Nemají. Dokonce je zaříznuto i vypínání analogového rozhlasu. A vrcholem je sice pomalé, ale přecijen obsazování středovlnného AM rozhlasu. On totiž internet do aut zase jen tak dostatečně rychlý a stabilní internet nezavedeš. DAB je na tom o chloupek líp, ale pořád stabilita signálu v pohybujícím se rádiu je naprosto nevyhovující, vyžadující perfektní sihnál. Je třeba si uvědomit, že čím jednodušší je systém, tím je i stabilnější a robusnější.
3Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, nyjono, Ametyst
před 1855 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dneska (vyjma starší generace) vídám rádio užívat jen v automobilech.
Ne že by to bylo něco extra – samé reklamy, nebo upozorňování, že
„hrají bez reklam“ (to už raději ty reklamy), fakticky o ničem.
Raději si pustím vlastní muziku a poslouchám jen dopravní info. Rádio jako
médium skomírá, podle mě. Asi úplně nezmizí, právě kvůli případům,
kdy se nedá médium sledovat zrakem, nýbrž pouze sluchem jako u řidičů,
ale klasická rádia budou ubývat ve prospěch těch internetových (které
mají velice nízké náklady a proto mohou být úzce zaměřená a každý si
najde to co mu nejlépe sedí – oproti klasickému FM vysílání, už jen
poplatky za vysílací licenci a další provozní náklady a obecná neslanost
nemastnost díky snaze zasáhnou co nejvyšší počet posluchačů je TĚŽKÝ
handicap). :)
0 Nominace Nahlásit |
Vždycky mám radost, když na autech vidím samolepku Rádio beat. Vídám jich opravdu hodně.
0
před 1855 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Aliendrone… to jsem myslel, že jsi chytřejší. A jak bys asi ta dopravní hlášení do toho auta dostal? Hmmm???? 😁
Sasmozřejmě. A jak si myslíš, že se RDS do rádia dostane? Letadlem? Spíš Tobě princip RDS unikl. RDS do rádia bez rozhlasu NEDOSTANEŠ.
Krom toho RDS NEJSOU dopravní informace. Je to DATOVÝ systém pro identifikaci a řízení některých funkcí rádia, jako je zapínání TA, přelaďování AF, identifikace PTY, oddělení místních REG zpráv od celoplošných. Ale samotné informace jsou stále přenášeny ANALOGOVĚ. Ještě jedna věc se do datového rámce vejde a to je TMC, jenže ta u nás je velmi pofidérní, bo databázi plní informacemi jediná SOUKROMÁ společnost, ovšem pouze na základě státem dodaných podkladů. A ty jsou extrémě bídné.
Edison>>> Ahá, o tohle ti jde. Já myslel, že že se ptáš na to, JAK to dělám, že poslouchám vlastní muziku a zároveň i dopravní informace. :) Protože znáš RDS (resp. TA), tak ti to nemusím vysvětlovat.
O tom, že je jasné, že ty info se tam dostanou rádiem není žádná, venkoncem NETUŠÍM, kdes přišel k tomu, že něco takového tvrdím či si snad myslím. ;) :D :D
BTW – ony se ke mně do navigace dostanou aktuální informace o dopravní situaci i BEZ rádia. ;) :D :D
No tvoje „skomírání“ a-rádia. Neskomírá, hluboce se pleteš, zelený mužíčku. A do navigace jak se dostanou? Jak do které. Ty v autech zase jen RDS-TMC, čili zase a-rádiem. 😁 Sice vlastním přijímačem, ale ze stejného vysílače. A jak jsem psal, u nác TMC dvakrát skvěle nechodí, kvůli těm informacím.
No, to skomírání je otázka názoru, neviděl jsem ani nepamatuji někoho poslouchat rádio (vyjma uvedených vyjímek), přitom pamatuji doby, kdy poslouchání rádia bylo běžné. Jenže dnes mít zapnuté rádio třeba ve vlastním obchodu/hospodě je o držku, hned ti tam vlítnou zlodějvymahači OSA a chtějí tučné výpalné, když si pouštíš rádio, přestože máš zaplacené koncesionářské poplatky! Jsem si jistý, že tento trend časem dorazí i k tobě. ;) :D :D
To je stejné, jako s TV. Zatím jsem spíše vyjímka, ale posun k internetovým televizím („vysílání přes internet“) od pozemního vysílání je už i u nás znát a jsou mezi námi uživatelé (nejen já), kteří už ani nemají anténu na TV a jedou výhradně přes DVB-C. A tento trend neustále nabývá na síle, obzvláště s tím, jak televizní přijímače mají vlastní port na internet. Uživatelů O2TV, Kuki, aj. stále přibývá a to znamená, že jinde MUSÍ ubývat. ;) http://nejlepší.tv/
Co se týká toho „jak se ke mne do navigace dostanou informace“, tak nevím jistě jak je to řešeno, ale téměř na tuty to NENÍ rádiem. (vysíláním rozhlasu). Spíš to bude GSM nebo wifi, čert ví, nezkoumal jsem to. Stačí si službu zaplatit (i na pár let dopředu) a auto můžeš zaparkovat do garáže z postele mobilem (dementoidní služba), jsou ale i užitečné služby, jako když ti bouchnou airbagy, tak auto hned volá eurocentrálu, která přepošle alarm na národní ústředny krizového volání (včetně podrobností, jako že auto decelerovalo ze 110Km/h na nulu během 0,1s což téměř s jistotou znamená crash a záchranka už je na cestě – ani nemusíš mačkat „emergency čudl“).
