A sice o praktikách prodeje spotřebního zboží – v listopadu jsme
přes Alzu za cca třináct stováků jako dárek zakoupili rychlovarnou konvici
značky Rohnson. Minulý týden k našemu zděšení přestala fungovat. Po
zavolání na jedinný servis v České republice mně bylo sděleno, že tyto
výrobky se v záruce neopravují a doporučeno, abych vyhledal nejbližší
styčné místo společnosti Alza /v Brně jsou dokonce tři/. Tam buď
proběhne výměna zboží nebo bude vystaven dobropis a vráceny peníze. Dcera
raději obchod stornovala a vzala si zpět hotovost. Budiž, chybička byla
zdánlivě napravena.
Avšak pokud správně dedukuji, pak majitel výrobku, který se ani v záruce
neopravuje má po vypršení garance smůlu a pouze jednu možnost – vyhodit
ten aušus do sběrného dvora. To je přece luxus /nebo snad lumpárna/, který
by zásilkový obchod měl hodně hlasitě předem deklarovat a zákazníky
upozorňovat, že si pořizují zboží jehož životnost nemusí ze zákona
sloužit déle, než 24 měsíců!!!!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? anonym, annas, johana 56, zzzzz před 3888 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
A ty se divíš?Vždyť toto je princip kapitalismu…vyrobit šunt a aby spotřebitel MUSEL kupovat stále nové výrobky.Kapitalismus nepotřebuje aby výrobek vydržel zákazníkovi 20–30 let jako nám vydržely výrobky za komunistů.
0 Nominace Nahlásit |
Je tomu skutečně tak, jak píše lahny. Už dlouho se šušká o tom, že se výrobky zcela záměrně vyrábějí tak, aby vydrželi jen určitou dobu (a to nejlépe jen malinko delší než je doba záruční). Často se výrobek pokazí na nějaké prkotině, která je ale pro funkčnost nezbytná (slyšel jsem o nějakých lankách u dvířek myček, plastové části tyčových mixérů apod.). U žárovek je to dokonce prokázáno. Za účelem zvýšení prodeje se začali scházet jejich výrobci, kteří společnými silami snižovali jejich výdrž → některé ze starších žárovek svítí už přes sto let!
Systém naší společnosti je jeden z nejlepších, jaký jsme jako lidstvo doposud byli schopni vymyslet, ale pořád to není ono. Tím na co narážíš a co je hlavním tahounem ekonomiky trpí peněženka spotřebitele, ale ještě daleko víc příroda.
0 Nominace Nahlásit |
Dudu, takto se vyprofilovala konzumní společnost.
Kdyby se to opravovalo , tak dáš za opravu více než za nový výrobek. Je to
neekologické ale ekonomické. Podporuje to konzum a ve své podstatě to ničí
život na Zemi.
Platba za prodlouženou záruku. Pro mně směšné. Fungující chladničku jsem po sedmnácti letech vyhodil, nikoliv že nechladila ale měla neekonomický provoz, vzhledem k dnešním cenám energií. Na chalupě chladí do dnes. Tak jakápak prodloužená záruka.
0 Nominace Nahlásit |
Nakupování po internetu je sice dobrá věc ušetří hodně času,ale na druhé straně je složitá reklamace platba za poštovné navíc při reklamaci a i nebezpečí podvodu. Raději nakupuji v kamenném obchodu kdy si zboží mohu prohlédnout a taky závadu vyreklamovat osobně. V marketech jsem nikdy problém neměl s reklamací. zboží vyměnili nebo vrátili peníze.Na víc si můžete připlatit záruku u ledničky mne to vyšlo na pět roku za 700Kč
0
před 3888 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A v cem se stav zmenil? Nikdy prece nebylo garantovano, ze po skonceni zaruky vyrobek nekdo opravi…
0
před 3888 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek