Avatar uživatele
zjentek

Ten zatracený trh teď někoho omezuje a jinému zase nahrává, že?

Tak třeba Billa Stop and Shop teď za kovídka vesele prodává i v neděli, že? Sice nákup tam nebude za hubana, ale… Osobně si myslím, že celé je to vo tom, když kdokoli prostě začíná podnikat, tak tak či onak neví, co bude zítra. Že? A to si podle mýho MUSÍ ZVÁŽIT každý pan podnikatel sám. Že?

(Vím, nejsem žádný ajnštajn a na nic převratného jsem nepřišel. Ale stejnak je to zajímavé. Že? Dobrá, stačí, nebudu už více dráždit. Ale na netu to fičí, kovid nekovid. Že? Děkuji.)

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? dudu, gagaga, Gonfaloniér před 1482 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dudu

V pátek nám padla do oka a umanuli si koupit tzv. inteligentní varnou konvici. Kontaktoval jsem elektro prodejnu s tím, že požadujeme dodávku do domu. K mému překvapení mně obchodník nabídl možnost, že i přes dvacetikilometrovou vzdálenost, výrobek dodá v tentýž den a kvůli platbě v hotovosti nás popř. zaveze k nejbližšímu bankomatu. Za tuto službu si vyúčtoval 190 korun. Někdo hold umí, jiný jen kecá a čumí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

O tom je tržní hospodářství. Přežijí ti nejsilnější a nejlepší. Kdo má nápady, má šanci.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Michaela66

„Neschopní ať zkrachují a pražská smetánka čte knihy.“ – prezident Miloš Zeman, českým lidem zvolený. Tak máme, co jsme chtěli 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Gonfaloniér

Každý podnikatel se vždy musí přizpůsobovat aktuálním situacím (i když není krize), ať podniká v čemkoli.
Samozřejmě, že i krize „někomu“ nahrává (a mohla by nahrávat každému), je volnější pole – míň konkurence a menší aktivity konkurentů, vhodná doba na investování do komodit, které jsou podcenou a plno dalších věcí.
Primárním cílem podnikání je, jak už říkal Ford, služba veřejnosti (nikoli dosahování zisků, jak se dnes říká). Poskytování výrobků a služeb. Podnik existuje jen kvůli veřejnosti a proto, že mu to umožnila – pravidelně ho podporuje/financuje (nakupuje). Podnik uspokojuje potřeby, pomáhá lidem v něčem konkrétním, něco jim dává. Čím víd lidem pomůže a čím větší pomoc bude poskytovat, tím bude uspěšnější, bohatší.. A dá rozum, že v krizi lidi potřebují v něčem pomoc – víc než jindy. A na to se může (musí) ten podnik zaměřit.
Spousta podnikatelů nechápe smysl podnikání, proč podnikají (ani důvod ani motivaci), na každou nepříjemnou situaci nadávají, ale nehledají řešení. Snaží se jen dosahovat zisky a na to se zaměřují. A proto se jim dařit nebude a paradoxně nebudou vydělávat velké sumy, i když je to jejich nejdůležitějším (možná jediným) cílem. Co se týče krize, tak si podnikatelé nemají nač stěžovat, protože podnikání je VŽDYCKY o přizpůsobení, změně, růstu. Pracuí v „nejistotě“, na vlastní zodpovědnost a je jen na nich (ne na době/krizi), jak bude jejich podnik vypadat – jestli bude růst, stagnovat, klesat (a stagnující podnik je vlastně upadající podnik. Vyjímkou jsou MOŽNÁ drobní řemeslní živnostníci – ale jen co se týká toho růstu, nikoli co se týká toho přizpůsobování. To platí pro úplně všechny formy podnikání).
Krize podniky neničí. Sami (někteří) podnikatelé si je ničí, protože to sami vzdávají. Dva lidi – stejný obor stejná velikost firmy před krizí… jeden svou činnost ukončí a vinnu svaluje na krizi/vládu atd. Druhý, co podnikal v tomtéž, je na tom mnohem líp něž před krizí (přizpůsobil se, rostl a řešení, které uvedl v praxi, pomohla firmě až neskutečně. Kdyby krize nepřišla, tak by třeba ani na takové zefektnění nepřišel a jeho firma by na tom byla hůř než v době krize a po ní).
Místo, aby se někteří soustředili a orientovali na to, jak pomoci ostatním (a to je pro podnikatele to nejůležitější), tak se soutředí jen na vlastní kapsu a jak pomoci svým financím. Nejsou ani ochotni obětovat některé své peníze, protože v tom vidí náklady a ne to, co jim to přinnese. Takoví v krizích (i nekrizích) vždy zkrachují nebo dobrovolně skončí.

Takže to není o tom, že někomu ta krize nahrává a jiného omezuje. Samozřejmě se to může stát automaticky (jakože teď např. může automaticky nahrávat těm, co podnikají třeba v dezinfekci). Ale o tom to není, nezaléží na tom, v čem podnikají a jak moc je to v něčem omezuje (i třeba zavřené restaurace). Je to o tom, jestli a jak té situace/krize ti lidi (nejen podnikatelé) využijí. Většina ji totiž nevyužívá ani je to nenapadne.
Platí i pro zaměstnance. Můžouo najít lepší práci, která jim bude víc vyhovat, nebo se můžou v aktuální práci prosadit a prosperovat. Můžou začít podnikat, prtoože vidí příležitost. A co se týká samotných financí, tka je můžou do čehokoli investovat (to může každý). Takže stěžování si nikdy nikomu nic nepřinese a žádná krize není sama o sobě nějaké zlo. Je to jen jedna částečka hospodářského cyklu a může být lepší než než „vrchol“ cyklu. Protože je plná příležitostí. Prosperovat může každý, kdo se o to přičiní.

Upravil/a: Gonfaloniér

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1161 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Kategorie: Ostatní. Čistě ostatní.

před 1482 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek