..i když je to v podstatě úplně totéž (D = 1/f)
https://static2.funidelia.com/16882-f4_big2/silne-bryle.jpg
Btw totéž jako podíl šumu v signálu a dynamický rozsah…
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? gecco před 2819 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zatímco u čočky je skutečně jedno, zda použiješ údaj o ohniskové
vzdálenosti či optické mohutnosti („dioptrie“ je obvyklejší), objektiv,
který je obyčejně soustavou různých čoček je ´lepší´ charakterizovat
ohniskovou vzdáleností – nejde o jednoduchou čočku, ale o optickou
soustavu…
Ale
0 Nominace Nahlásit |
Prostě se to tak ustálilo. Jako více věcí.
Nicméně jedno a to samé to není. Dioptrie je převrácenou hodnotou
ohniskové vzdálenosti. Podobně jako v elektrotechnice je vodivost
převrácenou hodnotou odporu. Také to není jedno a to samé.
V čem se ale naprosto mýlíš, je šum = dynamický rozsah.
Dynamický rozsah nemá !!!! se šumem vůbec nic společného. Je to schopnost
snímače zaznamenat co největší světelný rozsah. Denní světlo má rozsah
cca 24 EV. Laciné kompakty umí zaznamenat cca 8 – 10 EV. Kvalitní
foťáky s velkým čipem tak do 14 EV , ty nejdražší cca do 16 EV !!!!!
Mluvím, o běžných snímačích !! Co je nad nebo pod hranice dynamického
rozsahu prostě na fotce není. To jsou ty tak slavné přepaly !!!
Za šum může zesilovač signálu. Volba ISO není nic jiného než změna zesílení procesoru !!!!
3Kdo udělil odpovědi palec? Lamalam, gecco, Jiří Bohumil
před 2819 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jde zřejmě o zavedenou zvyklost. Podrobně to nejlépe rozvedli mí předchůdci gecco a mosoj. K tomu není co dodat.
0 Nominace Nahlásit |
mosoj: né, že šum=dynamický rozsah, ale DR je přímo definovaný jako
podíl maximální možné hodnoty a minmální rozeznatelné hodoty, kdy už
není poznat, co je signál a co šum. Takže DR se šumem je naprosto přímo
spojený. A u foto můžu brát celý systém jako celek a nerozdělovat ho na
čip a zesilovače. Stejně nejvíc dneska už šumí samotné světlo…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rozsah_expozice
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/dynamic-range.htm
aj..
.. Tuším, že DR může mít snímač nikoli zdroj tedy denní světlo.
Omlouvám, se že to píšu na 3× oni mě v práci ruší. :))
Možná občas nevím, o čem mluvím. :) Ale co píšu, o tom jsem přesvědčený, že je pravda. Nebo kde dělám nějakou logickou chybu?
Když nastavím expozici u čipu s libovolným DR tak, že světla bude
víc, jak maximum daného senzoru, budou tam přepaly.
Pokud nastavím u senzoru s DR (klidně 3EV) tak, že největší intenzity
nebudou nad maximum daného čipu, přepaly tam nebudou.
Můžeš se přít, můžeš i nesouhlasit, ale to je tak vše, co se s tím
dá dělat. :)
Přepaly – někdy (typicky při focení v protisvětle) není možné
vzhledem ke schopnostem snímače nastavit expozici tak, aby současně nebyla
´úplná tma´ a přepaly… A to i vůči barevnému negativu –
o kvalitních BW filmech vůbec nehovoře…
😉
No, a DR je právě schopnost snímače rozeznat i ty „tmy“. Jasně, pokud je to světlo moc intenzivní tak zbytek bude hodně tmavý a z té „tmy“ toho moc dostat nepůjde, ale pokud by měl senzor hodně velký DR (malý šum), tak by to šlo.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1349 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1066 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |