Nedávno jsem si četl o diamantech…jejich cena je založena pouze na
reklamě jedné jediné společnosti.
Dáváte velkou nebo menší váhu reklamě?
Věříte reklamám? Co vám říkají obchodníci nebo známí? Nebo se
necháváte pouze podvědomně přesvědčit o tom, že tento produkt opravdu
potřebujete pro lepší život?
Uvědomujete si, že masivní reklama je tvorba poptávky?
Dokázali by jste se představit jako „šiřiče“ reklamy? Např. designéra
nebo fotografa?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3890 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Reklama v TV ? Okamzite prepínám program. Hlavne proto, ze je to
„deláno“ pro hloupé (a predevsím hloupje a trapnje). Vubec to na mne
nepusobí…:-)… (jsem moc nárocná)
hloupé a trapné–je neco jiného,proto hloupje –nemám hácky…:-)
0 Nominace Nahlásit |
Reklama je něco, co mne má přesvědčit, abych utrácel své peníze.
A rozhodovat o mých penězích přece nenechám ´nekoho´ jen proto, že
´on chce´. Nejsu blbej…
😉
Ne – vůči reklamě jsem skeptický.
0 Nominace Nahlásit |
Tak Poptávka je něco jiného, nežli reklama. Proč to spojovat, když jde
o úplně něco jiného, nestejného? Spíš v reklamě je nabídka, ne?
V reklamě se nabízí zboží, co si může někdo koupit! Ještě snad nebylo
v reklamě, že by někdo tam něco hledal od lidí. Tak jak by to bylo?
Koupím 10kg kaprů do sádek? Volejte mi na číslo to a to? Spíš se
v reklamě objeví: „Tak jako každý rok, našeho Kapříčka si koupí sám
i každý cvok. A k tomu dostanete, Šampaňského láhve lok. Tak neváhejte
a kupujte ve vybraných prodejních sítích.“
A pak také někdy ty reklamy umí dost pobavit. A hlavně, kdo by z těch
obyčejných lidí platil ty televize a filmy, na které jistě někdy občas
koukáte? Kdo by třeba dal ročně např. 100 000 tisíc, aby si mohl
podívat na film?
Víte, kolik skutečně stojí třeba 0,5 s TV spotu? Něco o tom vím své,
protože docela chvíli jsme pracovali občas a pracujeme pro TV reklamu a film.
A také to dává obživu i lidem, kteří by se běžně nedostali na
nějaké natáčení. A je to příjemné, když tam hrají děti. Jistě, že
dost reklam je tzv. hloupých, ale je přece na každém, pokud je trošku
svéprávný v myšlení, tak co je dobré a co špatné.
A pak mít třeba čas si odskočit od nějakého super filmu, nebo si něco
k tomu dojít dát. Užít si film v teple domova, místo někam letět
platit. Myslím, že není k zahození. Vše má své pro a proti.
Umělá poptávka je, že chcete třeba něco prodat za vyšší cenu, tak dáte
třeba inzerát: „koupím 1000ks kaprů za cenu 300kč“ a někdo bude
chtít, mít zisk, tak dojede k vám do obchodní sítě a zakoupí je. A vy
máte prodáno. Nebo také dá fámu, že bude nedostatek kaprů na Vánoce,
tím cena bude vyšší a obchodníci budou kupovat, aby měli zásobu a
větší zisk. A vy pak se budete smát, jak jste na kapřicích vydělali a
i o něco více, nežli kdybyste tu fámu neudělali.
Nebo také Umělá poptávka je, že budete mít platební karty, budete chtít,
aby je obchodníci brali. Tak obejdete obchodníky a budete chtít mít výhody
té karty jako na oko. Pak půjčíte kamarádům přátelům. Známým.
Prostě, co nejvíce lidem. Oni budou chodit po těch obchodnících. Takže ty
obchodníci si řeknou, že budou muset si zařídit to na ty karty. Také to
bude Umělá poptávka. A současně v tom bude i reklama té karty.
0
před 3889 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Klob1…moc to nechápeš: reklamou se právě často vytváří
poptávka.
Příklad: Všichni musíte jíst kapry, protože jinak budete špatní rodiče
a vaše děti budou mít rakovinu.
Samozřejmě přeháním, ale zkuste se někdy nad reklamou
zamyslet…v reklamě vidíme stereotipní postavy (stereotypy jsou vrozená
součást učícího se procesu mozku) ve stereotipních situacích, co např.
nabízí naprostý nesmysl. Zpočátku se to může zdát hloupé, ale časem to
začne působit.
Příklady z posledních let: Oreo (jeho veškerá poptávka byla vytvořena na
základně masivního marketingu…jeho prodej stagnoval), navíc používají
psychologické strategie na lepší požitek z jeho snězení…onen rituál
rozdělej-namoč-sněz je něco, co nám v mozku zařídí větší
požitek/rozkoš z tohoto jídla (pokud čtete Psychologii dnes tak víte).
Uvedu starší příklad, který je i zmíněn přímo ve znění
otázky…diamanty a firmu De Beers…ta jejich hodnotu uměle navýšila
právě díky reklamě…zvýší poptávku, sníží
nabídku=vyšší cena.
Mowla…vůči reklamě můžete být jaký chcete ale stále tvoří
stereotypy, které se poté šíří i mimo reklamu.
Viz. máte auto, robotický vysavač, postavu z reklam, hodně peněz…?
Mám auto – protože ho potřebuju… Resp. mám dvě – jedno ´na
hraní´.
Robotický vysavač, postavu manekýna – nemám.
Hodně peněz? – mám dost, ale hodně asi ne.
___
Já su dost odolný i proti stereotypům…
😁
annas | 5913 | |
Drap | 4604 | |
led | 2997 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2238 | |
zjentek | 1643 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1298 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |