Četla jem o něm. už mnohem dříve, když měla tato rychlodráha spojovat Bratislavu s Vídní
Pvní evropský systém Hyperloop měl být na Slovensku, ale bude „vo francúzskom Toulouse.“
"Vybudovanie Hyperloopu je nie len nákladné, ale takisto je preň potrebné nájsť vhodné miesto. V ideálnom prípade by mal spájať viacero veľkých miest, ktoré medzi sebou budú vzdialené len niekoľko desiatok či stoviek kilometrov.
Rychlodráhy napokon aj vznikli mimo Európy. Jedna z nich je umiestnená pri meste Las Vegas, druhá zas v štáte Kalifornia. Tretia dráha napokon nebude spájať Viedeň s Bratislavou.
Firma HTT ju začala stavať vo francúzskom Toulouse. Testovaciu dráhu firma v dvoch fázach. V prvej najprv zostrojí uzatvorený 320-metrov dlhý tunel ešte počas tohto roka, v druhej, do konca roka 2019 tunel rozšíri na dĺžku jeden kilometer a umiestni ho na 5,8 metra vysoké piliere. Prvých pasažierov bude firma schopná prepraviť až o niekoľko rokov neskôr, po tom, čo uskutoční viacero testov, vrátane testu kapsuly, ktorú v súčasnosti konštruuje firma v Španielsku." atd.
Zda věřím? Možná ano, ale mě se to už určitě netýká. Navíc bych v dlouhém tunelu neměla příjmený pocit. Zřejmě je už i nebe přeplněné, na zemi se snad ještě místo najde, kdo to ví? ¨
Dne 10. 12. 2018 se ve zprávaách STUDIA 6 ČT objevila informace, že byl prvnío tunel byl dnes spuštěný v kalifornském Hawthornu.
V článku z 23. 10. 2018 se uvádí toto datum jako předpoklad, takže ten se splnil.
Upravil/a: annas
2Kdo udělil odpovědi palec? hapiky, independent
před 2159 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U podobných vysokorychlostních systémů začínáme narážet na omezení únosným zrychlením, tedy přetížením. Nutností by tedy bylo vyřešení tohoto problému.
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
Pro městskou nebo příměstskou dopravu Hyperloop není určen a není to na principu vzduchového polštáře. Jde o pohyb ve vzduchoprázdném tunelu. Jsem tím nápadem nadšený a pevně věřím, že se prosadí. Už proběhly první úspěšné provozní zkoušky. To je revoluce! Letecká doprava se postupně stane archaismem, škoda, že se toho už nedožiju.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že se k tomu během pár let dopracujeme. Potenciál tam podle
mně je. Když jsem se s taťkou bavil na téma problémů v dopravě ještě
jako kluk, víceméně z toho podobné řešení vyplynulo. Na krátké tratě
to moc nebude, nevyplatí se to kvůli režii.
Výhody: rychlost, provozní náklady (odpadne významná část tření),
ekologie (odpadne snad spousta mrtvolek kolem železnic)
Nevýhody: Náklady (tubus, energie pro vakuum, odčerpávání pro každý vlak
vstupující či vystupující z tunelu), bezpečnost (co se stane při
poruchách a haváriích), někteří lidé budou těžce snášet už i jen
představu že budou někde zavřeni (může být o něco horší než
v metru)
…
0 Nominace Nahlásit |
Hned jak budu vědět, co to je „Hyperloop“ (odkaz), tak se pokusím odpovědět. ;) :D :D
0
před 2160 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek