Dobrý den, otázka, když je např špatná viditelnost, mlha, sníh, silný déšť.. jak vidí strojvedouci na navestidlo. Je pravdou, že se někde zobrazuji tyto pokyny z navestidel v kabině strojvedouciho na nakem panelu? Děkuji vám..
Zajímavá 0 před 596 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
na části sítě ano
v kabině je instalován tzv. návěstní opakovač
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Liniov%C3%BD_vlakov%C3%BD_zabezpe%C4%8Dova%C4%8D_LS
0 Nominace Nahlásit |
Ano vidí. Kdyby je neviděl, tak jsou návěstidla k ničemu. Dříve nebyly žádné automatické systémy a mašinfíra viděl všechno.
0 Nominace Nahlásit |
Návěstidla jsou uzpůsobena tak, aby je bylo vidět za každých podmínek. Kromě toho existuje řada dalších elektronických zabezpečení. V minulosti, kdy byly vlaky pomalejší byla i orientace strojvedoucích jednodušší.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
Pokud má v lokomotivě návěstní opakovač, a pokud to podporuje zabezpečení na trati, pak ano. V opačném případě ne (což znamená, že ne na většině tratí).
Světelná návěstidla jsou vidět i v mlze, a co jiného potřebuje vidět? Vlak nejede na dohled, ale na zábrzdnou vzdálenost. Pokud by přesto nastala situace, že by na ta návěstidla prostě neviděl, no tak zpomalí a bude sekyra. U nacionálního dopravce Času Dost nic mimořádného, ne?
0
před 596 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nějaký předpis to uváděl přesně. (Pokud se nepletu, bylo to myslím
7 sekund při traťové rychlosti)
Pokud by došlo k porušení návěstidla, strojvedoucí by se mohl hájit, že
ho neviděl. Ale je pár dalších pravidel. Někdy se má věřit zmíněnému
návěstnímu opakovači. Obecně pochybná návěst = ta
nejpovážlivější.
0
před 573 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
elkon „Návěstidla jsou uzpůsobena tak, aby je bylo vidět za každých podmínek.“
Hodně odvážné tvrzení. Jako řidič jsem zažil mlhu, že jsem uvažoval, že vylezu z auta a půjdu si ohmatat kde končí silnice…