Avatar uživatele
Beno

Proč se nejčastěji používá k výstavbě silnic asfalt?

V létě je rozpálený na vysoké teploty?

Zajímavá 0 před 1047 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
paul1

Asfalt, resp. asfalt míchaný s kamenivem (živičný asfalt) má tyto nevýhody. Ty vedou až vytváření kolejí zejména v letních měsících. Proto se začínají do těchto směsí přidávat
PET vlákna vyrobené z recyklovaných PET lahví. Tato směs je odlnější proti trvalým deformacím.

Zdroj: https://www.silnice-mosty.cz/844-pokrocile-asfaltove-lozni-vrstvy/

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Znáš nějaký materiál kterým by šel asfalt nahradit a stejnou , nebo menší cenu?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
_Bůh_

On to není asfalt, ale beton.
Respektive pro stavbu krytu vozovky se používá asfaltový beton.
Vedle toho pro stavby domů se používá cementový beton. Takže to jsou všechno betony, jen s jiným pojivem.
Přesné požadavky lze dohledat na PJPK: https://www.go­ogle.com/sear­ch?q=pjpk+asfal­tov%C3%BD+beton

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Protože je nejvýhodnější a běžně se používá i v zemích, kde je daleko tepleji než u nás. Pro vozovku je daleko horší kolísání teplot než jen nízké nebo nopak vysoké teploty. Jinak u nás se na dálnicích prosadil cementobetonový povrch (CB), protože je odolný proti kolejím (ale zase časem vznikají spáry mezi deskami a je hlučnější).

Zdroj: http://www.ces­kedalnice.cz/od­borne-info/rozdily-mezi-cb-a-ab/

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pepa25

Troll: Asfalt není beton!!! Správné pojmy jsou cementobetonovým a asfaltový kryt vozovky. Samozřejmě asfaltových vrstev je několik druhů: http://www.jddlou­hy.cz/about/as­faltobeton/

před 1046 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Čecho_slovák

Drap, říká ti něco beton, kterým lze nahradit asfalt?

před 1046 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Drap

Říká. Betonové silnice se ačaly u nás budovat už za Hitlera. Vycházejí však podstatně dráž, musí být dokonalá příprava podloží. Stejně se musí opravovat a opravy i recyklace je drahá a náročná. Ekonomika je hlavní důvod, proč se zůstává u asfaltu. Hrají tam však také roli přílnavost, hrubost povrchu, namrzání, odvod vody a podobné věci.

před 1046 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Disraeli

Kvalitní silnice z kvalitnějšího materiálu (nebo několika materiálů a vrstev) MŮŽOU být o něco nákladnější, za to už se ale pak nemusí opravovat, udržovat, přestavovat atd. Ve výsledku levnější.
Při efektivním postupy, kvalifikované práce a organizovaném postupu to ani nemusí být drahé… hradé jsou často služby stavebním firmám a všem ostatním, kteří odvádějí vysoce neefektivní a drahou práci.

před 1046 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek