V poslednej dobe sa zvýšil počet rozdielných cien (s tým istým kódom) medzi regálom – pri tovare a systémovou cenou v pokladni, hlavne vo veľkopredajniach obchodných reťazcov. Občas sú také rozdielné ceny aj priamo v regále, keď som sa pýtala na rozdiel medzi výrobkami, zvalili to na omyl zodpovedného pracovníka. Zdôvodňujú to nočnou prácou a množstvom druhou tovaru, čo nepovažujem za môj problém, ale chybnú a nedôslednú prácu pracovníkov predajne.
otázka:
Je obchod povinný predať mi tovar za nižšiu „regálovú“ cenu
umiestnenú pri tovare, ak je nižšia než cena v pokladni, ak na nižšej
cene trvám?
Doplňuji:
V takomto prípade doporučujem odfotiť cenovku, stáva sa, pokiaľ sa
vybavujete na reklamáciach – infopultu, vymenia cenovku a urobia
z vás…
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? terry, manon, johana 56, Drap, Damiana, alenad, anonym před 4449 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano,je musí prodat za cenu která je uvedena na vystaveném zboží. Bohužel stává se to dost často. Obvyklé výmluvy, že se jedná o novou dodávku a podobně. Jinak doporučuji nahlásit obchodní inspekci.
5Kdo udělil odpovědi palec? led, terry, Michal Kole, anonym, Veruňák 1D
před 4449 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Platí cena na regále, ale viz :
http://www.odpovedi.cz/otazky/s-poctivosti-nejdal-dojdes-je-to-pravda#discussion
Doplňuji:
mosoj
Nepatřím k zákazníkům, kteří si nechají všechno líbit. Mnohokrát
jsem si vydupal zboží za cenu která byla na regálu a u pokladny jsem platil
více. Bohužel takovéto jednání se neobejde bez nějaké té argumentace a
nesetkává se to u uspěchaných zákazníků vždy s pochopením.
Jednou se mně stalo, že než jsme to vyřídili tak se objevila na regálu
cena kterou účtovali na pokladně ) a za blbce jsem byl já ) proto se nejprve
chodím přesvědčit zda jsem se nespletl já.
Zde jsem ovšem doplatil na nejednotnost praxe supermaketů. V některých když chci označit zakoupené zboží tak mi řeknou že to je dobrý pokud mám paragon, na a tady to dobrý nebylo.
Když jsem se o to zajímal více, dozvěděl jsem se ( prostě mě to ani na mysl mepřišlo) že někteří také zákazníci udělají nákup zaplatí ho, nákup si schovají a vrátí se za pokladny ještě jednou pro totéž se stejným paragonem !!!!!!
Jo a jako zbohatlík určitě nepůsobím prostě ani nemohu.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Tak takových věcí si ani nevšimnu. Nedívám se na kasu při kasírování a ani nekontroluji lístek.
4Kdo udělil odpovědi palec? baghira, Medulka, anonym, Vlk-Gabriela
před 4449 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně platí deklarovaná cena u vystaveného zboží a vždy je nutno
se hlasitě ozvat i pro ostatní šizené zákazníky.
P.S. Ne nadarmo mají německé obchodní řetězce z Čechů prču, že jsme
jak ovce, co si nechaj všechno líbit.
Sami přiznávají, že co do kvality a různých fíglů, by si v životě
v Německu nedovolili to, co jim tady běžně prochází.
Dokud se nedokážeme hrdě bránit, budeme v Evropě za nesebevědomé
blbečky. Konečně by už znovu mělo platit ono baťovské „Náš
zákazník, náš pán!“
0 Nominace Nahlásit |
Kdo z vás nedělá chyby? Teoreticky by měla platit cena na regále, ale protože pokladní zpravidla nemá technicky jinou možnost než zboží namarkovat tím, co má na kase, tak rozumným řešením je buď zboží odmítnout nebo cenu akceptovat. Podstoupit relativně komplikované jednání kvůli pár korunám se mně opravdu nevyplatí. I čas má svou cenu.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4449 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Áno, obchod je povinný predať vám tovar za nižšiu „regálovú“ cenu. Pokiaľ v pokladni zistíte rozdiel medzi cenou na regále a cenou, ktorú vám účtujú, je vhodné na to upozorniť pokladníčku. Pokiaľ by vám obchod odmietol tovar predať za nižšiu cenu, môžete sa odvolať na Občiansky zákonník, ktorý v § 557 ods. 1 stanovuje pravidlo, že „kúpna cena, ktorá je uvedená pri ponuke na predaj, je záväzná.“
Ak obchod pokračuje v odmietačke, je vhodné obrátiť sa na miestnu obchodnú inšpekciu alebo na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá môže obchodu uložiť sankciu za porušenie tohto pravidla.
Je dôležité si uvedomiť, že obchody sú ľudmi riadené systémy a chyby sa môžu vyskytnúť. Avšak je dôležité, aby tieto chyby neboli systematické a aby bol spotrebiteľ chránený pred nekalými praktikami.
0
před 198 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ako už v mosojovom odkaze vidno (zabudla som naň)
„pri rozdielnej cene som "drzá“, čakám pri vadnej cene, kým ju
neopravia. Medzitým hovorím ľuďom, že je tam zlá cena. Ešte nikto zatiaľ
nemal odvahu ma odtiaľ odviesť.
Rozumnou „drzosťou“ a znalosťou svojich práv najďalej zájdeš…aj
v obchode."