Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 3.únor 16:36

Savier, a k čemu by byla dobrá.

  1. Postindustriální společnost o instituciano­lisovaná náboženská společenství stojí čím dál méně. Jinými slovy, všecky náboženské společnosti na „západě“ se potýkají s oubytkem členský základny, maximálně stagnují, a i to dočasně.
  2. Už je postaveno. Ty tradiční křesťanské kulty měly každý svý období vrcholu, ve kterém si postavili obludný nábožný stavby. Římští katholíci v baroku, lutheráni a kalvinisté po protestantském patentu v druhé polovině 19. století, Církev Československa husitská ve 20. a 30. letech 20. století. Israelité jsou u nás, prakticky, jenom v Praze, a tam mají synagog až až. Ta nová hnutí víry, apoštoláci, evangelikálové, letniční, atp., o ně, zase, nestojí, sejdou se, prakticky, kdekoli. Svědkové jehovovi si staví svý sály království, což ale nejsou sakrální stavby, jsou to zasedačky.

Logicky není důvod něco stavět, pokud to není náhrada za něco, co dosloužilo. Není pro koho.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 3.únor 16:50

Savier, a k čemu by byly dobré?

  1. Postindustriální společnost o instituciano­lisovaná náboženská společenství stojí čím dál méně. Jinými slovy, všecky náboženské společnosti na „západě“ se potýkají s oubytkem členský základny, maximálně stagnují, a i to dočasně.
  2. Už je postaveno. Ty tradiční křesťanské kulty měly každý svý období vrcholu, ve kterém si postavili obludný nábožný stavby. Římští katholíci v baroku, lutheráni a kalvinisté po protestantském patentu v druhé polovině 19. století, Církev Československa husitská ve 20. a 30. letech 20. století. Israelité jsou u nás, prakticky, jenom v Praze, a tam mají synagog až až. Ta nová hnutí víry, apoštoláci, evangelikálové, letniční, atp., o ně, zase, nestojí, sejdou se, prakticky, kdekoli. Svědkové jehovovi si staví svý sály království, což ale nejsou sakrální stavby, jsou to zasedačky.

Logicky není důvod něco stavět, pokud to není náhrada za něco, co dosloužilo. Není pro koho.