S novou dálnicí přibude přece její tamní klientela, která bude za užívání o to více platit, která dřív, když tam dálnice nebyla, neplatila. Mimo to, potřebuji-li jezdit stále stejné trasy ve své lokalitě, tak mi je možnost jezdit po novém kusu dálnice na druhé straně republiky, slušně řečeno, ku ničemu.
Zajímavá 0 před 2114 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
A na to jsi přišel jak??? Už od r. 2012 je cena stále 1500,– / rok pro vozidla do 3,5t. S ohleden na inflaci je to vlastně ZLEVŇOVÁNÍ!!!
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lni%C4%8Dn%C3%AD_poplatek
0 Nominace Nahlásit |
Zatím nevím o tom že by se zdražovala.
Pokud to vezmem obecně, že se někdo snaží zvýšení protlačit a argumentuje… No tak proto že zkrátka nějaký argument potřebuje 😉
0 Nominace Nahlásit |
… blbost vše …
0 Nominace Nahlásit |
@edisone, co to zase zkoušíš, vždyť navyšování poplatku je
z tabulek, i odkazu co jsi poslal, zcela evidentní, to že se s tím zrovna
teď nehlo, když je D1 v takovém stavu, na faktu nic nemění. To ani
nezmiňuji toto:
"Důvodem dvojnásobného navýšení cen mezi roky 1997 – 1998 byla
potřeba získat prostředky na opravu komunikací po povodních 1997. Toto
navýšení bylo vládou deklarované jako dočasné opatření. " Vidíš snad
někde pokles zpět?
Tak znova: Od r. 2012 je cena STEJNÁ u ročních osobních. Ano, je to naprosto evidentní. Dále je třeba si uvědomit taky inflaci, růst cen i mezd. Začni porovnávat poměry a ne absolutní čísla. Za totáče to bylo přeci úplně zadarmo, znamená to tedy že s první známkou byl nárůst nekonečný, žeano…
Tak znovu, od zavedení poplatek narostl mnohokrát, vždy s podobným odůvodněním. Ptám se na obecnou situaci, zrovna tak nám otloukají o hlavu, že cena zůstává stejná, ale můžeme jezdit po více kilometrech dálnic, to ale přece opět naráží na stejnou logiku, ty nové kilometry by měli zaplatit především ti noví, co budou nové úseky využívat a tedy výnosy z výběru navýšit. A to, že se poplatek nezvýšil je dáno jen tím, že je D1 po odborné údržbě v průběhu předchozích 30 let v tak bídném stavu, v jakém je, včetně průjezdnosti. Druhý aspekt je, že pošilhávají po jiné možnosti výběru, jak nám vytáhnout z kapes peníze, ovšem pokud to bude i u osobáků od kilometru, opět argument, že můžeme jezdit po více kilometrech dálnic, pohoří.
Naprosto evidentní je, že kdyby tady nepostavili dálnici komunisté, tak s dnešním tempem nestačíme dálnici D1 ani opravovat, na jednom konci skončíme a jinde můžeme začít, naprosto to neodpovídá dnešním požadavkům na takto vytíženou dopravní tepnu. Smutné též je, s jakou pompou se jásá nad výběrem ze zavedeného mýtného, ale lidi si vůbec neuvědomují, že to nakonec budou muset zaplatit opět v ceně dodaných výrobků a služeb, nikde jinde se ty peníze nevyčarují. Tak že asi tak. Vystup tedy ze své bubliny a zkus se dívat na věc komplexně, stejně jak směřoval můj dotaz.
Tak především teď píšeš o něčem jiném, než jak je položen dotaz: „Proč se zdražování dálniční známky odůvodňuje vyšším počtem kilometrů dostupných dálnic?“ A já Ti opakuji, že dálniční známka od r. 2012 svou cenu nezměnila!!! Dálnice taky není jen D1. A ze známky se nehradí jen dálnice. Společně s dalšími příjmy jsou pak peníze přerozdělovány de-facto do celé silniční sítě. A pak si představ to zdražení na německých dálnicích, až to přijde… A to přijde, to si piš.
… kdyby tady nebyli různí ekoteroristé, jako například děti země, byla by už dávno opravená >>> z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že kvůli těm blbcům se jeden úsek několikrát odkládal a co si vymysleli za požadavky, to by jeden čuměl …