Znám nespočet informací, které se ve škole učí roky a přitom jsou poznatky už někde jinde – pár příkladů:
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2435 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
No tak především si musíš ujasnit různé skutečnosti, máš v tom zmatek. Třeba hned v bodě 1 >smysl na „rozpoznání tlaku“ – se jmenuje HMAT. Dále je třeba rozlišovat nezbytně nutné pravdy/znalosti NUTNÉ k efektivnímu osvojování DALŠÍCH vědomostí. Příklad – na základce se děti doví, že NEJDE vypočítat druhá odmocnina ze záporného čísla (jednoduše proto, že záporné číslo x záporné číslo = KLADNÉ číslo, co JE fakt odpovídající jejich úrovni matematického poznání. Teprve na vyšším stupni se seznámí s existencí imaginárních a komplexních čísel, v důsledku čehož ZJISTÍ, že LZE vypočítat 2 odmocninu záporného čísla. Musí se to ovšem podávat LOGICKY a SYSTEMATICKY, není prostě myslitelné na prvňáčka osvojujícího si znalost číslic vybafnout Einsteinovu sumační konvenci nebo tak něco. Už takhle je výuka matematiky na tristní úrovni.
Zkrátka všechno má svůj čas a místo. Třeba to „prázdné místo“ (společné těžiště), kolem kterého obíhají planety a Slunce a další smetí v soustavě – NIKDO ho netají (kdyby ano, jak bys o něm věděl, že), ale většině lidí je tento poznatek naprosto k ničemu. A ti, kteří ho potřebují znát se o něm samozřejmě na příslušném stupni učí. Teoreticky by se zedníkovi mohla šiknout znalost topologie (venkoncem konstruuje objekty-stavby), ale v praxi je MNOHEM LEPŠÍ, když se naučí jak správně namíchat maltu a postavit SVISLOU zeď (což už dnes některým zedníkům dělá problém)! ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
V pár bodech nemáš pravdu, nebo je to diskutabilní. Díky bohu, že se učí jen to, co se učí. Zatěžovat hlavu dalšími nadbytečnými informacemi by bylo kontraproduktivní. Kantor to může dát k lepšímu, nebo se to žák dozví jinde, pokud ho to zajímá.
4Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, xxx3, Frogman, aliendrone
před 2435 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
0 Nominace Nahlásit |
Díky za reakce. Všechny mnou uvedené informace jsou nasbírané z různých zdrojů na netu. Celkem mě to zaujalo, tak jsem to vložil sem. :)
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2651 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1356 | |
aliendrone | 1181 | |
zjentek | 1080 | |
Kelt | 1015 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |