Asfalt, resp. asfalt míchaný s kamenivem (živičný asfalt) má tyto
nevýhody. Ty vedou až vytváření kolejí zejména v letních měsících.
Proto se začínají do těchto směsí přidávat
PET vlákna vyrobené z recyklovaných PET lahví. Tato směs je odlnější
proti trvalým deformacím.
Zdroj: https://www.silnice-mosty.cz/844-pokrocile-asfaltove-lozni-vrstvy/
2Kdo udělil odpovědi palec? Malvína, Čecho_slovák
před 996 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Znáš nějaký materiál kterým by šel asfalt nahradit a stejnou , nebo menší cenu?
0 Nominace Nahlásit |
On to není asfalt, ale beton.
Respektive pro stavbu krytu vozovky se používá asfaltový beton.
Vedle toho pro stavby domů se používá cementový beton. Takže to jsou
všechno betony, jen s jiným pojivem.
Přesné požadavky lze dohledat na PJPK: https://www.google.com/search?q=pjpk+asfaltov%C3%BD+beton
0 Nominace Nahlásit |
Protože je nejvýhodnější a běžně se používá i v zemích, kde je daleko tepleji než u nás. Pro vozovku je daleko horší kolísání teplot než jen nízké nebo nopak vysoké teploty. Jinak u nás se na dálnicích prosadil cementobetonový povrch (CB), protože je odolný proti kolejím (ale zase časem vznikají spáry mezi deskami a je hlučnější).
Zdroj: http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/rozdily-mezi-cb-a-ab/
0
před 996 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Troll: Asfalt není beton!!! Správné pojmy jsou cementobetonovým a asfaltový kryt vozovky. Samozřejmě asfaltových vrstev je několik druhů: http://www.jddlouhy.cz/about/asfaltobeton/
Říká. Betonové silnice se ačaly u nás budovat už za Hitlera. Vycházejí však podstatně dráž, musí být dokonalá příprava podloží. Stejně se musí opravovat a opravy i recyklace je drahá a náročná. Ekonomika je hlavní důvod, proč se zůstává u asfaltu. Hrají tam však také roli přílnavost, hrubost povrchu, namrzání, odvod vody a podobné věci.
Kvalitní silnice z kvalitnějšího materiálu (nebo několika materiálů
a vrstev) MŮŽOU být o něco nákladnější, za to už se ale pak nemusí
opravovat, udržovat, přestavovat atd. Ve výsledku levnější.
Při efektivním postupy, kvalifikované práce a organizovaném postupu to ani
nemusí být drahé… hradé jsou často služby stavebním firmám a všem
ostatním, kteří odvádějí vysoce neefektivní a drahou práci.