“Moudrý nedává všechna vejce do jednoho koše.” – Cervantes
http://www.poeta.cz/citaty/kategorie/moudrost
--
Obrázek
https://pixabay.com/cs/%C4%8Dten%C3%AD-vzd%C4%9Bl%C3%A1n%C3%AD-knihy-kniha-1564105/
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? led, quentos, dudu, Drap, Anikitos, independent před 2352 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Takto bych to osobně neviděl. Určitě se ale v takovém případě zvýší hranice, od kdy je člověk považován za moudrého. S citátem nelze než souhlasit. Vše je třeba zvážit , přebrat a vše promyslet.
1. Obecně by to mohlo platit, v tomto případě však platit nemůže.
Při vzdělání a vzdělanosti neni třeba ubírat. Čím více, tím lépe.
Zvýší se tak obecná vzdělanost celé populace.
2, Chyba to možná je, ale tak to musí být. Vzdělanost ještě neznamená
moudrost. Ke vzdělanosti je nutné přidat široký všeobecný přehled a
notnou dávku získaných zkušeností, teprve potom, lze očekávat dobrých
výsledků.
Povinná maturita z matematiky je podle mne jiný problém.Nevalné výsledky
při maturitách je podle mne zaviněno špatným systémem spojeným
s problémy našeho školství. Požadovat stejnou maturitu pro studenta,
který se připravuje na studium jaderné fyziky a u truhláře na střední
škole, která bývala dříve učilištěm je podle mne zcestné. Bohužel tomu
odpovídají i výsledky. Nechci podceňovat inteligenci truhlářů, nebo
jiných řemesel. Skutečnost je taková že se nerodíme všichni stejně a
neni nic nezvyklého, že manuálně zručný řemeslník se třeba obtížněji
učí matematiku. Nehledě k tomu, že řešení složitých rovnic nebude
zřejmě během života ve své profesi potřebovat.
Systémová chyba je podle mne ta, že chceme mít všechny stejně vzdělané.
To nejde. Pokud chceme tohoto dosáhnout, nezbývá než u těch , kterým jde
matematika dobře ubrat na požadavcích a u těch kterým to nejde zrovna
nejlépe hodně přidat. Tím dosáhneme pouze toho, že celkovou vzdělanost
populace snížíme. Systém kterým vyučujeme svým způsobem vzdělanost
nějak průměruje.
První výsledky stálého střídání ministrů školství, častých
koncepčních změn ve školství už dnes můžeme vidět kolem sebe. Před
nedávnem jsem náhodou narazil na brigádnici, studentku 3 ročníku
gymnázia, které dělalo problém, sečíst tři položky dohromady za pomoci
kalkulačky. Když se jí to konečně podařilo měla obrovský problém
vrátit na bankovku. Zarazilo mne to. Trošku jsem se informoval a dozvěděl
se, že dnes to neni nic vyjímečného. Přitom jsem přesvědčen, že toto by
bez problémů mělo zvládnout průměrné dítě ze 7 třídy ZŠ.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?annas Nahlásit |
Pan Cervantes měl nepochybně pravdu. S tvrzením ad1) naprosto nesouhlasím. Když máme přemíru pokožního tuku, je třeba zhubnout. Máme-li nedostatek vitamínu C a kurděje, je třeba přidat více zeleniny ve stravě. Ad2) chybu bych v tom nehledal. Pouze renesančních lidí s přehledem ve všech oborech ubývá přímo úměrně s tím, jak se zvyšuje specializace. Tak se může stát, že matematický génius absolutně nechápe spletitosti psychologie nebo estetiku.
0 Nominace Nahlásit |
Ad dubraro,
nepřečetl jste si pozorně otázku. Moudrost je v ní zmíněna jako nadsázka, jak vyplývá z její definice.
Navíc ještě jsou další otázky.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1348 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1064 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |