Avatar uživatele
blesk26

Co je to CRM?

Doplňuji:
Do googlu si to hodit umím :P Jen mi to není úplně jasné z praktického hlediska. Chtěl jsem to vysvětlit od někoho, kdo s tím má osobní zkušenosti a čekal jsem třeba nějaký tip … měl jsem lépe formulovat otázku :)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Kerberus, dědapetr před 4869 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dědapetr

Řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM)

Základní informace
Váš obchodní úspěch závisí na vztahu se zákazníkem. Vztah se zákazníkem bude efektivní nebo neefektivní podle toho, jak kvalitní informace o něm máte. Budete-li mít správné informace, pak nabídnete zákazníkovi správný produkt nebo službu ve správnou chvíli. Výsledkem bude větší úspěšnost Vašeho obchodního úsilí. Řízení a sledování vztahu se zákazníkem Vám umožní systém CRM.

S pomocí CRM dokážete řídit nejen proces prodeje produktu zákazníkovi, ale také následný servis. CRM používají jak obchodníci, tak pracovníci telefonních center, pracovníci servisních oddělení a další. Ať už zákazník zavolá komukoliv ve Vaší firmě, bude překvapen informovaností Vašich kolegů a rychlostí vyřízení svého požadavku.
Klíčovým přínosem CRM řešení je:
zvýšení úspěšnosti v obchodních příležitostech a zvýšení zisku,
získání nových zákazníků (prostřednictvím řízených marketingových kampaní),
zvýšení spokojenosti zákazníků a jejich udržení,
zefektivnění obchodních procesů a snížení nákladů,
využití a koncentrace informací z ostatních systémů (datového skladu, fakturačního systému, apod.),
distribuce jednotných informací mezi pracovníky společnosti,
automatizace využívající integrace s e-mail službami, IP telefonií nebo CTI (integrace s telefonní ústřednou),
reporting a vyhodnocení efektivity obchodních příležitostí a dalších ukazatelů.
Jedno z mnoha řešení crm nabízí Salesforce CRM

Další v odkazu:
http://www.au­tocont.cz/sluz­by-ebs-aplikace-rizenivztahu.cml

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
baghira

Prachobyčejná komunikace se zákazníkem, ale na „vědecké“ úrovni.

Je to něco, co každý živnostník dělá úplně přirozeně, ale dala se tomu anglická zkratka a živí se na tom desítky „konzultantů“ a podobných parazitů.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Alesh

Dám do googlu, ne? 😉

Zdroj: http://cs.wiki­pedia.org/wiki/%C5%98%C3­%ADzen%C3%AD_vz­tah%C5%AF_se_z%C3%A1kaz­n%C3%ADky

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
lin

Každý má trochu pravdu. CRM je skutečně o přístupu k zákazníkovi (jak ho najít, oslovit, zaujmout, nabídnout, sledovat prodej ale i následně jeho spokojenost). Především je nutné pochopit, že CRM není SW, ale přístup (metoda) – ten SW je jenom nástroj jak to dělat lépe. Někteří lidí to přirozeně dělají správně, ale ne všichni i proto je zde prostor pro tolik konzultantů :D

Důležité je postupovat věděcky a držet se praxe. Tedy pokud chci prodávat, měl bych mít obchodní strategii (víte kdo jsou Vaši zákazníci, víte co chtějí, znáte konkurenci a čím se odlišujete, jak komunikujete svůj produkt …) no a praxe potom začne separovat na čem záleží a co můžete vypustit.

Pokud CRM tak on-line v prohlížeči (všechno směřuj tímto směrem), nemusí to být nutně cloud, ale nic instalovaného co potřebuje pravidelnou údržbu, synchronizace a ještě si taháte všechna data pořád sebou.

Co se mi líbilo:
http://www.sa­lesforce.com
http://www.blu­ejet.cz

No bylo toho více, ale asi nemá význam to tady zahrnovat odkazy a vlastními názory na různé produkty, takže to nechám 1× svět a 1× ČR.

před 4651 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání