Železničáři o problému s brzděním vědí, ale tvrdí, že mu nemohou zabránit. „Brzdění je samozřejmě tření dvou materiálů o sebe, což ještě v návaznosti na klimatické podmínky vydává určité zvuky,“ vysvětluje tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Nepříjemné skřípění podle něj způsobují čelisťové brzdy. Ty jsou koncipovány tak, že litinový špalek tlačí na obvod kola a brzdí jej. „Pokud je tam kotoučová brzda, kterou většinou nové vlaky mají, brzdění je bezhlučné. Tam je jiná technologie a jiný materiál. Postupně sice modernizujeme vozový park, ale i u některých nových vlakových souprav se dál používají klasické čelisťové,“ upřesňuje Ondrůj.
Víc v diskuzi v odkazu na stránce ŽP
http://www.zelpage.net/zpravy/4226
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra Nahlásit |
skřípe každej vlak pokud jede smykem po kolejích.A často také lítají jiskry.
když zadupneš u auta brzdu,taky gmy zapískaj,to samý je u vlaku jen to je kov na kov.Hodně záleží na strojníkovi jak s tím vlakem jede a jak se k němu chová.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek