c) mám jinou odpověď
Na prvním stupni ZŠ nikdo nepropadl, a komu to hrozilo, tak šel do pomocné školy.
Na druhém stupni ZŠ kdosi propadl, a oni byli celkově taková „inteligentní“ rodina, tak to víš, děcka mu to dala „sežrat“.
Dál už to bylo různé: netrefil se do oboru, byl to pacoš na hlavu, nebo i třeba měl nějaké problémy doma, což „řešil“ záškoláctvím, flákáním. Ale už to nebylo opravdu o tom, že by byl inteligenčně nedostatečný. A nic už jsem si nemyslel, v tom věku už jsem to docela chápal.
Upravil/a: Filip84
0 Nominace Nahlásit |
a) nic co bych si o něm měl myslet
Bylo by mi to úplně putno. Co bych si o něm myslel… NIC, nelze si takto
o někom něco myslet na zákaldě tak extrémně málo informací. Důvodů
mohl mít spoustu. Jen na základě toho nelze vynášet verdikty, či rovnou
odsuzovat, to dělají omezenci (odsuzují na základě ničeho nebo spíše na
základě předsudků, dezinformací, či vlastní subjektivity a omezeného
úhlu pohledu). Samozřejmě někdo může NĚČEMU přikládat velkou
důležitost a někdo jiný malou nebo žádnou. Postoj, úhel pohledu, názor,
mínění ostatních (vše/obecné mínění)… ale pak je tu taky realita a
skutečná hodnota a důležitost té věci. A když jsme zrovna u známek,
školy a vysvědčení… Skutečným faktem je, že je to docela o ničem. Na
tomhe záleží jen ve škole a vliv školy na život, práci, finance, úspěch
(nejen pracovní), vztahy/rodinu nebo cokoli v životě, ALE i třeba vůbec
rozvoj člvoěka (schopnsoti, dovednosti, vědomosti, praktické a hodnotné
zkušenosti, gramotnosti, druhy inteligencí, tělo,..) a skutečné učení…
má minimální vliv. Škola je o ničem. NEMĚLA BY být, ale je. A to díky
školství, vedení a organizaci škol a halvně vůbec výukovému systému a
celý ten přístup k tomu. Je to jedna velká katastofa a že má někdo
pětku nebo propadá, nemá žádnou váhu (důležitsot podle toho, jakou tomu
člověk přikládá… ale reálnou důležitost to má minimální).
Spíš než hloupý, je takový člověk většinou líný anebo školu zkrátka
zanedbává, je to přístupem a postojem. Třeba má úplně jiné priority.
Já jsem před lety taky zanechal školy kvůli podnikání, jiným zájmům a
dalším věcem. Škola za mě neuvěřitelná brzda a omezování. Rozhodně
toho nelituju. Naopak jedno z nej rozhodnutí, kdy jsem se zbavil velkého
břemene a „vysavače“ (nejen) energie.
Pětka o ničem moc nevypovídá ani na vysvědčení. Buď se moc neučil,
moc do školy nechodil nebo neplnil „povinnosti“ (typu DÚ), to se na
známkách taky projeví.
Memorování a testy zvládne i kdejaký „hlupák“. O tom by to být
nemělo. Školy nejsou těžké, obzvlášť SŠ – nehledě na obor. Pokud
někdo školu nezvládá, propadá, má to většinou dvě příčiny: má
nějaké problémy (ty můžou být různé a taky se můžou různě
projevovat) anebo pro něj škola není důležitá a soustředí se na něco
jiného. Záleží, čemu věnuje pozornost, čas a úsilí.
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekDrap | 8222 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2723 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |