Jak jsou veliké jsem jen matně tušil.. Ale pravda, nijak intenzivně jsem
se o to nezajímal )) Cosi k tomuto mně přišlo mejlíkem, tedy se omlouvám
těm, co odkaz již znají :
http://byznys.lidovky.cz/marze-retezcu-delaji-13-ale-i-80-procent-dsx-/firmy-trhy.asp?c=A120825_151808_firmy-trhy_mev
Doplňuji:
Já se samozřejmě nesnažím obchodníkům diktovat nic, jen jsem překvapen
jak jsou některé marže vysoké ) Podle mne jsou velké markety určitým
způsobem domluveny, nebo se v cenách jen mlčky ctí a marže nad 30% se mně
zdají přehnané. Toť můj názor.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? dudu, samicek333, www, Illines, anonym, zzzzz, alenad před 4431 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Některé problémy mi připadají jak v Kocourkově, kdy se roky klopotně
pokoušejí objevit už objevené, ověřené a vyzkoušené.
Chcete příklad? Nuže v Německu jsou stanovena pro řetězce tato
pravidla:
Další perfektně fungující precedent – naše věčné problémy
s akciemi na doručitele.
Německá úprava – zrušit akciovky, by bylo zásah do svobody podnikání,
tak to udělali elegantně: Každý právní subjekt jako uchazeč o veřejné
zakázky je povinen (bez ohledu na právní formu firmy), doložit buď fyzickou
osobu zastupující a zodpovídající za uchazeče anebo jmenovitou osobu, jež
firmu řídí, vlastní a pobírá zisk.
A od té doby je pokoj, to jen naši poslanci furt řeší něco už dávno
vyřešeného.
Zkušenosti ze států EU, jež se už přes půlstoletí vyhrabaly
z dětských nemocí, mohou být i poučné a podnětné. Ale to by někdo
napřed musel přemýšlet hlavou.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?www Nahlásit |
Odpoveď byla označena jako užitečná
Z mého pohledu se mně zdají marže nad 25% nemravné.
Bylo by zajímavé porovnat marže týchž obchodníků v sousedních zemích
s vyšší kupní sílou obyvatelstva 😉.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?beer Nahlásit |
Obchodníkem se nikdo nestává proto aby své zákazníky dotoval. Dokud budou lidi kupuvat, obchodníci budou nabízet a trh fungovat.
0 Nominace Nahlásit |
Určitě si nemyslím že na zboží prodávané v tzv. „akcích“
prodělávají. I po té slevě tam mají dostatečnou marži aby pokryli
náklady. Nic nezákonného ! Máme tržní hospodářství. Všichni jsme ho
chtěli.
Doplňuji:
Plánované hospodářství skončilo v roce 1990 ! Proč se pořád snažíte
diktovat obchodníkům za kolik mají prodávat. Zákazník ma jedinou, ale
účinnou obranu nekupovat. Viz. v Plzni Tank Ono. Sice se divím, že jsou
majitelé ještě na živu (jednoho znám osobně), ale čerpací stanice
věhlasných značek Shell , Benzina a další se přispůsobily v Plzni po
mnoha letech cenám Tank Ono. V tisku proběhla zpráva že prý proto, aby ho
zničili !! Prý to nevydrží ??? Tank Ono o zákazníky nepřišla a má plno
stále. Navíc podle mých zkušeností prodává jeden z nejkvalitnějších
obyčejných benzinů a dostane se u něho ( jediná pumpa široko daleko) i E
85 za cca 24 Kč /l. Míchám 1:1 a cena za litr potom vyjde na cca 30–31
Kč. Takže stále mají ostatní pumpy co dohánět.
Prodávat nekvalitní nechce a ani si to nemůže dovolit , okamžitě by ho
konkurence práskla.
Nakonec to nevydrželi oni a cenu malinko ( ale jenom malinko, jinak by přišli
zase o mírné zvýšení tržeb) proti Tank ono zvedli.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Od „křesťanských“ 20-ti % až po 300%-tní marži v celé řadě
módních salonů a butiků. Zdejší markety běžně nasazují 100%
k nákupní ceně a výjimkou u některého zboží není ani 200%-tní
přirážka.
Doplňuji:
ad www: někteří obchodníci k tzv. rabatu dokonce ještě připočítávají
DPH., a chtít po nich, aby zveřejnili výši svého OR je stejně nemravné
jako po ostatních žádat informace o měsíčních příjmech. Možná je až
příliš odvážné požádat některé obchodníky působící na těchto
stránkách, aby se s námi podělili o strukturu svých kalkulací?
Upravil/a: dudu
0 Nominace Nahlásit |
Keď použijete priemerný koeficient, napríklad k=1,4, na nákupnú cenu
dostanete predajnú cenu, po odrátaní všetkých odvodových a réžijných
nákladov.
tj. (nákupná cena x k ) – ((zákonné odvody) + (réžijné náklady+ mzdy)
+ (podnikateľská rezerva) + (fond na nákup nového tovaru, prípadne
zariadenia)) = zisk. Výšku koeficientu (prípadne zisku) vám, ako
zákazníkovi, prirodzene žiadny obchodník neprezradí.
Doplňuji:
Malý obchodník máva väčsie réžijné náklady (v pomere na množstvo
predaného tovaru) než obchodný reťazec, čím je aj jeho prepočet
koeficientu vyšší.
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem obchodník, ale v vlastní praxe vím, že 100% marže není
vyjímkou.
Doplňuji:
Ještě bych doplnila Dr.Axla – někdo hlavou přemýšlí, ale už by měl
mnohem méně možností k vytváření vlastního zisku. Různými
cestami.
Upravil/a: terry
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4431 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek