě – si myslel, že majetek a politika je jedna věc, království nebeské věc druhá. Že se to nedá míchat, že něco patří císařovi a něco zase Bohu.
Svatý Pavel pak napsal něco velmi podobného: „Každému tedy což jste povinni, dávejte. Komu daň, tomu daň; komu clo, tomu clo; komu bázeň, tomu bázeň; komu čest, tomu čest.“ Ano úsloví, komu čest, tomu čest, které také můžeme občas slýchat a tentokrát nejen v médiích, ale i v běžné řeči, pochází od svatého Pavla, z jeho Listu Římanům. "
http://www.rozhlas.cz/regina/slova/_zprava/cisar--146208
–
Máte-li zájem, přečtěte si podrobné vysvětlení Pavla Konzubla
Vydává Pastorační středisko brněnské diecéze jako součást diecézního
biblického programu.
http://www.vezmiacti.cz/index.php?page=177
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Já vzal takhle minci, podíval se na ni a bylo na ní Brno. No nic, stejně o tom kde daně rozfofrují rozhodnou v Praze.
Ježíšova odpověď byla dozajista diplomatická, asi již tehdy platilo, že na světě jsou pouze dvě jistoty – daně a smrt.
3Kdo udělil odpovědi palec? anonym, johana 56, Mc Merkurion
před 2518 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To znamená platit daně a dodržovat zákony země, ve které žijeme, pokud
nejsou v rozporu s Božími zákony. Samozřejmě zároveň žít takovým
způsobem života, který se líbí Bohu.
Dotaz přihlížejícího směřoval k tomu, zda jsou Boží služebníci
osvobozeni od světských závazků (v tomto případě placení daní).
Ježíš tímto výrokem jasně ukázal, že máme dodržovat jak světské, tak
Boží zákony (Boží zákony mají v životě věřícího křesťana
prioritu).
Upravil/a: Roman71
3Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, Mc Merkurion, anonym
před 2517 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
… daně se platit musí, bohu patří naše duše … ten po nás chce jen abychom v něj věřili a dali mu naše srdce … ten císař to dá zase bohu tím, že postaví nějakej kostel, synagogu, mešitu, atd …
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4603 | |
led | 2997 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2238 | |
zjentek | 1643 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1296 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |