Proč se letiště uzavírají? Kvůli sněhu? Tak proč nepoužijou na kola
letadel sněhové řetězy?
Doplňuji:
Nasazovali by je piloti za letu, když by věděli, že je tam sníh a to
průlezem k zataženému podvozku.
A nevíš přeci do které třídy chodím nebo jo :D:D:D
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: Miroslavst
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? anonym, BEAES, anonym, iceT před 5089 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Letadla dosedají s velkou silou a ve velké rychlosti. Sněhové řetězy by ničili dráhu, která musí být „hladká“, aby letadlo nedostalo smyk.
3Kdo udělil odpovědi palec? Miroslavst, anonym, hanulka11
před 5089 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Miroslave jak by mohly startovat s řetězy ? Jak by asi pak přistávaly někde na letišti kde sníh není? Promiň to je otázka jak z první třídy.
0 Nominace Nahlásit |
Hanulko, řetězy neřeš, dneska piloti když musí přistát na sněhu za letu nastřelují hřeby. Ale na letišti, stejně jako na silnici musí být souvislá vrstva sněhu aby se nepoškodila dráha, a pilotům při nastřelování bývá zima na ruce (znáš přeci akční filmy z USA jak hlavní hrdina uteče před násilníky se schovat ke kolům letadla a celý se tam potom klepe zimou), tak raději přeletí na jiné letiště které je odklizeno.
1Kdo udělil odpovědi palec? Miroslavst
před 5088 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě, sníh a led je jasnej a Mirka beru jako pokladače záměrně provokativních přiblblejch otázek ;o)
Teoreticky by řetězy něco málo pořešit mohly. Ale pokud by byla vrstva sněhu silnější, nepomohly by, podvozky by se zabořily a v přistávací rychlosti to je vražedný. Rychlý zastavení, smyk, otočka, náraz jakoukoli částí, rozlomení letadla, bum, au, fuj.
A ono to není jen čistě kvůli sněhu, ale při prudkejch sněhovejch bouřkách vyšiluje občas i vítr. A takový boční střihy při přistání nebo vzletu taky nejsou žádná slast… :o/
Mimochodem, letiště zavírá jen zhejčkaná Evropa, co je ze sněhu vypleštěná jako obvykle. Já včera letěla z finského Turku, dráha čisťounká jako zrcadlo, i když přes den sněžilo. Ale je fakt, že když z Turku letí deset letadel denně, mají na pucování dráhy času kvanta. Ale i rušný Helsinky jsou v provozu a to tam mají 160 čísel sněhu. Posílenej zimní provoz, špičkový vybavení na odstraňování sněhu a ledu, tři přistávací dráhy (takže když se jedna nebo dvě odklízí, je v provozu třetí) a speciální zimní tým, kterej komunikuje s meteorology a podle toho dává pokyny uklízečům, nakladačům a dispečerům. Pokud umíte anglicky, tak níže je odkaz na super článek.
Zdroj: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-12042213
0
před 5086 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek