Avatar uživatele
plebs

Z jakého důvodu zkrachovala ČNP?

Od roku 1952 mělo Československo 40 námořních lodí druhé nejvíce jako suchozemci po Velkém sametu nebyl zájem pokračovat, nebo neviditelná ruka trhu zapracovala.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? zjentek, Savier před 23 hod Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Nebyl zájem státu vydělávat peníze

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
da ny

Státní majetek se zprivatizoval, rozprodal, rozkradl a zrestituoval.
Nebylo pro koho, kam a co dovážet, rozvážet.
Východní společenství se rozpadlo…
Západ měl své dopravce, konkurence nežádoucí.

Jiný a rychlý způsob přepravy zboží (letadla, kamiony).
Nákladní doprava ČD, téměř zašla na úbytě.
Vždy vydělávala o dotovala osobní přepravu.
Oddělily se, rozdělily na samostatné frakce.
Nejsme Švýcaři a přeprava zboží se „hodila“,
z kolejí na kola.
Zrušily se sklady a mezisklady. TY jsou dnes na kolech
kamionů.
Nekvalitní silnice a české podloží to neustojí.

Máme tady zelený teror, vymýšlejí se elektromobily,
ale na to, aby se přeprava hodila hlavně na koleje,
do toho se nikomu nechce.
Nakládka, vykládka, překládka zboží, by stála majlant
konečného zákazníka.
Pokrok vládne světem
Čo bolo, to bolo,,, 40 lodí nemáme a nepotřebujeme..

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

Jako suchozemec fakt nepotřebuji námořní lodě 😉 ČNP byla zprivatizována a nový vlastní rozhodl o rozprodeji lodí a útlumu činnosti.

Zdroj: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/%C4%8Ceskos­lovensk%C3%A1_n%C­3%A1mo%C5%99n%C3%AD_plav­ba

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Jedním z hlavních důvodů, proč Česká námořní plavba (ČNP) zkrachovala, byly ekonomické změny po roce 1989. Po sametové revoluci došlo k otevření trhu a liberalizaci hospodářství, což znamenalo, že ČNP musela soutěžit s jinými, často efektivnějšími a levnějšími, dopravními společnostmi. Navíc se začala projevovat rovněž vysoká závislost na ruském trhu.

Dalším důvodem byly také špatné investiční rozhodnutí a neschopnost přizpůsobit se novým tržním podmínkám. Většinu plavebních tras ČNP obsluhovala nákladními loděmi, které byly méně flexibilní a konkurenceschopné než kontejnerové dopravní lodě.

Celkově bylo vedení ČNP dlouhodobě kritizováno za špatnou strategii a neefektivnost. I přes to všechno skončila ČNP v roce 1995 se dluhem 7 miliard korun. Vyplývá to i z výroční zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu za rok 2004.

Zkrachovala v roce 2004, když insolvenční správce oznámil, že její majetek nestačí na pokrytí dluhů. ČNP tak skončila v likvidaci.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pepa25

da ny: z vaší odpovědi vyplývá, že o logistice (viz https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Logistika ) toho opravdu moc nevíte, takže píšete jen své dojmy, které jsou bohužel dost zavádějící.

  • Nákladní doprava ČD, téměř zašla na úbytě. – ano, ale ne kvůli nezájmu, ale spíš kvůli konkurenci jiných dorpavdů. Objem nákladní přepravy klesá jen mírně, podíl ČD Cargo je jen 55% https://zdopra­vy.cz/krusne-casy-nakladni-zeleznicni-dopravy-objem-preprav-klesl-temer-o-desetinu-191280/
  • Zrušily se sklady a mezisklady. – přesně naopak. Tolik skladů a meziskladů tu nidky nebylo, jako je nyní. Jen se nacházejí u velkých měst a dálnic.
  • Nejsme Švýcaři a přeprava zboží se „hodila“, z kolejí na kola.

Ani Švýčaři nemají námořní dopravu.

  • Nakládka, vykládka, překládka zboží, by stála majlant konečného zákazníka.

To nechte na těch, kteří tomu rozumí. Pokud se vyplatí měnit způsoby dopravy, tak se to samozřejmě dělá.

Avatar uživatele
plebs

Kolega má názor, Češi jsou mistři co fungovalo perfekt za Rakouska Uherska vše se likvidovalo, rovněž co bylo za první republiky, také pořádek za Německa, rovněž po Velkém sametu vše bylo špatné jsme u koryt a jsme mistři.

Avatar uživatele
Pepa25

Drap pobavil odpovědí naprosto mimo realitu 😉

Nový příspěvek