Zdarec, Možná jste postřehli, že poslední dobou ledovka dost potrápila tramvaje a to jak v Praze, tak i v ostatních městech. Než byly tramvaje v některých městech vyřazeny z činnosti, všiml jsem si, že tramvajím od pantografu odlétají jiskry. Proč se tak děje? Nevíte to někdo? Dík předem za odpovědi.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, anonym před 3674 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Protože pantograf (sběrač) nedoléhá dostatečně na vodič troleje a
vzniká obloukový výboj (jako při třeba sváření, ale tam je
žádoucí).
Tím dochází k velmi rychlému opotřebení sběrače i troleje
(´odhoří´, podobně jako elektroda svářečky) – takže tramvaje nemohou
jezdit.
Pokud námraza pokračuje, nastává druhá ´fáze´ – trolej se pokryje
ledem zcela a následkem je, že mapětí (proud) se nedostzane na sběrač –
a tramvaje už se ´ani nehnou´…
😉
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?www Nahlásit |
Je to tak jak píše gecco. Někdy to dokonce jiskří i mezi kolem a kolejnicí, zejména když mají hodně napískované koleje.
0 Nominace Nahlásit |
Námraza pokryje trolejové vedení. Při jízdě se pantograf tře
o vedení . Díky tomu že námraza je nestejnoměrná, nebo při jízdě
kousky ledu odpadávají, dochází k neustálému oddalování pantografu od
vedení následně zase k jeho spojení. Díky tomu že při jízdě teče
z vedení do pantografu velký elektrický proud vznikají při tom
oddalování a opětovném spojování elektrické oblouky.
Námraza představuje pro el. proud také velký odpor a díky tomu se
zahřívá, odpadavá a opět dochází k přerušování dotyku s vedením a
vzniku oblouků.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek