Avatar uživatele
klumprt

Co je z hlediska životního prostředí horší? Jezdit 15 let v jednom autě, nebo měnit auto každých 5 let?

15 let staré auto má možná horší emise, ale vyrobit tři nová auta a dvě mezitím nějak zlikvidovat jistě taky představuje určitou zátěž pro Zemi.

https://www.no­vinky.cz/ekono­mika/411645-prumerne-auto-v-cr-je-stare-uz-15-let.html

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, zjentek, Lamalam, anonym před 3021 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kryšpín

Materiál, testace, el. energie, lisování, svařování, lakování, montáž, obrábění, lidská činnost, poté blamáž jakou má malou spotřebu a emise, čím častěji se obnovuje a kdo na to má je In a hogo-fogo. U nových aut se předpodkládá životnost 150–200 tis. km, tudíž buď jezdit často do servisů a neb zavčas plechovičku vyměnit. Výrobci mají radost, prodejci, servis, občas odtah, dále vrakoviště, hutě a koloběh se opakuje. Nové je bezpečnější ovšem měl by mít také pilot zapnutý mozek a neohrožovat sebe ani okolí u fetek a spol nelze toto očekávat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Novější auto stejné kategorie, řekněme v horizontu 10 let, nebude mít ani výrazně nižší spotřebu paliva (=emise) ani nebude významně bezpečnější. Tak rychle vývoj nepostupuje. Mění se tvar obalu a nedůležité doplňky, ale funkční podstata je dosti konzervativní.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
briketka10

Horší je jezdit 15 let v jednom autě.
Já bych nejezdila v žádném, to by bylo pro celou planetu nejlepší 😁

Nevím proč se vůbec vyrábí? Mohla by být levnější kvalitní kola
pro všechny obyvatele a tím by se vše vyřešilo :)

Upravil/a: briketka10

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Logicky je horší to druhý, neboť v každém z vyrobených vozů se bude jezdit dlouho, napříč socvrstvami. Ale… kdo by nechtěl každý měsíc nový vůz, když kupuješ nové a zítra je ojeté?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kulpix

To první

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
arachis

Hodně věcí je recyklovatelných, takže těžko říci a debata by mohla být do nekonečna. Ale zemi se dýchá čím dál hůř, takže já se přikláním k tomu, že staré auto je větší hrozba.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Ono to vyjde na stejno, ojeté auto koupí někdo jiný a tak každé auto slouží po celou dobu jeho životnosti.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Myslím, že doposud to přesně nikdo ze všech pohledů ani nepropočítal.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
klumprt

Ten článek je o stesku nad tím, že se neobměňuje vozový park obyvatel ČR a že cyklus továrna – šrot je u nás moc dlouhý. Konstatování, že auto putuje od prvního majitele dál napříč socvrstvami je popis současného stavu, nikoli polemika s názorem, že všichni bychom měli častěji kupovat nové a nové vozy.
Ostatně je to zřejmě tak, že v Německu mají všichni auta prvních pět let, čímž mají skvělý průměr stáří, přičemž zbytek životnosti jejich aut se odbyde u nás. A já se domnívám, že to možná není tak špatně, jak se různým euromudrcům zdá.

před 3020 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek