Zase článek https://www.seznamzpravy.cz/clanek/dva-rychliky-arrivy-jely-na-cervenou-strojvedouci-pry-zase-neumi-cesky-85504?dop-ab-variant=100&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&seq-no=8&source=hp&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
že se málem srazily vlaky Arriva, protože strojvůdce neumí česky. Ale
barvy na semaforu, přečíst rychlost a zmáčknout páku snad dokáže
i neandrtálec. Proč si raději nevyškolíme vlastní lidi na tyto stroje?
Proč tady přijímáme analfabety? Rozumí tomu někdo? Děkuji.
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? marci1, Kepler, aliendrone, FlAsh_7 před 1776 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V tom článku se píše:
Přestože prošli bez problémů přezkoušením u dopravce z českých předpisů a prokázali potřebnou jazykovou znalost na úrovni B1, výpravčí při komunikaci s nimi opakovaně upozorňovali na jazykovou bariéru.
Což je na pováženou. Ono totiž nestačí rozpoznat barvy na semaforu a
umět ovládat vlak. Strojvedoucích je u nás nedostatek a tak se to lepí
tím, co je po ruce. Tohle smrdí průserem.
Ještě větší problém je u pilotů dopravních letadel, kde je angličtina
předepsaným dorozumívacím jazykem a nějaký černoušek z kmene Zulu ji
neovládá dostatečně dobře. Tam už kvůli tomu k haváriím dokonce
došlo. Tak tohle už nepochopím VŮBEC.
Upravil/a: Kepler
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos Nahlásit |
Čteš? Sleduješ? Zachytil jsi, že NEJSOU LIDI? Jinak… ono dělat fíru zase tak jednoduchý nejni. U nás se školí a hodně. Pořád je to ale málo. Nikomu se fírovat, a řídit vůbec, moc nechce… přesněji… i přes množství školení je to pořád málo.
4Kdo udělil odpovědi palec? quentos, marci1, Kelt, aliendrone
před 1776 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Protože je to LEVNĚJŠÍ, co je na tom divného? Proč se třebas v nákupáku (kde pořád vexlují se zbožím sem a tam, jen aby ses „prošel“) nedomluvíš? Vidíš personál na place, ty co připomínají ohořelý strom automaticky vynecháš a zamíříš k něčemu světlejšímu, zeptáš se, no a „odpověď“ přijde v ruštině/ukrajinštině/bulharštíně etc. (že ti nerozumí). :(
Pokud k tomu připočítáš do značné míry setrvávající zvyk z dob socéry, kdy se primárně hledala vina u toho nejbezvýznamnějšího…
(Rozuměj, socialistická technika nemohla „zklamat“ už z principu – šlo přeci o výrobky „nejpokrokovějšího režimu na světě“, navíc byla schvalována vysoce postavenými odbornými činiteli [u kterých ovšem odbornost často hrála sekundární roli oproti „ideové pevnosti a znalostí marxleninismu] včetně STRANICKÝCH [strana na rozdíl od jedince byla NEOMYLNÁ], tudíž k "vysvětlení“, že došlo k „lidské chybě“ se docházelo naprosto pravidelně. Na nějakém mašinfírovi, pilotovi aj. nešťastníkovi nesejde, hlavně že se „najde vinník“ a „prokáže se“, že generální linie a vyšší činitelé jsou bez poskvrnky.)
Pokud tohle vezmeš v úvahu s tím, JAKOU máš zodpovědnost (klidně za stovky lidí!) a spočítáš si, že pořád nejsi doma jako normální lidé a mzda je zcela neodpovídající výše popsaným rizikům, tak se nediv, že fíru moc lidí dělat NECHCE a to vede k jejich obecnému nedostatku, no. Ovšem pro cizince zvyklé na jejich domácí standardy nabízená almužna dostatečně přitažlivá, takže nechápu, proč se dívíš. ;) :)
0 Nominace Nahlásit |
Odhady mluví o více než čtyřech stovkách chybějících
strojvedoucích. Důvodem je hlavně stárnutí stávající generace
strojvedoucích, řada z nich je v důchodovém věku. Mladší práce tak
neláká: na první pohled idealizovaná práce a sen řady dětí přináší
řadu negativ, zejména pak dlouhé a často přerušované směny, kdy je
zaměstnanec často dlouho mimo domov.
Podle Jana Hrušky, majitele firmy CityRail zabývajícím se školením
strojvedoucích trvá příprava na takovou práci při ideálním průběhu a
hladkém zvládnutí všech zkoušek minimálně kolem pěti měsíců.
„Obecně vidím klesající úroveň technických znalostí, které jsou
alespoň částečně nutné pro složení zkoušky,“ podotkl Hruška.
O nepříliš vysoké úspěšnosti svědčí i data Drážního úřadu,
většina budoucích strojvedoucí musí zkoušku na licenci skládat
několikrát. „Z vlastní zkušenosti vidím, že podstatně úspěšnější
v tomto bývají ženy,“ říká Hruška. 🙂
https://zdopravy.cz/prehledne-co-nabizi-strojvedoucim-novi-dopravci-v-zavazkove-doprave-31839/
0 Nominace Nahlásit |
Nemocniční personal je také z různých zemi. Proste se všude šetři. Nemocniční personal ale na rozdíl od strojvedoucich nemá tu trestní odpovědnost, ze by jim za smrt pacienta hrozil paragraf obecného ohroženi. V tomhle mohou byt v klidu. Zato strojvedoucí je stále jednou nohou v kriminále za obecné ohroženi.
0 Nominace Nahlásit |
Zřejmě další mezinárodní společnost, která si myslí, že jsme banánová republika, kde se dá snadno vydělat. Narazili hned zpočátku. Teď záleží na nich, jestli zvýší kvalitu služeb na naši úroveň za cenu investic a snížení očekávaného zisku nebo odtáhnou, odkud přišli. Nebyla by to první západní společnost, která by na našem trhu neuspěla. Dodnes si pamatuju sebevědomého mladíčka, který tady zastupoval FixBus a v jedné debatě se chvástal, jak zničí Jančuru dumpingovými cenami. Nejspíš mu uschlo mlíko na bradě. Zákazníci sami rozhodli, s kým chtějí jezdit. Věřím, že stejně to dopadne na železnici. Příště do Tanvaldu pojedu zubačkou.
0 Nominace Nahlásit |
Jestli to není i proto, že kdybychom zpřísnili požadavky na znalost češtiny, tak by potom sítem neprošlo ani 80 % rodilých Čechů. Podívejte se, jací lidé dnes píšou do novin nebo do diskusí na zpravodajských webech – spousta z nich by dříve propadala i ve zvláštní škole. Mimochodem, část z těch „Bulharů“ jsou bulharští Češi.
0 Nominace Nahlásit |
Dle mého názoru jedině multi-kulti jiná možnost pro Českou republiku není Češi budou převážně vysokoškoláci středošk. a vše budou jenom řídit.
0
před 1775 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tyhle strojvedoucí zaměstnává firma Arriva, což není česká firma, ale nadnárodní společnost několika západoevropských zemí (jeden čas byla převážně německá). Tyto země jsou přesvědčeny, že jsme banánová republika, které jejich úroveň služeb bohatě stačí…
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Arriva
Upravil/a: kelley
0
před 1771 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tady musím s Kryšpínem souhlasit. Dyk se koukněte, jak vláda chce, aby všici měli co nejvyšší vzdělání… A tomu odpovídá i to, že nemáme řemeslníky a kvalifikované dělníky. Budem národ nepoužitelných vysokoškoláků – ekonomů, fyziků, matematiků, právníků… a dělat nebude mít kdo, jedině ti multi-kulti, ale ti zase s tou kvalifikací… snad jedině ti z blízkého východu, jako je SK, UA…
Aliendrone, myslím, že tady seš docela vedle. Největší problém je, že češi prostě NEJSOU. Pořád máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě. Kde nic není, ani smrt nebere. Firmy se o kvalifikovanou sílu přetahujou. Kdo něco umí, tak si už opravdu může i vybírat. A že je levnější? OK, přidáme na fíry. A o kolik pak vzroste jízdné a ceny dopravy vůbec? S tím cena zboží… Nebo to zaplatíme jinak – z rozpočtu… to fakt nejsou dobré nápady. Takže se holt teď už bere kde se dá.
Edison>>> Nechápu o čem diskutuješ. Jasně píši, že je to kvůli výši mzdy. Cizinec z východu je ochotný to snášet, protože oproti svým domácím standardům je jeho mzda zde podstatně vyšší. Našinec si to spočítá, a řekne si, že mu to za ten pakec nestojí, no a jde „za lepším“, protože česká kvalifikovaná pracsíla má přeci jen ve světě lepší jméno, než ti z Bulharska či UA.
A že se zvýšila o komickou částku mzda strojvedoucích? Řekni mi, PROČ by absolovenz SŠ elektro dělal za 40klacků fíru (se vší zmíněnou pakárnou), když za STEJNOU částku může dělat „sprostého elektrikáře“, piánko, so+ne volné, každý večer doma, žádná velká rizika/zodpovědnost…
Firmy NEBOJUJÍ o kvalifikované pracanty, PROČ také, když se dají zaměstnat rádobykvalifikovaní „odborníci“ z východu? No a tohle (předmět dotazu) je právě výsledek tohoto sice hlasitě vytrubovaného, v reálu nekonaného boje. Fakticky mě dojímá, když slyším ty plky, že „nejsou“ kvalifikovaní odborníci. Jisté je, že NEBUDOU, dokud se jim za kvalifiíkovanou práci nezaplatí mzda v odpovídající výši, tak jednoduché to je. Stejně tak dobře můžeš fňukat před nákupákem, že ti nechtějí prodat šišku chleba za 15Kč! :)
Diskutuji o tom, že to zdaleka není jen otázkou mzdy. Je to především nedostatkem lidských zdrojů. Až nabídnou 60 tisíc, tak to půjdu taky dělat (papíry na mašiny mám). Jenže to bych bral jak jiné, váženější profese. Problém je v tom, že 1. nelze donekonečna přidávat na platech, 2. i na ten růst mezd by společnost musela mít. A to zase nemá, to si přiznejme.
Kepler: Je možné, že výpravčí v Brně na ně spustí hantec, jako to dělají na každého nováčka, který má poznání trati, a jsou v háji i ti Češi.