Avatar uživatele
RQLM

Tramvaje, metro, vlaky… mohly by jet po cizích kolejích?

Zejména vlakové koleje a koleje pro metro jsou si velmi podobné, bylo by možné, aby se na kolejích pro metro proháněly vlaky? (obdobně tramvaje a ostatní)?
Doplňuji:
jde mi o to, jak je to u nás. kdyby nastala absurdní situace, že by se vlak ze středních Čech musek distat svépomocí do centra Prahy, zdali by to šlo… jen hypoteticky

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: RQLM

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? mj81, Tom20 před 4832 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
baghira

Kdysi jsem jel vlakem do Vídně, je to tak 10 let, a rychlík Chopin kvůli nějaké mimořádnosti (nehodě) protáhli na Wien Suedbahnhof tunelem metra. Zíral jsem na to s otevřenou hubou, když jsem za okénkem kupé uviděl nástupiště U-Bahnu.
Když byla před lety na brněnském výstavišti nějaká železniční výstava, parní lokomotivy a jiná vozidla tam jely přes město po tramvajových kolejích (někde jsem měl fotku).
Rozchod kolejí je stejný, odlišnost je jen v napájení a zabezpečení.
Doplňuji:
http://brno.id­nes.cz/obrazem-na-strojirenskem-veletrhu-v-brne-zastavil-vlak-pi9-/Brno-zpravy.aspx?c=A080915­_191227_brno_dmk

Upravil/a: baghira

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Koleje jsou víceméně stejné, a pro kolejové vozidlo by šly dost často použít i koleje trochu odlišného tvaru. Problémem bývá rozteč / vzdálenost od sebe / kolejí. Různá kolejová vozidla mají různé rozchody. U nás se rozchodů používá hned několik

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mj81

  1. Když se soupravy pražského metra vozily na generálku do Škody Plzeň, přejely z depa metra na Kačerově do železniční stanice Praha Krč a dál přes Radotín a Beroun do Plzně. Bylo jen nutné řešit to, že metro má jiný druh spřáhla, než vlak, takže na každém konci soupravy byla řazena lokomotiva, která měla oba druhy spřáhla, „vlakové“ i „metrové“.
  2. V zahraničí jsou pak běžné případy, kdy tramvaje na konci města najedou na železniční trať a pokračují dál jako vlak (trať Chemnitz – Stollberg) a nebo kdy vlak na kraji města sjede do městských ulic a pokračuje dál jako tramvaj (úsek Zwickau Hbf. – Zwickau Zentrum). V tomhle případě jde ovšem o úsek, který je za tím účelem speciálně upraven – žádné ostré oblouky apod., motorový vůz je pak vybaven blinkry a brzdovými světly, což vlaky samozřejmě nemají.
  3. DP Ostrava má ve svém majetku motorovou lokomotivu, kterou používá pro přepravu pracovních vlaků např. při rekonstrukcích tra­tí.
  4. V minulosti bylo běžné, že vlak dovezl nákladní vagony na nádraží, kde je převzala elektrická tramvajová lokomotiva a po tramvajových kolejích je dovezla ulicemi města až na nádvoří továrny, kde se vozy vykládaly a nakládaly.
  5. Letos v létě se při rekonstrukci tramvajové tratě v Plzni na Košutce použila podbíječka pražců ASP400, která patřila firmě Viamont a běžně se používá při rekonstrukcích železničních tratí. Přivezli ji na návěsu.
  6. A další a další případy.

Podtrženo, sečteno: obecně to jde, ale je nutné, aby k tomu byla uzpůsobena jak trať, tak vozidla.

Zdroj: www.zelpage.cz/clan­ky/metro-na-kolejich-pristi-stanice-plzen

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ancinka

ne

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Tom20

To nevím,ale vím že ta poslední odpověď je tak strohá až je blbá.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Jaroušek3

Aby vlak jel tunelem pražského metra je samozřejmě nemožné, protože by se do něj jednoduše nevešel. Pokud by splňoval rozměry, dostal by nějaké mimořádné povolení, atd., pak by přes spojku se železnicí, které jsou v Praze tři (u každého z dep), mohl do metra hypoteticky vjet. Příklad uživatele baghira s Vídní je hloupost.

před 4203 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek