15 let staré auto má možná horší emise, ale vyrobit tři nová auta a dvě mezitím nějak zlikvidovat jistě taky představuje určitou zátěž pro Zemi.
https://www.novinky.cz/ekonomika/411645-prumerne-auto-v-cr-je-stare-uz-15-let.html
Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, zjentek, Lamalam, anonym před 3021 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Materiál, testace, el. energie, lisování, svařování, lakování, montáž, obrábění, lidská činnost, poté blamáž jakou má malou spotřebu a emise, čím častěji se obnovuje a kdo na to má je In a hogo-fogo. U nových aut se předpodkládá životnost 150–200 tis. km, tudíž buď jezdit často do servisů a neb zavčas plechovičku vyměnit. Výrobci mají radost, prodejci, servis, občas odtah, dále vrakoviště, hutě a koloběh se opakuje. Nové je bezpečnější ovšem měl by mít také pilot zapnutý mozek a neohrožovat sebe ani okolí u fetek a spol nelze toto očekávat.
0 Nominace Nahlásit |
Novější auto stejné kategorie, řekněme v horizontu 10 let, nebude mít ani výrazně nižší spotřebu paliva (=emise) ani nebude významně bezpečnější. Tak rychle vývoj nepostupuje. Mění se tvar obalu a nedůležité doplňky, ale funkční podstata je dosti konzervativní.
0 Nominace Nahlásit |
Horší je jezdit 15 let v jednom autě.
Já bych nejezdila v žádném, to by bylo pro celou planetu
nejlepší 😁
Nevím proč se vůbec vyrábí? Mohla by být levnější kvalitní kola
pro všechny obyvatele a tím by se vše vyřešilo :)
Upravil/a: briketka10
0 Nominace Nahlásit |
Logicky je horší to druhý, neboť v každém z vyrobených vozů se bude jezdit dlouho, napříč socvrstvami. Ale… kdo by nechtěl každý měsíc nový vůz, když kupuješ nové a zítra je ojeté?
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10
před 3020 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hodně věcí je recyklovatelných, takže těžko říci a debata by mohla být do nekonečna. Ale zemi se dýchá čím dál hůř, takže já se přikláním k tomu, že staré auto je větší hrozba.
0 Nominace Nahlásit |
Ono to vyjde na stejno, ojeté auto koupí někdo jiný a tak každé auto slouží po celou dobu jeho životnosti.
0 Nominace Nahlásit |
Ten článek je o stesku nad tím, že se neobměňuje vozový park obyvatel
ČR a že cyklus továrna – šrot je u nás moc dlouhý. Konstatování, že
auto putuje od prvního majitele dál napříč socvrstvami je popis
současného stavu, nikoli polemika s názorem, že všichni bychom měli
častěji kupovat nové a nové vozy.
Ostatně je to zřejmě tak, že v Německu mají všichni auta prvních pět
let, čímž mají skvělý průměr stáří, přičemž zbytek životnosti
jejich aut se odbyde u nás. A já se domnívám, že to možná není tak
špatně, jak se různým euromudrcům zdá.