Avatar uživatele
Vynálezce

Nevíte, zda se u hry „prší“ vrací do hry červená sedmá karta?

Původní neotázka.
Takhle se hádáme u prší že červená sedmá vrací do hry někdo si myslí že je to lež já si myslím ze Teda vrací :)

Příště se prosím zamyslete na formulací.,

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2446 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
iceT

Odpoveď byla označena jako užitečná

Záleží na tom, jak si nastavíte pravidla, existuje několik variant této hry.
S červenou sedmou máš pravdu, ale pokud toto pravidlo jiný hráč nezná, tak s tebou nebude souhlasit.
My jsme hrávali, že zelený král buď vracel do hry nebo bereš čtyři karty z balíčku.

Hra bývá hrána ve značném množství variant, přičemž nejobvyklejší (mimo základní) je varianta, že červené sedmě je uděleno vracení do hry. Tzn. je-li červená sedma odehrána na hráče, který v daném kole odhodil poslední kartu, je tento vrácen do hry a musí si líznout dvě karty. Vítěz je tak znám až kolo poté, co odehrál poslední kartu.

Další varianta se nazývá „Rychlé prší“. Hraje se tak, že každý hráč může odhodit libovolný počet karet stejné barvy, nebo čísla. (např. Všechny čtyři krále najednou.)

Další běžnou variantou hry prší je rozšíření speciálních karet ještě o zeleného krále. Pokud je tento zahrán, musí následující hráč líznout čtyři karty. V přebíjecí variantě může být zelený (pikový) král přebit zelenou sedmou a taktéž zelenou sedmu pak lze přebít zeleným králem.

Poslední běžně rozšířenou variantou je rozšíření speciálních karet ještě o spodky, které lze pak odhazovat za stejných pravidel jako svršky, tato karta však nemění libovolně barvu. Spodek může mít funkci měniče karet. Podobně jako svršek může měnit barvy, tak při vyložení spodka může hráč zahlásit hodnotu, kterou chce. Hráči si lížou, dokud jeden z nich nepoloží kartu nahlášené hodnoty nebo nepřebije přiložením spodka. Pokud přiloží spodka, určuje hodnotu on.

Méně známá varianta zahrnuje červenou desítku. Pokud je vyložena, musí si hráč, který je na řadě, líznout 1 kartu. Červená desítka může být položena jako obrana na červenou sedmičku. Pokud je tak učiněno, následující hráč nemá možnost se bránit a tudíž si líže odpovídající počet karet. Na červenou desítku může být položena červená sedmička.

Další, zábavná varianta používá osmiček jako měničů směrů. Pokud hráč vyloží osmičku, směr hry se otáčí a hraje hráč, který hrál před ním. Takovýto hráč může na vyloženou osmičku vložit jakoukoliv kartu bez ohledu na barvu či hodnotu. Při hře dvou hráčů má osmička funkci esa, proti kterému se oponent nemůže bránit. Stále platí, že na osmičku může hráč vyložit cokoliv.

Při libovolné z variant lze použít také pravidlo, podle kterého nesmí žádný z hráčů zakončit kartou sedm. Toto pravidlo umožňuje ztížení a prodloužení hry.

Zdroj: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Prší

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Odpovědi.cz Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Navrací, to už je nějaká modifikace hry.

Pravidla:
http://www.re­klamnikarty.cz/pra­vidla_prsi.htm

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mc Merkurion

… u nás vracely všechny sedmy …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Volný čas a hobby