Mezi Prahou a Brnem na železnici se údajně přechází na výše uvedené hodnoty z jakého důvodu.
Informace pro Ivzez zdroj, tento údaj sdělil průvodčí ve vlaku Vindebona start v Praze 4,48 a příjezd Vídeň 8,58 dne 30.1.2019
Zajímavá 0 před 2122 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Snad proto, aby to bylo alespoň na celé páteřní síti v rámci jednoho státu, stejné. Mimo to, je to energeticky výhodnější.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava
„Tato soustava vykazuje nejmenší ztráty způsobené přenosem a trakční vedení se dá velmi snadno přes transformátory napájet z běžné veřejné elektrorozvodné sítě. Vzhledem k tomu, že dnešní moderní lokomotivy jsou vybaveny asynchronními motory s frekvenčními měniči, regulace výkonu nepředstavuje větší problém. Ve starších elektrických lokomotivách byly použity stejnosměrné motory s neřízenými křemíkovými usměrňovači, ale tato koncepce je dnes na ústupu a je považována za zastaralou. Díky vysokému napětí je možné snadno přenášet vysoké výkony požadované moderními výkonnými lokomotivami a vysokorychlostními jednotkami a to i při rychlostech nad 200 km/h, kde stejnosměrné soustavy narážejí na svoje limity. Vysoké napětí také umožňuje velké rozestupy napájecích stanic. To je výhoda v místech, kde je stavba napájecích stanic obtížná, například v horách nebo rozlehlých pustinách bez osídlení.“
0 Nominace Nahlásit |
To bude nějaká hloupost. 3MV DC nikde v Evropě nejsou. Ani nevím, jestli někde na světě. Jinak viz zdroj od Auťáčka…
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekDrap | 8233 | |
led | 4071 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2779 | |
zjentek | 2728 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |