Avatar uživatele
zjentek

Vystřelí airbag také na místě, na kterém při nehodě nikdo neseděl?

Třeba za volantem… haha. (;


Hmm… A když ne v Evropě, tak třeba ani v USA airbagy nemají na bázi nějaký chytrý inteligence? Třeba cosi jako SYSTÉM SNÍMÁNÍ OBSAZENOSTI SEDADLA, teprve na jejož základě by spouštěcí systém airbegu reagoval? ? Ani zvláštní vozidla, třeba pro státní správu, podobným systémem nedisponují? Fakt nic podobnýho? Děkuji.

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz, Roman71, Kepler před 1450 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Schluker

Treba Mazda a Mercedes u nekterych vozu maji funkci automaticke deaktivace airbagu. Zalezi tedy na vyrobci a konkretnim modelu auta.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lukáš Rusek

Ano, vystřelí :D

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
JsemVegan32

Airbag se aktivuje vždy, když auto prudce narazí. Není to chytrá inteligence, která vystřelí pouze s lidmi. Takže ano, vystřelí.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Nevystřelíí, pokud si jej deaktivujeme. Není to ale úplně jednoduché a něco to stojí, ale výměna vystřeleného bagu je pravděpodobně dražší.
https://pegas­dily.cz/spinac-pro-deaktivaci-airbagu-original

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Myslím, že to záleží na řešení konkrétního auta. Zrovna ten airbag ve volantu bych ale nejspíš odpaloval vždycky 😉 (tedy vždy když je to třeba pro řidiče a auto jelo)

Hmmm teď mě napadlo, co v případě: lidi vlezou do auta, čekají na řidiče, do auta narazí náklaďák. Takže osobně bych asi řešil zapnuté pásy a obsazenost sedaček. Samozřejmě ne okamžitý signál v okamžiku nárazu, ale řekněme historii z posledních několika minut/sekund před nárazem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Roman71

No, vystřelí z palubní desky, i když na sedadle spolujezdce řidiče nikdo neseděl.

Stojím si takhle v pátek v půl šesté ráno (cestou do práce) na stopce a pozoruji auta na silnici zleva i zprava. Zprava mi křižovatkou projela dvě auta a zleva se mi přímo do předního kola přiřítila Škodovka.. prásk!
Přední kolo se zabořilo pod kapotu, vytekl hydraulický olej a moje auto se nárazem otočilo skoro o devadesát stupňů. Airbagy vystřelily oba, jak u mne, tak i před sedadlem spolujezdce. Dostat to jen o metr víc doprava, tak bych tuhle informaci možná už nepsal.

V palubce (aspoň u Škodovky) je z boku něco jako zámek, kterým se dá klíčkem deaktivovat airbag spolujezdce. Já ho měl tenkrát aktivní, auto šlo i tak na odpis.

Upravil/a: Roman71

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Meclik

Jak se říká náhoda je blbec, takže se to určitě stát může. Mám za to, že v místech, kde jsou airbagy uloženy jsou tlakové senzory, které snímají intenzitu nárazu.Rozhodně se tvou otázkou zabívají bezpečnostní technici v automobilkách při crash testech. Ale co si budem co nalhávat, kinetická síla je obrovská energie, kterou při dostatečný rychlosti můžeš vyvolat. Takže jak říkám, stát se může cokoliv.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Roman: Ta možnost deaktivace je tam jen kvůli možnosti dát na přední sedadlo „vajíčko“ v protisměru. Ten airbag by ho nejspíš urval i s děckem. Takže to, že nebyl deaktivován je jedině správně s ohledem na to žes mimino nepřevážel.

před 1449 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Roman71

Jo jo, tahle možnost je mi známá.. Díky za připomínku 🙂

před 1449 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

By the way, sledoval jsem seriál MENTALISTA, kde v jednom dílu Lisbonová při hodnocení situace pronesla směrem k havarovanýmu autu: „Airbag vedle řidiče nereagoval, čili na sedadle spolujezdce nikdo neseděl, tak kde tedy byla?“ A pak ji našli v kufru… Tož tak asi no… ale je to jenom seriál. (;

před 1449 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Roman71, proto je někdy dobrý zastavit na (NA!!!) stopce, pokud je i odtama rozhled. (; D; D;

před 1449 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Roman71

zjentku, já vím. Křižovatka měla tvar trojcípé hvězdy, takže jsem stál šikovně na dohled do obou ramen, ale mimo dva jízdní pruhy. Ten řidič, co mně „sestřelil“ mimo svůj jízdní pruh, nedobrzdil své vozidlo. Už v obci totiž jel rychlostí vysoko nad padesátkou, což potvrdila i změřená brzdná dráha. Jeho problém byl, že za volantem kouřil a vydechnutá pára z elektronické cigarety rozptýlila světlo protijedoucích aut z pravého ramena křižovatky. Když se rozplynula, už bylo pozdě. Viník nehody kouřil prakticky i celou dobu vyšetřování nehody až do odtahu nepojízdného auta.

před 1449 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava