Avatar uživatele
Brooke

Pronájem bytu – zahrnout poplatky za energei do nájmu nebo ne?

Zajímalo by mě, jestli je lepší zahrnout poplatky za energie do nájmu nebo je mít zvlášť. Pokud jsou poplatky zahrnuty v nájmu, tak jak se to potom řeší v daňovém přiznání? To potom přílohou vložím vyúčtování za energie? Jestli se nepletu, tak daň se platí jen z nájmu co mám od nájemce a ne z poplatků za energie.
Doplňuji:
RE: Pronájem bytu – zahrnout poplatky za energei do nájmu nebo ne?

No pořád to doma probíráme a asi dáme poplatky zvlášť, ale nevíme moc jaké ty poplatky dát. Je to byt 3+1 a byly by tam 2 osoby a časem tři. Poplatky jsem vypočítala na minimálně 3000, ale nevím, jestli to není málo. Co si o tom myslíte?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? hanny 2 před 4814 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Pokud jste si nezvolil paušální danění, tak je pro vás nájem příjem a vaše platba za energie výdaj. Daníte pouze rozdíl mezi příjmem a výdajem !! a to si ještě můžete uplatnit odpočitatelnou položku na svoji osobu ( pokud si ji ovšem již neuplatňujete jinde v zaměstnání !!)

Pokud se ovšem na pronajímání také uplatňuje daňová evidence ale jinak si to představit nedovedu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Syd

Doporučuju energie nezahrnovat do nájmu – vy si teď něco vypočítáte a co když se budou od rána do večera koupat? Taky bude cena vypadat lákavějc, když bude nižší.
S těma daněma nevim, jak to je, ale zdá se mi víc než divný, abyste platil něco, co si nenecháte, ale pošlete to energetický společnosti – ta bude mít výnos a bude z něho platit daň.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Brooke

No pořád to doma probíráme a asi dáme poplatky zvlášť, ale nevíme moc jaké ty poplatky dát. Je to byt 3+1 a byly by tam 2 osoby a časem tři. Poplatky jsem vypočítala na minimálně 3000, ale nevím, jestli to není málo. Co si o tom myslíte?

před 4814 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Syd

Stále nerozumím, co chcete počítat. Prostě do inzerátu napište nájem xxxx Kč + energie a když se někdo zeptá, kolik jsou energie, tak jim řeknete že podle toho, kolik spotřebujou. Budete jim to přece vyúčtovávat podle skutečnýho stavu, ne? Jinak by nemělo žádnej význam oddělovat to od nájemnýho. Jinak s těma výdajem na nájem má mosoj pravdu, zapomněla jsem na to, že u pronájmu si můžete normálně odečítat faktický výdaje a daníte jenom rozdíl (anebo mít 30% paušál)

před 4814 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Brooke

Jasné, bude se to vyúčtovávat podle skutečného stavu. Nájemníci budou platit měsíční zálohy. Jen bych jim ráda řekla kolik ty zálohy budou. To já bohužel nevím, protože v bytě nikdo teď nebydlel a zálohy jsou velmi nízké, takže nevím jaké mohou být. Nicméně je lepší říct asi trochu víc a pak jim vrátit než naopak. Ještě k tomu danění – zdaňuji jen ten příjem co z toho mám – tím myslím, že odečtu ty energie (resp. když je budu mít zvlášť, tak nemám co odečítat) a pak z toho odečtu 30% a z té částky se pak počítá daň? Dám příklad, že bez energií budu mít za nájem 6000, z toho mínus 30% a zé částky pak 15% daň?

před 4814 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Syd

Nemůžete odečítat náklady na energie a potom ještě těch 30 %. Buď budete mít příjem 6000+3000 a výdej 3000 a budete danit 15 % ze 6000, nebo budete mít tarif, náklady budou 30 % z příjmů (z 9000 to je 2700) a budete danit 15 % z 6300. Teda aspoň já to tak chápu. Jedině akorát tak přemejšlim, že kdyby složenky nechodily vám, ale na jméno nájemníka (nájemce by to platil přímo společnostem a ne vám), potom byste s těma energiema vlastně neměla nic společnýho, neměla žádný náklady a když byste uplatnila ten tarif, tak byste danila jenom zisk 4 200. Vim že je to pro vás důležitý, ale bohužel nevim, zda uvažuju správně, tak jestli máte někdo pocit že ne, tak se ozvěte, ať z toho pani nemá problémy s finančákem.

před 4814 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Brooke

No naštěstí do daňového přiznání je daleko, ale jsem z toho celá jankovitá už teď. Právě to, že bych mohla dostat pokutu mě děsí a snažím se sehnad zavčas nějaké informace. No pokud bych si neodečítala paušál těch 30%, tak bych si musela vést účetnictví, ne? Myslím tím právě ty příjmy a výdaje. Jinak do výdajů se počítá i odměna správci, společná elektřina na chodbě, úklid domu, atd – snad se nepletu. Jinak děkuji Syd a i mosoj za rady.

před 4814 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek