Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.leden 10:26

Může školský vzdělávací systém za problémy mnohých lidí a za to, že mají názor na všechno?

Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost

Komplexy, nejistoty, strach z neznalosti. Obavy z trapnosti, že se dopustíme nevědomosti. Potřebu mít pravdu a názor na všechno.

Škola nás kárala za neznalost. Chybami se člověk učí, ale škola říkala, že chyby jsou špatné a hodnotový systém nás za ně trestal. Nesmíme se jich dopouštět. Byl to stres. Učitelé nás srovnávali s ostatními žáky, nejen podle známek. Lepší a horší, nejlepší a nejhorší. Škola uznávala zásadu, že jakákoliv odpověď je lepší než žádná. Nemohli jsme si dovolit nevědět. Říct „nevím“ byla hanba.

Není „nevím“ a „nemám na to názor“ v pořádku? Měla škola vliv na to, že se toho dospělí bojí a musí mít názor na vše?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.leden 15:01

Může školský vzdělávací systém za psychické problémy mnohých lidí a za to, že mají názor na všechno?

Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost

Komplexy, nejistoty, strach z neznalosti. Obavy z trapnosti, že se dopustíme nevědomosti. Potřeba mít pravdu a názor na všechno.

Škola nás kárala za neznalost. Chybami se člověk učí, ale škola říkala, že chyby jsou špatné a hodnotový systém nás za ně trestal. Nesmíme se jich dopouštět. Byl to stres. Učitelé nás srovnávali s ostatními žáky, nejen podle známek. Lepší a horší, nejlepší a nejhorší. Škola uznávala zásadu, že jakákoliv odpověď je lepší než žádná. Nemohli jsme si dovolit nevědět. Říct „nevím“ byla hanba.

Není „nevím“ a „nemám na to názor“ v pořádku? Měla škola vliv na to, že se toho dospělí bojí a musí mít názor na vše?