Avatar uživatele
FlAsh_7

Proč se na vesnicích hodně zvedají silnice?

Některé domy u cest jsou totiž opravdu na nižší úrovni než nové silnice.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Filip84 před 879 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Když se opravuje silnice, tak tarou verstvu neodstraní a daí na ni novou. Tak je logické. že domy u cesty jsou potom utopené. Odstranění starého povrchu stojí peníze-

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Filip84

Protože jsou staré.

U nás, třeba, hlavní silnici stavěli někdy kolem roku 1930. V té době neměla asfaltový povrch, na co taky, když bylo na cca 3,000 osob jediné auto (lékař) a tři motorky. Z části se ale silnice pokryla asfaltem už za Protektorátu, z části pak za budování světlých zítřků, no a když je ta silnice „samaďura“, přijede fréza, odstraní svrchní část toho asfaltu, a na to se udělá koberec další. Pak jsou v něm, zase, díry, tak se to různě flikuje, a pak zase přijede fréza, zase to zbrousí, a zase se dá další vrstva asfaltu.

Je to vlastnost, s tím nic neuděláš. Musel bys pokaždé pokládat nový svršek, a to je drahé, prostě a jedoduše.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
hapiky

Pokud to není teplem, ta to bude tím, že se také zvedají ceny. I vzpěrači zvedají víc a víc.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Nebývá to ale vždy. Někde vidíme, že je vozovka třeba na jedné straně v rovině s terénem, ale na druhé se terén svažuje. Je to dáno způsobem výstavby, kdy se vesnice stavěla. Každá vesnice není na rovině.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kazatel

Odstěhuj se do města.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Disraeli

To nevím, ale hlavně zužovali a zužují silnice, kre*éni (na vesnicích, ve městech, všude). Sna kvůli „zklidňování dopravy“, ale každému, kdo má rozum, musí dojít, že to má přesně opačný efekt a hrozí víc nebezpečí a problémů…
Netuším odkdy je podle jejich měřítek užší cesta benefitem a široká cesta problémem. Ale má to být naopak.

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Je to dobrý při povodních pak aspoň nemáš vodu na cestě a dá se jezdit 👍😁😁

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Disraeli

Příčinu neznám, ale není to tím, že by neodstraňovali starou vrstvu, jak někteří píší. Viděl jsem tu už na více místech, obzvlášť mezi městy/vesnicemi. Stará cesta se normálně sloupne a terén vyvýší, navozí tam víc kamení, uhladí to, pak teprve udělají cestu. Cesty se tak někde zvýšily i třeba u půl metru i metr, než byly…
Osobně bych třeba řekl kvůli odtoku vody, dešti a podobně… ale to mi připadá trochu jako blbost.

Avatar uživatele
Filip84

Disraeli: Otázka zněla, proč se zvedají silnice „na vesnicích“, ne mezi vesnicemi.

Za tím, proč jsou cesty užší, nebo vyšší, stojí kumulace faktorů, z nichž nejvýznamnější je lidská blbost.

Dopravní ingeniéurství se vyvíjí, třeba dálnice Praha – Bratislava byla stavěna na návrhovou rychlost 150, v některých úsecích, ovšem za předpokladu, že tam budou dva jízdní pruhy a obří krajnice. Dneska se ze dvou pruhů udělají tři, a pak se tam nevejde normou požadovaná zpevněná krajnice – což nevadí, je to stará cesta. A konstrukční rychlost tím klesne ze 150 na 120, nebo i 110. Ano, a jak je možné, že máme na rychlostních komunikacích povolenu rychlost 130, když se u nás nestaví žádné rychlostní silnice na větší konstrukční rychlost, než 120, neumím odpovědět.

Dálková silnice Plzeň – Moravská Ostrava byla stavěna s užšími pruhy, protože, jednak, tehdy byla nejširší auta o něco užší, a hlavně, tehdejší dopravní ingeniéurství počítalo s nižšími bočními rozestupy mezi vozidly. Tomu odpovídá, třeba, i konstrukce říšských cyklostezek, byly užší.

Dneska jsou typisované projekty na silnice různých tříd, s různou konstrukční rychlostí a předpokládanou hustotou provozu. Od určité hustoty provozu by, vedle té silnice, měla vést cyklostezka a chodník. Ano, jenže on je projekt s nějakým rozpočtem, do toho se musí nakrmit nejen „strejček“, takže i s předpokládaným navýšením rozpočtu, na kompletní projekt nevyjde. Takže se postaví silnice podle levnějšího projektu, který ale neodpovídá předpokládané hustotě provozu, třeba. Nebo, a to je ještě lepší, se vypustí z projektu doprovodné stavby – chodník a / nebo cyklostezka. Pak jsou silnice užší, protože on nikdo moc nepředpokládal, že budou sloužit tak hustému, a hlavně smíšenému, provozu.

U rekonstrukcí starých cest je to komplikované. My máme spoustu silnic, které mají původ v protektorátu, první republice, nebo klidně až za Marie Terezie. Ty konstrukce jsou různé, provoz často nelze odklonit, tj. silnici na určitý čas zcela uzavřít (a u nás se staví pomalu, že), takže se silniční těleso zvedne, tím je prostor ho zpevnit a předpokládá se, že to vydrží zase nějaký čas. A někdy ano, někdy vydrží, ale někdy taky ne. To vidíme všichni, že.

Avatar uživatele
orwell

Disraeli: Jo a nejlepší je, když udělají křížovatku jako malé letiště a potom ji začmárají a zašrafují tak, že se tam sotva protáhneš. Anebo tam vybudují dělený ostrůvek velkej jako kaplička. To už ten kruháč je lepší. Taky vysoké obrubníky podél chodníků se zámkovou dlažbou jsou prima, zejména když si o něj škrtneš pedálem při jízdě na kole.
Pokrok holt nezastavíš.

Avatar uživatele
Filip84

orwell: Někdy je to opravdu jenom o lidské blbosti. Oni, ingeniéuři, klidně projekt stranově obrátí, takže namalují vjezdy na výjezd a naopak. Pak, samozřejmě, s větším autem je problém odbočit doprava. Tak se to reklamuje, soudí se, aby nakonec samozřejmě reklamace byla právem, tak se to uzavře a rozšíří.

My jsme opravdu země neomezených možností!

Nový příspěvek