Odpověděl/a – 28.duben 17:52
Jalovec zase neví o čem mluví a v jednom komentáři je schopen vynést
určitý výrok a o pár řádků níž ten stejný výrok otočit o 180°,
čímž tvrdí, že něco je takhle, ale přitom to je jinak a ve skutečnosti
to tak vlastně vůbec není. Tedy sám vyvrací to, co tvrdí.
Disraeli tvrdí, že věr je několik. Vždy jsem měl za to, že víra je víra
a věda je věda.
Vědění může být vždy jen výsledkem vlastní zkušenosti, nemůže být ani převzato, ani předáno. Tomu, co převezmeme od druhých, můžeme nanejvýš věřit, ale v žádném případě to nemůžeme vědět. Je lhostejné, zda máme důvod tomu věřit. Věřit znamená: nevědět. Na tom nic nezmění ani počty pravděpodobnosti. Tím nemá být víra v žádném případě znehodnocována, neboť víra je nejdůležitějším předpokladem pro to, abychom se dobrali vědění. Věřit v zásadě znamená: mít něco za možné; bez toho, abychom něco považovali za možné, nemůžeme nikdy dosáhnout zkušenosti. Víra a vědění jsou různé kroky, navzájem se podminují a oba mají své opodstatnění. Nesmíme je ale zaměňovat.
Odpověděl/a – 28.duben 17:56
Jalovec zase neví o čem mluví a v jednom komentáři je schopen vynést
určitý výrok a o pár řádků níž ten stejný výrok otočit o 180°,
čímž tvrdí, že něco je takhle, ale přitom to je jinak a ve skutečnosti
to tak vlastně vůbec není. Tedy sám vyvrací to, co tvrdí.
Disraeli tvrdí, že věr je několik. Vždy jsem měl za to, že víra je víra
a věda je věda. Ovšem jalovec tvrdí, víra je iracionální
Vědění může být vždy jen výsledkem vlastní zkušenosti, nemůže být ani převzato, ani předáno. Tomu, co převezmeme od druhých, můžeme nanejvýš věřit, ale v žádném případě to nemůžeme vědět. Je lhostejné, zda máme důvod tomu věřit. Věřit znamená: nevědět. Na tom nic nezmění ani počty pravděpodobnosti. Tím nemá být víra v žádném případě znehodnocována, neboť víra je nejdůležitějším předpokladem pro to, abychom se dobrali vědění. Věřit v zásadě znamená: mít něco za možné; bez toho, abychom něco považovali za možné, nemůžeme nikdy dosáhnout zkušenosti. Víra a vědění jsou různé kroky, navzájem se podminují a oba mají své opodstatnění. Nesmíme je ale zaměňovat.