A stejným způsobem se dostanou do auta informace (aktuální!) o dopravní situaci (a navigace dle nich příslušně změní trasu), aktualizují se mapy a vůbec kdejaká bejkárna – stačí si jen službu zaplatit a aktivovat.
Jenže tohle je to POSLEDNÍ, o co by normální člověk stál, protože BOHATĚ stačí osobní fízl jménem mobil, pořizovat k němu DALŠÍHO mi přijde přiblblé. Beztak jsem přesvědčen, že i pří neakceptaci podobých hovadin jako „kancelář v autě“ STEJNĚ auto bonzuje (třeba přes free wifi nebo nějak podobně), jakkoliv to nemám potvrzené. Jenže zkušenost mi říká, že když to jde (resp. je to možné), tak to také někdo UDĚLÁ!
Já tohle šmírování xmrti nesnáším jednak Z PRINCIPU, druhak protože na rozdíl od většiny s přístupem „no a co si na mně vezmou, když budou vědět…“ vím, že doslova VŠECHNO (když budou chtít). :(
Tady se mýlíš. Jen hodně málo aut je vybaveno propojením GSM nebo WiFi (která mimochodem zdaleka není všude, oproti rozhlasovému signálu). Mnohem častější je vybavení GPS radiovým přijímačem a dekodérem RDS-TMC. A právě RDS-TMC je šíčena právě díky analogovému rozhlasu. O navi v mobilech teď nemluvím, tam je situace naprosto jiná. Dalí systémy, jako jsou emergency call jsou zcela oddělené, jen spouštěné některými systémy aut, někdy vybavené též GPS k odeslání polohy auta. Další samostaný systém může být třeba zabezpečovačka. Rovněž oddělená. Takže nakonec zjistíž, že auto je prošpikováno několika GPS systémy a několika GSM kartami. Hrůza. Jen co ale přijdou 5G sítě, všechno se změní. A až to bude všechno doděláno a naladěno na jediný systém bude třeba jej pochopitelně vyměnit, protože přijdou 6G sítě.
Ale k věci: Ana rádio nikdo rušit nebude právě díky své robusnosti a odolnosti. Stačí si vzít, že když na FM začne vypadávat stereofonní signál, zvyšovat se nepříjemný šum a podobně, stačí vypnout stereo a vše se uklidní a zase je signál lepší. Čím to asi bude? Právě díky zvýšení robusnosti.
Edison>>> Ale já nezpochybňuji robustnost FM vysílání. Spíš půjde o odliv právě směrem k 5G > internetovým rádiím. NEVĚŘÍM, že někdo bude poslouchat rádio (FM), kde polovinu času posloucháš reklamy, upoutávky či jiné hovadiny, když na netu si „naladíš“ rádio, které v porovnání s ním budou mít daného opruzu minimum (a i tak budou prosperovat) a budou šitá přímo na míru tvému vkusu. :)
Provozovat „klasické rádio“ (jak jsem psal) je náročné a bez masivní reklamy (příjmů) se prostě NEOBEJDE, tudíž se dostane do situace, kdy konkurovat borci s notebookem připojeným na net a vytvářejícím „program“ (playlist) s občasným „živým vstupem“ prostě nepůjde ANI NÁHODOU, protože jen poplatit elektřinu bude pro ně problém. Natož lidi, vysílací licence, studia atd. atd.
V okamžiku „vychytání much“ internetového připojení v jedoucích autech to tedy klasická rádia mají podle mne spočítané. A to je jak se oba shodneme 5G, tedy už každou chvíli zde. :)
Bohužel i s příslušnými „nedostatky“, ale naštěstí to nemusím moc řešit, bo neočekávám, že na mne dopadne jejich plná tíha, tohle si „naplno vyžerou“ až ti mladší. ;) :D :D
Dost lidí upřednostňuje rádio z několika důvodů:
Ono… výhoda anologových rádií je pořád ta, že je značně jednoduché pomocí gajvrnožíku, gajvrpásky, jitky a kyvadélka sestrojit celkem schopný přijímač, ba i vysílač. U technologicky vyšších zařízení pak nastává problém, že v případě kolapsu čehokoli, např. v důsledku MIMOZEMSKÉ INVAZE to bude jediný způsob, jak komunikovat v širokém měřítku. Proto se tyto systémy budou i nadále udržovat zcela funční i se svými funkcionalitami. Tak si to vem, už těď zelení pidimužíčci jsou zaměřeni právě na ty sofistikované systémy. Dyk to víš z vlastní zkušenosti. 😁
annas | 5913 | |
Drap | 4617 | |
led | 3001 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1647 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1306 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |