#benzin. Prý se nezařazuje čtverka při padesátikilometrové rychlosti, že se zadře motor. Každý řekne vše co ví, ale málokdo skutečnost o funkci spalování. Nerozumím tomu. Hážu link, kde není zmíněno zadření benzínového motoru http://www.autoforum.cz/technika/otacky-motoru-a-spotreba-paliva-co-je-efektivni-a-proc/?2
Zajímavá 0 před 2248 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Že by se zadřel motor, to jsem teda ještě neslyšel (což neznamená, že se to třeba někomu nestalo), Ale podtáčení motoru opravdu moc nesvědčí. Každý motor má své optimální pracovní otáčky. Kdysi se uváděly spotřeby při různých rychlostech a z těchto údajů se to dalo vypozorovat. Jinak dnes se v některých aplikacích využívá zvláštního hybridního systému, kdy motor agregátu běží v nejoptimálnějším režimu, vyrábí se elektrická energie a ta pak přes měnič pohání vozidlo s elektrickým motorem. Není to moc rozšířené, není to nejnovější, ale funguje to. Dnes existují jiš efektivnější systémy, tkaže se s tímto systémem již nepokračuje.
0 Nominace Nahlásit |
Je to třeba takto?
https://www.poradte.cz/auto-moto/23346-usporna-jizda-s-motorem-1-4-turbo.html
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Při podtáčení motoru zadření nehrozí, ale šlapání na plyn při nízkých otáčkách motoru škodí. Řadit se má tak, aby se otáčky udržovaly v blízkosti nejvyššího točivého momentu. Průběh točivého momentu v závislosti na otáčkách má každý motor trochu jiný, ale pokud nejde vyloženě o sportovní nebo závodní auto, pak se tyto otáčky pohybují někde kolem 3 000. V tomto režimu má motor i optimální spotřebu.
0 Nominace Nahlásit |
To je otázka spíš na výrobce (konstruktéry) motoru. Vsadím boty, že 95% řidičů moc netuší, co se jim pod kapotou děje, aspoň u nových motorů.
Nemalá pozornost by měla být věnována i bezpečnosti. Pokud je bezpečné přidat a motor se točí kolem 1500 ot, tak pokud to není naftový 3l, tak to moc nezrychlí. Ale kdo by dneska kupoval těžký naftový 3l, žejo.
Jezdil jsem s kde čím a kdybych si měl (třeba v Oktávce) vybrat mezi 2l naftovým turbem a 1l benzínovým turbem, tak benzín vyhrál. I tak mým favoritem začíná být elektrika.
(Když turbo tlačí, tři válce stačí. :) )
0 Nominace Nahlásit |
Záleží je to 3 litr šestiválec, dvoulitr neb jeden litr, točivý moment, výkon, otáčky. Nejvíce maloobsah dostane zabrat, když pilot čučí při malé rychlosti na spotřebu
0
před 2248 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No, najel jsem s tím benzínovým tříválcovým turbem asi 1000 km, než
jsem začal pátrat, co je to za motor.
Objem se dá nahradit otáčkama. To u dieselu samozřejmě nejde. Navíc
diesel potřebuje turbo, aby se k něčemu rozumnému dotlačil.
Je pravda, že když se člověk soustředil, tak na volnoběh mohl (nejspíš)
postřehnout nějaké to větší vibrování. Ale on se ten motor při
zastavení pořád vypíná, tak, kdo to má postřehnout, žejo.
mimochodem.. jet 45 na pětku je prasárna i na třílitrovej diesel s přeplňovánim. Jinak i u benzínu platí, že objem ničím nenahradíš. Takže zase se bude jinak malooběmová tříválcová devítistovka a jinak třílitrový přeplňovaný osmiválec.
Ok, 45 na 5 nejde, sleduji rychloměr. Jen mě mate ten článek z webu, kde by měly být rel inf. Před přečtením jsem jezdil normálně. Po přečtení šetřím a nelíbí se mi že jedu nějak naprogramovaně špatně. Měl jsem za to, že u benzinu jsou opt ot 3000.
To je opravdu jak u kterého motoru. Novinářské kachny opravdu nelze brát vážně. Zejména dnes ne. Novináři nepíší proto, aby někoho informovali, ale aby dostali zplaceno. A to dostanou za jakýkoli blábol, který vyplní zadano část stránky. Však oni si ty noviny lidi koupěj kvůli docela jiným blábolům, třeba o celebritách.
Jo díky, bylo to divné čtení. Stejně slyším motor co chce a jak jede. To byly bláboly spojené s grafy.