Ahoj, mám dotaz, máme v plánu za měsíc vyrazit do Chorvatska, konkrétně Istrie – Poreč autem. Jelikož mám teprv 19 let, tak jsem nebyl schopen vydělat na více než na Fabii, kterou mám od ledna. Zatím jsem s ní najel 5.500 tkm a problémy byly (odešel startér a ulomilo se rameno kola stářím). S motorem zatím bez problémů. Najeto má 156.000, dovoz z Německa. Myslíte, že to fábka z roku 2001 zvládne? Je to typ 1.4 16V 55KW. Plánuji jet po dálnici na spotřebu – tedy 100–120km/h. Děkuji za odpovědi a podělte se kdyžtak také svými cestami do Chorvatska ! :)
Zajímavá 0 před 2356 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne, neriskoval bych to
najezdi si nejdřív po čr a zkus, jak na tom budeš s únavou atd, pak odjeď, kam chceš
Upravil/a: MonkeyKing
0 Nominace Nahlásit |
Ano zvládne
Na takovou otázku nelze odpovědět, pokud neodpovídá vlastník křišťálové koule. Zvládne to bez problémů, pokud se něco neporouchá. Ale porucha může být i u nového. To riziko je zde vždy a musí se s ním počítat.
0 Nominace Nahlásit |
Ano zvládne
Záleží však na tom, kdo s ní předtím jezdil a hlavně jakým stylem jezdil.
Upravil/a: Jan Kunčar
0 Nominace Nahlásit |
Ano zvládne
Mám starší auto (2k, koncern, benzín) s větším nájezdem (cca 270k), shodou okolností cca při 160k jsem si ho dovezl z DE. Takže podobný případ.
Za dobu co ho mám, jsem s ním navštívil 11 států (z toho 2 mimo EU), projel několik horských průsmyků (ve výšce nad 2k m.n.m.), navštívil dva ostrovy, jel několik set km po nezpevněných cestách a zažil spoustu dalších radostí…
Moje zkušenosti jsou asi takové, že příliš nezáleží na stáří ani km ale na technickém stavu, ten tady nikdo nezná, tzn. bych ti doporučil navštívit nějaký servis (ideálně ten, na který budeš mít dobré reference) a nechat si to auto zkontrolovat (sám to tak dělám před každou větší cestou, výhodou je tunning typu nový olej, filtry, …). Pokud ti řeknou, že je auto v pořádku, tak je vcelku nepravděpodobné, že by tě v příštích 2–3k km zastihl nějaký fatální problém. Každopádně doporučuji se vybavit rozumnou finanční hotovostí (alespoň 200 EUR) + asistenčkou (pravděpodobně budeš mít v rámci povinného ručení s platností po EU, pokud ne, tak se mi osvědčilo ÚAMK ale stojí poměrně dost) pro řešení případného problému. Já jsem v zásadě zažil dva problémy:
Prostě se není čeho bát, vždycky můžeš narazit na nějaký problém ale také jde vždy vyřešit. Já díky tomu získal spoustu zážitků a možná i nějakou tu zkušenost.
Upravil/a: jpau
0 Nominace Nahlásit |
Ano zvládne
Bude ale třeba nechat si opravit vše, co si opravu zasluhuje. Přece jenom je to 17 let staré auto. O motor bych strach neměl.
Upravil/a: Kepler
0
před 2356 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ne, neriskoval bych to
Podle údajů německého autoklubu ADAC, je každé třetí auto určené k prodeji se stočeným tachometrem, pokud je to auto z bazaru od přistěhovalce tak je to ještě častější
0
před 2356 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano zvládne
Je to jak píše Drap – NIKDO ti nedá (a ani nemůže dát) záruku, že se něco nepodělá. Pokud jsi se stavem auta obeznámen dostatečně a auto nejeví známky případné poruchy, tak jeď. Ale…
Nezapomeň se pojistit právě pro tento případ! Murphyho zákony obecně PLATÍ > pojistíš se a nic se nestane, nepojistíš se a budeš cálovat a cálovat… ;) :D :D
0
před 2356 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
S únavou bych měl být v pohodě, jelikož jsem loni byl s tátou na motorce (Yamaha MT-03) v Itálii a cestu jsem zvládl na jeden zátah 🙂