To je princip profilu kol. Je tím zajištěna stabilita – rozuměj proti vykolejení. Ta kola nemaj válcový profil, ale mírně kónický. Z toho důvodu náprava mezi kolejemi jakoby „plave“. Celé je to napočítané na nejobvyklejší rychlost a poloměr zatáčení – v důsledku to nahrazuje diferenciál v zatáčkách. Pokud se nejede přesnou rychlostí, může to občas jakoby „kopnout“ do strany, ale i na takové občasné rázy je to bohatě napočítáno.
Doplnění: Jeden z hlavních vlivů na to taky má jestli je souprava v tahu, nebo v tlaku (kdy se vagony jakoby „skládají“ – pak jedou takříkajíc „na štorc“).
Upravil/a: Edison
3Kdo udělil odpovědi palec? anonym, Mc Merkurion, anonym
před 2437 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Stává se to i u velice přesně postavených vysokorychlostních tratí, zvláště v obloucích. Mezi nákolníky (které zamezují vykolejení – vnější strana kola) a kolejnicí je vždy mezera. Jinak to nejde.
0
před 2437 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek